איך לעשות אופטימיזציה בגוגל אדס

 

ייעוץ ואופטימיזציה לחשבון גוגל אדס מה הכי חשוב

לבדיקת חשבון שלכם ביחד עם המלצות  צרו קשר עם ירון יוגב

קישור חשבון גוגל אדס לאנליטיקס

חשוב מאוד לפתוח חשבון אנליטיקס, לחבר אותו לחשבון ולוודא שמדדי האתר מועברים לגוגל אדס על מנת להזרים לחשבון את כל המידע על לקוחות פוטנציאלים שנמצאים או נכנסו לאתר ולכוון אליהם בצורה אופטימלית את המודעות של החשבון ובכך לשפר אותו משמעותית.

תוספים למודעות גוגל אדס  

חשוב להוסיף או לוודא שקיימים, ברמת החשבון (על מנת לשפר את כל הקמפיינים) או בכל קמפיין בנפרד, את שלושת התוספים הבסיסיים על מנת לשפר את ציון האיכות למילות מפתח ולהוריד את מחיר הצעת המחיר שלושת התוספים הם חלק מהותי ממשוואת ה- Ad Rank.

תוסף של מידע מובנה

בחירת קטגוריה של המוצרים או השירותים של העסק והכנסתם כערכים על מנת לסווג את העסק בתוך התעשייה בה הוא נמצא

תוסף Sitelinks

(מינימום 2, מומלץ 6 על מנת)-  תוסף שמגדיל את המודעה באופן משמעותי ודוחק מתחרים מהמסך של הלקוחות, מטרתו להוסיף כותרות למודעה שמייעדים את הלקוח לדפי נחיתה נוספים באתר.

תוסף יתרונות מרכזיים (callout)

יתרונות יחודיים של העסק אשר יעניקו יתרון על מתחרים (לדוגמא: משלוח חינם, שירות אמין ומקצועי, ותק של 10 שנים במקצוע, פתוח 24/7 וכו׳).

*בווסף חשוב לוודא שקיים תוסף שיחה (במידה ואנו מעוניינים בשיחות מלקוחות) והוא מחובר לתג המרה שסופר את השיחות על מנת להשתמש במידע כדי להשיג שיחות נוספות שמייצרות ערך כספי לעסק.

מודל ייחוס 

חשוב לבדוק את המודל ייחוס של תגי ההמרות בהגדרות שלהם ולשנות אותו מהמודל הישן של קליק אחרון למודל חדש (ליניארי, מבוסס מיקום או דעיכה לאורך זמן) על מנת לא לאבד מילות מפתח קריטיות להמרות איכותיות ולגרום לציון איכות שלהם לעלות.

מבוסס מיקום- מיועד להמרות של לידים, שיחות טלפון והשארת פרטים בהם מסע הלקוח יותר מצומצם ויש יותר חשיבות למילת המפתח הראשונה והאחרונה שהלקוח לחץ לפני שביצע המרה.

דעיכה לאורך זמן- מיועד של רכישה בהם מסע הלקוח הוא ארוך ועובר בין מכשירים, זמנים ומקומות שונים ולכן ככל שמילת המפתח עליה הלקוח לוחץ יותר קרובה להמרה יש לה יותר חשיבות. 

סוגי מודעות - 

חשוב להוסיף גם בקמפייני המדיה וגם בחיפוש בכל אחד מקבוצות המודעות מודעות רספונסיביות (מספיק אחת בכל קבוצת מודעות) על מנת לשפר את גיוון המודעות ובכך להעלות את ציון האיכות של המילים 

המשוייכות לאותן קבוצות מודעות בחיפוש ולשפר את איכות החשיפות במדיה. חשוב לוודא בקבוצת המודעות בהן נוסיף את המודעה הרספונסיבית בחיפוש קיימות 2 מודעות מורחבות רגילות. 

