top of page
yaron_yogev_An_entrepreneur_celebrating_a_successful_digital_ma_63aa6468-a4e3-4cfd-90cc-29

שיווק דיגיטלי לרופאים

Doctor with Files

איך להקים קמפיין שיווק דיגיטלי לרופאים ? איך להריץ שיווק לרופאים גם בשעות היום וגם בשעות הערב, שבתות וחגים? חשוב להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון ולהעביר את המסר הנכון בזמן יחסי קצר על מנת שאתם הרופאים תקבלו פניות איכותיות.

התחומים שרלוונטיים לרופאים ורפואת חירום הם בעיקר בתחום של טיפולי חירום וטיפולי שיניים אבל לא רק.

מה הדרך הנכונה לקבל פניות לרופאים? איך בעצם מומלץ לשווק ולפרסם באינטרנט רופאים בכל תחום?

 

היום, כל אדם לפני שהוא בא לצרוך שירות כזה או אחר, הוא לא פוסח מלפנות לגוגל וללקט אינפורמציה. הדבר נכון ביתר שאת כאשר מדובר בפנייה לרופא לקבלת שירות רפואי כלשהו.

התהליך שבדרך כלל רוב המטופלים הפוטנציאלים עושים לפני שהם פונים לרופא פרטי, הוא לקרוא באינטרנט על מנת לאסוף אינפורמציה גם על הטיפול וגם על הרופא.

 

רק לאחר שהמטופל הפוטנציאלי מרגיש נוח עם כמות המידע שאסף ורק לאחר שהוא נתקל ברופא שנראה לו בעל היכולת, הניסיון והמיומנות לבצע את הטיפול, רק אז הוא יפנה ויצור קשר.

משהבנו שזהו התהליך הסטנדרטי לפיו מתבצעת הפנייה לקבלת שירות רפואי פרטי, בואו ננתח מהי הדרך הנכונה לפרסם ולשווק שירותים רפואיים בדיגיטל.

אולי תופתעו לשמוע, אבל במקרה של שיווק דיגיטלי לרופאים , יש צורך לעבוד במספר ערוצים על מנת לקבל את התוצאה המיטבית, והנה אני מסביר מדוע.

קידום אורגני לרופאים

אם אמרנו שהלקוח הפוטנציאלי שצריך את השירות פונה לגוגל לקבלת אינפורמציה על הטיפול,הרי שכל רופא שמכבד את עצמו צריך להיות בעל אתר עם תכנים מקצועיים ב"שפת העם", על מנת לאפשר למטופלים לשאוב משם את האינפורמציה הדרושה.

משיש כבר אתר מכובד עם תכנים מרובים ועדכניים, ניתן לקדמו באופן אורגני (מה שמכונה SEO) וזו הדרך "ללכוד" פציינטים.

כמה טיפים:

בחרו נושאים שרלוונטיים לקהל היעד שלך, כגון ההתקדמות הרפואית העדכנית ביותר, ממצאי מחקר או אסטרטגיות ניהול בריאות.

ספקו ערך: הציעו תובנות חשובות, עצות מעשיות או חוות דעת של מומחים שיכולים להועיל לקוראים שלך ולעזור להם להישאר מעודכנים לגבי ההתפתחויות האחרונות בתחום הרפואי.

שמרו על דיוק: ודאו שהתוכן שלך מדויק ועדכני. אנשי מקצוע רפואיים מסתמכים על מידע מדויק, ולכן חשוב לבדוק שוב עובדות ולצטט מקורות אמינים.

השתמש בפורמטים מרתקים: נסה עם פורמטי תוכן שונים כגון מאמרים, סרטונים, או פודקאסטים כדי להפוך את התוכן שלך למושך ונגיש יותר.

חשוב לציין שקידום אורגני לרופאים הוא תהליך ארוך תווך ולכן חשוב כבר בשלב הראשון לפרסם בגוגל ולהתחיל לקבל חשיפה.

שיווק אורגני בגוגל דורש מהרופא עצמו לייצר תכנים ומאמרים ולכן לא תמיד זה ראלי לרופאים שמאוד מאוד עסוקים.

