שיווק דיגיטלי לרופאים


שיווק דיגיטלי לרופאים

מה הדרך הנכונה לקבל לידים לרופאים? איך בעצם מומלץ לשווק באינטרנט רופאים ?


היום, כל אדם לפני שהוא בא לצרוך שירות כזה או אחר, הוא לא פוסח מלפנות לגוגל וללקט אינפורמציה. הדבר נכון ביתר שאת כאשר מדובר בפנייה לרופא לקבלת שירות רפואי כלשהו.

התהליך שבדרך כלל רוב המטופלים הפוטנציאלים עושים לפני שהם פונים לרופא פרטי, הוא לקרוא באינטרנט על מנת לאסוף אינפורמציה גם על הטיפול וגם על הרופא.


רק לאחר שהמטופל הפוטנציאלי מרגיש נוח עם כמות המידע שאסף ורק לאחר שהוא נתקל ברופא שנראה לו בעל היכולת, הניסיון והמיומנות לבצע את הטיפול, רק אז הוא יפנה ויצור קשר.

משהבנו שזהו התהליך הסטנדרטי לפיו מתבצעת הפנייה לקבלת שירות רפואי פרטי, בואו ננתח מהי הדרך הנכונה לפרסם ולשווק שירותים רפואיים בדיגיטל.


אולי תופתעו לשמוע, אבל במקרה של פרסום רופאים באינטרנט , יש צורך לעבוד במספר ערוצים על מנת

לקבל את התוצאה המיטבית, והנה אני מסביר מדוע.


קידום אתרים לרופאים


אם אמרנו שהלקוח הפוטנציאלי שצריך את השירות פונה לגוגל לקבלת אינפורמציה על הטיפול,

הרי שכל רופא שמכבד את עצמו צריך להיות בעל אתר עם תכנים מקצועיים ב"שפת העם", על מנת

לאפשר למטופלים לשאוב משם את האינפורמציה הדרושה.

משיש כבר אתר מכובד עם תכנים מרובים ועדכניים, ניתן לקדמו באופן אורגני (מה שמכונה SEO)

ודרך זה "ללכוד" פציינטים.


פרסום בגוגל לרופאים


אך זה לא מספיק. אם רופא רוצה מה שנקרא "לידים חמים", הוא צריך לפנות גם לגוגל ממומן.

הרי גולש שזקוק לשירות רפואי יחפש אותו בגוגל. לדוגמא, "פלסטיקאי בשרון".

אם אותו רופא לא יופיע בקידום הממומן במילות המפתח הללו או מילים דומות, אותו גולש שזקוק

לשירות לא יתקל ברופא. חבל לא ?


דרך נוספת טובה ויעילה לפרסום רופאים היא דרך רשת היוטיוב.

היתרון ביוטיוב, הוא שניתן להפיק סרטונים שמייצרים אמון בין הפציינט לבין הרופא. הפציינט

שומע הסברים מקצועיים על הטיפול, מקבל מידע על שנות הניסיון של הרופא ועל המוניטין שלו

וזה יוצר חיבור חזק הרבה יותר מכל מודעה או מאמר ברשת.

היתרון ביוטיוב הוא בעלות הנמוכה של אפיק פרסום זה ובכך שאם הגולש לא צפה בסרטון לפחות

30 שניות, אותו רופא לא ישלם מאומה.


פייסבוק לרופאים


כמובן, ניתן גם ליצר נוכחות דיגיטלית בפייסבוק ולשווק שם באופן איכותי, ניתן לטרגט קהלים רלוונטיים או בעצם לרדוף אחרי גולשים שהגיעו מגוגל ונמצאים עכשיו בפייסוק.


אם נחזור לאותה דוגמא של הפלסטיקאי בשרון, נוכל לטרגט קהל של נשים בנות 30-65 מהעשירון העליון אשר גרות באזור השרון, וגם אם הן אינן מחפשות כרגע פלסטיקאי, ברגע שהן יתקלו במודעה יש סיכוי לא רע בכלל שהן ישאירו פנייה, שהרי פלסטיקה היא לא תמיד צורך מובהק, אלא רצון.

לסיכום, כפי שראינו רופא פרטי אשר רוצה לשווק ולפרסם שירותים רפואיים מכל הסוגים חייב נוכחות דיגיטלית וכדאי שישתמש במספר אפיקים לצורך השיווק בדיגיטל.



נכתב על ידי ירון יוגב מומחה שיווק דיגיטלי לרופאים.

עוסק בשיווק באינטרנט באופן החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.


ירון יוגב:

מייסד PPC-Simple מומחה פרסום בגוגל,

שיווק דיגיטלי 360° 

השאירו פרטים עכשיו ותנו לנו לטפל עבורכם בכל ערוצי שיווק דיגיטלי ! קבלו מצגת חינם

rrr.png