רספונסיבי בחיפוש - חובה לשים במודעות בחיפוש מינימום 5 כותרות ו 5 תיאורים שמסונכרנים עם המילות מפתח בצורה אפקטיבית. 

רספונסיבי במדיה - במודעות ברשת המדיה חובה לשים מינימום של 3 תמונות +לוגו עם 3 כותרות רגילות, כותרת ארוכה אחת  ו-3 תיאורים שונים.

שום מודעה רספונסיבית לרשת החיפוש

:ביחס לקמפיינים הקיימים

בכל קבוצת מודעות נרצה שיהיו 2 מודעות טקסט מורחבות (שלכל אחת מהן יש קליקים) + מודעה רספונסיבית 1. 

איך נעשה זאת?

בקבוצות מודעות שמכילות מודעת טקסט מורחבת אחת - 

1. נוסיף מודעת טקסט מורחבת (אפשר לשכפל ולוודא שיש שוני בין הכותרות של מודעות הטקסט המורחבות)

2. להמתין יום-יומיים - עד ש-2 מודעות הטקסט המורחבות יקבלו קליקים.

3. להוסיף מודעה רספונסיבית (מינ' 5 כותרות + מינ' 2 תיאורים --- מומלץ 15 כותרות ו-4 תיאורים)

4. לתת שבועיים למערכת לעבוד מבלי לבצע שינויים.

ביחס לקמפיין חדש:

יש ליצור קמפיין חדש ברשת החיפוש

הצעת מחיר - ניתן להתחיל ב-Max Clicks

יש להזין מילות מפתח רלוונטיות וקהלים רלוונטיים

יש ליצור קבוצות מודעות ובכל קבוצת מודעות ליצור:

2 מודעות טקסט מורחבות (לפי ההסבר בתחילת המייל) ולאחר מכן מודעה רספונסיבית (לפי ההסבר בתחילת המייל)

דבר נוסף שניתן להוסיף זה מודעת חיפוש דינמית.

אסטרטגיית הצעת מחיר -

חשוב לנסות את אסטרטגיות הצעת המחיר החכמות, מקסימום המרות או מחיר עלות להמרה. בעתיד המערכות יהפכו לאוטומטיות לגמרי ולחשבונות שעדכנו את הצעת המחיר שלהם לחכמות יהיה יתרון תחרותי עקב איסוף המידע ולמידת פרטי החשבון על ידי ה - Machine Learning של גוגל. 

כאשר החשבון מוגבל בתקציב (כלומר הקמפיין משתמש בכל התקציב היומי) ולקמפיין יש מספר המרות חודשי חיובי חשוב לנסות ולהעביר את האסטרטגיה למקסימום המרות מכיוון שבאותו תקציב בדיוק המערכת יכולה להשיג מספר המרות יותר גבוה ולכן חשוב לנסות את האפשרות הזו לפחות לשבועיים שלוש על מנת לתת זמן למערכת ללמוד את החשבון ולשפר את הקמפיין. במידה והממוצע החודשי למחיר להמרה הוא מחיר טוב עבור העסק נגדיר את אותו מחיר להמרה (CPA) על מנת שהמערכת תנסה להוריד את המחיר הזה או להשיג יותר המרות באותו מחיר.

 רימרקטינג וקהלים עם כוונת רכישה- 

רימרקטינג הוא אחד הכלים הכי אפקטיביים של גוגל אדס להגדלת מספר ההמרות בחשבון והורדת המחיר להמרה.

בחיפוש - יש להוסיף כמה שיותר קהלים במצב תצפית על מנת לראות את האינטרקציה החוזרת שלהם עם המודעות ובהמשך להוריד או לעלות את הבידים לאותם קהלים בהתאם לפעילות.

במדיה - יש להוסיף קהלים מדוייקים במצב מיקוד על מנת לא לבזבז כסף על אנשים לא רלוונטים. 