פרסום בגוגל לרופאים

קידום אורגני זה לא מספיק ולכן פרסום בגוגל לרופאים זה הפתרון השיווקי. אם רופא רוצה פניות איכותיות, הוא צריך לפנות גם לגוגל ממומן ללא ספק. הרי גולש שזקוק לשירות רפואי יחפש אותו בגוגל. לדוגמא, "פלסטיקאי בשרון".

אם אותו רופא לא יופיע בפרסום בגוגל במילות המפתח הללו או מילים דומות, אז אותו גולש שזקוק לשירות לא יתקל ברופא. חבל לא ?

 הנה כמה דגשים של מה הכי חשוב וכיצד לבצע אופטימיזציה של אסטרטגיית השיווק שלך בגוגל:

מילות מפתח ממוקדות: ערכו מחקר מילות מפתח יסודי כדי לזהות את המונחים והביטויים שהמטופלים הפוטנציאליים שלכם משתמשים בהם כדי לחפש שירותים רפואיים. 

אופטימיזציה של דף נחיתה: ודא שדף הנחיתה שאליו אתה מפנה משתמשים לאחר שהם לוחצים על המודעות שלך רלוונטי, אינפורמטיבי וידידותי למשתמש. דף הנחיתה צריך לספק מידע מפורט על השירותים שלך, לכלול קריאות ברורות לפעולה, ולהקל על המשתמשים ליצור איתך קשר או לקבוע פגישה.

מיקוד לפי מיקום: אם יש לך מרפאה פיזית או מרפאה, השתמש במיקוד לפי מיקום כדי להציג את המודעות שלך למשתמשים באזורים גיאוגרפיים ספציפיים. זה עוזר לך להגיע למטופלים פוטנציאליים שיש להם סיכוי גבוה יותר לבקר במרפאה שלך.

תזמון מודעה: נתח את נתוני מסע הפרסום שלך כדי לזהות את הזמנים והימים שבהם המודעות שלך מציגות את הביצועים הטובים ביותר. בצע אופטימיזציה של תזמון המודעות שלך כדי להציג את המודעות שלך במהלך תקופות ביצועים גבוהות אלה, תוך הבטחת נראות ומעורבות מקסימלית.

מעקב וניתוח: הטמע מעקב המרות באתר שלך כדי למדוד את האפקטיביות של מודעות Google שלך. עקוב אחר מדדי מפתח כגון קליקים, הופעות, שיעורי קליקים (CTR) והמרות. נתח נתונים אלה באופן קבוע כדי לזהות מגמות, לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך ולהקצות את תקציב הפרסום שלך בצורה יעילה.

תקציב מודעה והצעות מחיר: הגדר תקציב פרסום ריאלי המבוסס על היעדים שלך ועקוב אחר הביצועים של מסעות הפרסום שלך. התאם את הצעות המחיר והתקציבים שלך בהתאם כדי למקסם את ההחזר על ההשקעה (ROI) ולהבטיח שאתה מגיע ללקוחות הרלוונטיים ביותר במסגרת מגבלות התקציב שלך.

פרסום בגוגל אדס לרופאים היא הדרך הכי מדויקת לשווק רופאים שתביא את הלקוחות הכי טובים מהדיגיטל.

דרך נוספת טובה ויעילה לפרסום רופאים בגוגל אדס היא דרך ערוץ היוטיוב. היתרון ביוטיוב, הוא שניתן להפיק סרטונים שמייצרים אמון בין הפציינט לבין הרופא. הפציינט שומע הסברים מקצועיים על הטיפול, מקבל מידע על שנות הניסיון של הרופא ועל המוניטין שלו

וזה יוצר חיבור חזק הרבה יותר מכל מודעה או מאמר ברשת.

פרסום בפייסבוק לרופאים

פרסום בפייסבוק לרופאים הינה דרך נהדרת לייצר קמפיין של שיווק רופאים עם חשיפה איכותית באמצעות פוסטים חדשים עם ערך, ניתן גם ליצר נוכחות דיגיטלית בפייסבוק ולפרסם שם באופן איכותי. מומלץ לטרגט קהלים רלוונטיים או בעצם לרדוף אחרי גולשים שהגיעו מגוגל ונמצאים עכשיו בפייסוק.

