top of page

קמפיינים של Google Ads Demand Gen שדרוג מודעות Discovery

במאי 2023, גוגל הכריזה במה ב-Google Marketing Live 2023 כדי לשתף את התוכניות שלה לשנות ולשפר את Google Ads בשנה הקרובה. האירוע היה ענק - עם יותר מ-20 הכרזות על האופן שבו Google Ads תשפר את חוויות החיפוש החדשות שלה, תכונות הבינה המלאכותית, המדידה והקריאייטיבים של מודעות. אבל הודעה אחת, במיוחד, בלטה בפני עצמה - הצגת סוג קמפיינים חדש בשם Demand Gen.

קמפיינים מסוג Demand Gen נוצרו כדי לעזור לעסקים להגיע ללקוחות מחוץ לדף תוצאות של מנוע החיפוש במיקומים חזותיים יותר כמו YouTube, Discovery ו-Gmail.


עם יותר מ-3 מיליארד משתמשים הגולשים במיקומים אלו, ראינו שהם הפכו למיקומים רבי עוצמה המשפיעים על לקוחות חדשים פוטנציאליים עוד לפני שהם מתחילים לחפש. גוגל מדווחת כי 91% מהצרכנים ינקטו בפעולה לאחר שגילו מותג חדש בנכסים אלו.


גוגל הודיעה לאחרונה כי הקמפיינים החדשים שלה Demand Gen יהיו זמינים למפרסמים בגרסת בטא פתוחה. עם זאת הפתעה אחת - קמפיינים של Demand Gen יחליפו את מודעות Google Discovery, בהמשך.


מהם קמפיינים Demand Gen ?


בניגוד למודעות הדגל שלה לחיפוש, קמפיינים של Demand Gen נועדו להגיע למשתמשים עוד לפני שהם חושבים לחפש מותג באופן פעיל. במקום זאת, קמפיינים של Google Demand Gen נועדו להגיע לקהלים חדשים וליצור עניין ממשתמשים בנכסים החזותיים והמשעשעים יותר של Google. מסעות פרסום של Google Demand Gen מציגים מודעות בכל הפיד של Google Discovery, Gmail ו-YouTube - כולל עדכון YouTube, In-Stream ו-Shorts באותו מסע פרסום.


סוג הקמפיין החדש הזה של Demand Gen הינו התרחבות טבעית למשווקים חברתיים שמשתמשים בהגדרות קריאייטיב וויזואל הדומות למודעות בפלטפורמות פופולריות כמו מודעות פייסבוק או מודעות TikTok.

עם זאת, גוגל כבר פרסמה קמפיין מסוג דומה וזכתה להצלחה, הנקראת קמפיין דיסקברי


מה ההבדל בין מסעות פרסום של Google Ads Demand Gen ו-Google Discovery Ads?

מודעות ה-Demand Gen החדשות של גוגל דומות למודעות Discovery שלה. שני הקמפיינים מגיעים לקהלים חדשים ב-Gmail, ב-YouTube ובעדכון Google Discovery. שניהם גם מציגים מודעות מרשימות מבחינה ויזואלית שנראות ומתנהגות כמו פורמטים נפוצים של מודעות חברתיות.


מאז הצגתם באמצע 2020, מפרסמים רבים השתמשו ב-Google Discovery Ads כדרך זולה להגיע ולהמיר קהל גדול באמצעות התוכן החברתי שלהם.


אז למה גוגל מחליפה את מודעות דיסקברי המצליחות כבר שלה בקמפיינים חדשים של Demand Gen? מסעות הפרסום של Google Demand Gen מציעים כמה שיפורים עיקריים:


1. טווח הגעה מורחב ביוטיוב

מודעות Google Discovery מגיעות כעת למשתמשים בפיד Discovery, Gmail וחלקים מ-YouTube, כגון דף הבית ועדכון YouTube. זה מרשים בפני עצמו - אבל מודעות Google Discovery מחמיצות את ההזדמנות הגדולה ביותר ב-YouTube: בתוך תוכן הווידאו העצום שלה.


קמפיינים מסוג Demand Gen כוללים את כל טווח ההגעה של מודעות Google Discovery וכן YouTube In-Stream ו-YouTube Shorts. השילוב הנוסף הזה של תוכן של מודעות וידאו בפורמט קצר וגם ארוך יגדיל משמעותית את טווח ההגעה של מסעות הפרסום האלה ברחבי YouTube.


2. פורמטים נוספים של מודעות וידאו

בתוך Google Discovery Ads, מפרסמים יכולים להציג תמונות של מוצרים או מודעות תמונה מותאמות אישית ב-Gmail, YouTube ו-Discovery. אבל קמפיינים מסוג Demand Gen שמוסיפים טווח הגעה לתוכן וידאו ב-YouTube פירושו שמפרסמים יכולים כעת גם לכלול עד חמישה סרטונים בתוך מסעות הפרסום שלהם, בנוסף למספר תמונות, כותרות, תיאורים, לוגו וקריאות לפעולה.


סרטונים אלה יוצגו בכל הפורמטים הנוכחיים של Google Discovery ו-YouTube. פורמטים אלה של מודעות וידאו יציגו נכסים שונים ויפעלו באופן שונה במאפיינים ובגדלי המסכים השונים של Google, לכן הקפידו לכלול אורכים ויחסי גובה-רוחב משתנים כדי שהסרטונים שלכם יוכלו להשתלב באופן מקורי בכל מלאי הסרטונים החדש.