כוונת רכישה מותאם אישית- חשוב להוסיף קהל זה בו נשים כמה שיותר מילות מפתח של העסק שלנו ואתרים של מתחרים על מנת ליצור קהל מאוד ממוקד שחיפש את המוצר שלנו או של מתחרים שלנו  ב 48 השעות האחרונות.  

קהלים מבוססי keywords - כאשר אין לנו קהלים עקב הגבלות (רפואי, אישי) אפשר לנסות לבדוק קהלים שונים על ידי מילות מפתח שונות ולבדוק אילו מילות מפתח יוצרות המרות ולתת להם דגש בקמפיין.

קמפיין דינמי - 

על מנת לתת גיבוי לקמפיין ולזכות בבידים יותר נמוכים עם ציוני איכות גבוהים מומלץ להוסיף קמפיין אחד או קבוצת מודעות דינמית ותייצר מודעות מותאמות לרצון הלקוח בצורה אופטימלית, קמפיין זה ייצר באופן עצמאי כותרות מותאמות למה שהלקוח כתב ומה שמופיע באתר במחיר נמוך מהממוצע במקום בו המודעותשיצרנו לא מגיעות כי לא היינו מודעים למילות מפתח מסויימות. 

קמפיין וידאו ראשון -

 קמפיין אשר מנוהל נכון ביוטיוב יכול להניב הצלחה רבה. כיום, משתמשים רבים מעדיפים וידאו מכיוון שהוא מציע אינטראקטיביות ותוכן ברור.

כמו כן, אסטרטגיית הצעת המחיר ביוטיוב מאפשרת למפרסם לשלם רק כאשר המשתמש צפה בפרסומת (Cost Per View- CPV) או ביצע אינטראקציה כלשהי עם הסרטון, ולכן היא אפקטיבית ביותר.

מדריך בנושא- https://support.google.com/adwords/answer/2472735?hl=en

ישנם אורכים שונים וסוגים שונים של פרסומות ביוטיוב, הסבר בקצרה-

TrueView InStream- סרטון שמופיע לפני או במהלך הוידאו שרואה המשתמש 

(ניתן לדלג עליו לאחר 5 שניות), אין הגבלת זמן לסרטון, אך אני ממליץ באופן אישי על סרטון שלא יעלה על 2 דקות.

ניתן לעשות סרטון זה עם מטרה ברורה לביצוע המרות על ידי הגדרת הקמפיין והוספת כפתור לביצוע פעולה.

TrueView Discovery- סרטון שמופיע רק לאחר שהמשתמש בחר להקליק עליו (CPC במקרה הזה), שוב, אין הגבלת זמן לסרטון.

TrueView Bumper- סרטון שלא ניתן לדלג עליו, באורך מקסימלי של 6 שניות. קמפיין Bumper משתמש באסטרטגיית Bidding של CPM

מדריך מורחב של גוגל בנושא- https://www.thinkwithgoogle.com/products/youtube-trueview/

*מומלץ מאוד להוסיף לקמפיין וידאו קהל עם כוונות רכישה מותאם מראש על מנת למקסם את האפקטיביות של הקמפיין.

קמפיין מדיה חכם - 

על מנת לשפר את הקמפיין מדיה של החשבון חשוב לנסות לפתוח קמפיין מדיה חכם שיכוון את המודעות לקהלים איכותיים וחיוניים לעסק כמו רימרקטינג וקהלים עם כוונת רכישה ומטרתו להגדיל את החשיפה של העסק והגדלת מספר ההמרות.

 

חשוב מאד - כאשר מבצעים שינויים, המערכת לומדת נתונים חדשים וצפויים להיות שינויים במספרים.

סבלנות זה שם המשחק :) - שבועיים לא לבצע/לבטל שינויים בקמפיין

ולאחר שבועיים נוכל לבחון את השינויים.

לבדיקת חשבון שלכם ביחד עם המלצות  צרו קשר עם ירון יוגב

  • Black Facebook Icon
  • Black YouTube Icon

Ha-Dekel St 15, Even Yehuda, Israel