אם נחזור לאותה דוגמא של הפלסטיקאי בשרון, נוכל לפרסם בפייסבוק ולטרגט קהל של נשים בנות 30-65 מהעשירון העליון אשר גרות באזור השרון, וגם אם הן אינן מחפשות כרגע פלסטיקאי, ברגע שהן יתקלו במודעה יש סיכוי לא רע בכלל שהן ישאירו פנייה, שהרי פלסטיקה היא לא תמיד צורך מובהק, אלא רצון.

לסיכום, כפי שראינו רופא פרטי אשר רוצה לשווק ולפרסם שירותים רפואיים מכל הסוגים חייב נוכחות דיגיטלית בפייסבוק וכדאי שישתמש במספר אפיקים לצורך השיווק בדיגיטל.

פרסום בגוגל לרופאים

שיווק מרפאות שיניים

שיווק מרפאות שיניים ויצירת לידים בד"כ יגיע בשעות הערב ובחירום, לקוח שכואב לו לא יחשוב פעמיים ויגיע לרופא שיניים הראשון שיקבל אותו. רופאי שיניים בשוטף חייבים לייצר נוכחות דיגיטלית קבוע במדיה בעיקר בפייסבוק וגוגל על מנת שגולשים יכירו אותם ויקבלו חוות דעת נוספת בשעת הצורך. אפשר בקמפיין חשיפות בפייסובק לייצר פוסטים בעלויות לא גבוהות ולאורך זמן זה יביא תוצאות. אז איך בעצם אפשר ומומלץ לשווק מרפאות שיניים ? הערוץ שיעבוד 24 שעות גם בשבתות וחגים ובשעות הלילה שרלוונטי לרפואת חירום הוא כמובן גוגל ממומן. שיווק מרפאות שיניים בגוגל מנסיון יביא תוצאות נהדרות אך דורש תקציבי פרסום של כמה מאות שח ביום.

מחירי לידים לרופאים

כמו בכל תחום שקשור לקמפיין ממומן בגוגל זה תלוי בתחרות, בנפח החיפושים ובמחיר הקליק, אני מאמין שמחיר הליד ינוע 100-150 ש"ח, מי שרושם אחרת הוא כנראה קצת פחות מבין איך גוגל עובד ומה יחס ההמרה בקמפיין דיגיטלי. המחיר לליד בעיני הוא פחות חשוב, מה שחשוב זה איכות הליד ולכן אנחנו מדברים בעיקר על ליד איכותי ועל כך שגולש לעיתים יבקר כמה פעמים בנכסים הדיגיטליים של הרופאים.

שיווק רופאים ביוטיוב

המוניטין של הרופא הוותק ושיתוף פעולה של הרופא הינו פרמטר משמעותי בהצלחת קמפיין הלידים שאנו נייצר לכם. אם אין תקציבים לראיון אצל פרופסור קרסו לדוגמא אנחנו נדאג להגיע למרפאה שלכם ולצלם את הרופא נותן טיפים ומידע על תחום הפעילות שלו ונפיץ את הסרטון ביוטיוב ופייסבוק.

מעבר לכך חייבים תוכן איכותי ולכן הכולל תוכן מקצועי, עדכונים ומגמות בתחום שלכם שיכולים לעניין את הגולשים.

אחד האתגרים בקמפיין הוא לסנן גולשים שמחפשים רופאים בקופות חולים והם לא רלוונטיים לביקור פרטי.

לסיכום

שיווק דיגיטלי לרופאים ויצירת לידים בדיגיטל הוא ללא ספק הפעילות הכי חשובה לכל רופא שרוצה לגייס מטופלים חדשים באופן פרטי. השילוב של כמה ערוצים דיגיטלים הכוללים את גוגל, פייסבוק, יוטיוב יביאו ללא ספק לחשיפה מקסימלית ולעלות תועלת טובה בהנחה שהתכנים שנציג הם בעלי ערך.

bottom of page