3. ניסויים וכלים חדשים בקריאייטיב של מודעות

מסעות פרסום רבים מאפשרים למפרסמים לצפות בתצוגה מקדימה של האופן שבו נכסי הטקסט, התמונה והווידאו השונים שלהם עשויים להיראות על פני מיקומי מודעות שונים. אבל מכיוון שהקמפיינים החדשים של Google Demand Gen נועדו לקדם את העסק שלך בתוכן החזותי והסוחף ביותר של גוגל, גוגל הציגה כלי חדש לתצוגה מקדימה של מודעות במיוחד עבור קמפיינים של Demand Gen, המאפשר למפרסמים לצפות בתצוגה מקדימה באופן חופשי כיצד ייראו קריאייטיבים שונים ברחבי מסכים ומיקומים שונים.


4. אפשרויות הצעות נוספות

מסעות הפרסום של גוגל דיסקברי נועדו לעזור למפרסמים להגיע ולהמיר קהלים חדשים. ככאלה, הם עבדו בצורה הטובה ביותר עם מעקב המרות משופר ותמכו רק באפשרויות חכמות למתן הצעות מחיר כגון "מקסם המרות" או "מקסם ערך המרה" המגיעות עם היכולת להגדיר יעד עלות להמרה או יעד החזר על הוצאות פרסום.


ב - Demand Gen מציע את אותן אפשרויות מתן הצעות חכמות, אך גם מאפשר למפרסמים להשתמש ב"מקסימום קליקים" כאסטרטגיית הצעת מחיר. זה עשוי להתאים יותר למפרסמים שאולי יש להם נתיבי המרה ארוכים יותר או מסובכים יותר, שמטרתם להגדיל מכירות לא מקוונות, או פשוט לקדם יותר תנועה לאתר שלהם.


5. מיקוד חדש לקהל

גוגל השיקה לאחרונה את המיקוד הפופולרי שלה לקהלים דומים עבור כל סוגי הקמפיינים - אבל קמפיינים מסוג Demand Gen מציעים משהו מאוד...דומה.


לקמפיינים של Demand Gen תהיה גישה לפלח קהל דומה מיוחד. פלחים דומים הם קהלים שחולקים מאפיינים והתנהגויות דומים לאלו של אחד מפלחי קהל שלך (כגון רשימת שיווק מחדש או רשימת לקוחות). מפרסמים יכולים לצמצם קהלים דומים אלה להיות:


צר: הגעה ל-2.5% מהמשתמשים במיקום היעד שלך הדומים ביותר לרשימת ה-Seed המקורית שלך.


מאוזן: הגעה ל-5% מהמשתמשים במיקום היעד שלך הדומים ביותר לרשימת המקורית שלך. ברירת המחדל של Google היא פלח דומה מאוזן אלא אם כן הוא מותאם אחרת.


רחב: הגעה ל-10% מהמשתמשים במיקום היעד שלך הדומים ביותר לרשימה המקורית שלך.



looklike segment

מתי Google תתחיל לשדרג את מודעות Discovery שלי למסעות פרסום מסוג דרישה?


אם אתה מתלהב להתחיל להשתמש בקמפיינים של Demand Gen - אתה יכול להירשם לגישה מוקדמת של בטא כאן. ייתכן שיחלפו ל-Google מספר שבועות לעבד את הבקשה שלך ולאפשר גישה בחשבונך. לאחר ההרשמה לבטא, כל קמפיינים פעילים של Discovery ישדרגו אוטומטית לקמפיינים מסוג Demand Gen. לא תאבד נתונים היסטוריים או למידה, אבל לא תוכל עוד לנהל את מודעות Discovery שלך כפי שעשית בעבר.


גוגל הודיעה כי באוקטובר 2023, לכל המפרסמים תהיה גישה ליצור קמפיינים חדשים מסוג Demand Gen. בנוסף, למפרסמים תהיה אפשרות לשדרג את מסעות הפרסום שלהם ב-Discovery לקמפיינים מסוג Demand Gen.


ואז בינואר 2024, כל מסעות הפרסום הנותרים של Discovery ישודרגו אוטומטית לקמפיינים מסוג Demand Gen.

כל מסעות הפרסום של Discovery צפויים להיות משודרגים אוטומטית לקמפיינים מסוג Demand Gen עד סוף מרץ 2024.


בנה את הקהל שלך

לפלחי ה-lookalike של גוגל יש פוטנציאל עצום לקמפיינים החדשים האלה של Demand Gen, אבל הם קודם כל דורשים ממך לבנות את קהלי ה-Seed המקוריים ולהתמקד בקהל של שיווק מחדש או רשימת לקוחות.

הקהל חייב להיות לפחות 1,000 משתמשים מותאמים ייחודיים כדי שישמשו למיקוד או יצירת קהל דומה, כך שעסקים קטנים יותר יצטרכו להתכונן מראש לבניית רשימות אלו. לדוגמה, ייתכן שתצטרך להתמקד תחילה בהגדלת התנועה לאתר שלך כדי שתוכל לאסוף מספיק נתונים כדי ליצור רשימה עבור קהל דומה.


התקציב של הקמפיין שלך

למרות שניתן ליצור ולהפעיל קמפיינים של Google Demand Gen בסכום של כמה שקלים ליום,

גוגל ממליצה למפרסמים שמשתמשים במתן הצעות חכמות שלה להגדיר תקציב של לפחות פי 15 מהמחיר היעד שלהם לרכישה כדי לאפשר למסע הפרסום של Demand Gen שלהם לגדול ולבצע אופטימיזציה מהירה.

עם זאת, מפרסמים עם תקציבי שיווק קטנים יותר עשויים להפיק תועלת משימוש באסטרטגיית הצעת המחיר למקסום קליקים כדי להתחיל ולאסוף נתונים במהירות.


קרדיט לחלק מהתוכן מאתר wordstream


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page