top of page
Collaboration

פרסום ממומן לעסקים

פרסום ממומן לעסקים קטנים - כל מה שתצטרכו לדעת

פרסום דיגיטלי לעסקים קטנים גם ביראל וגם בארה"ב אן בעולם זה חלק משיווק דיגיטלי שכל עסק קטן חייב לעשות.

אפשר לנהל קמפיין דיגיטלי ממומן לעסק קטן ולהופיע בחלק מהפלטפורמות בתקציב שפוי ! 

הבעיה הכי גדולה של לקוחות וסוכנויות דיגיטל זה שהם לא יודעים איך באמת להביא את הלקוח שרוצה לסגור עסקה. 

הימים שכל ליד שהגיע מפרסום ממומן דורש טלפון ושיחה ארוכה עם לקוח לא "בשל" עברו חלפו להם.

רוב הלקוחות שלכם לא יסגרו באותו רגע ואם לא תדעו לתת להם ערך בדיגיטל הם פשוט יעלמו.

עולם הדיגיטל פורח עם אין ספור פלטפורמות היוצרות בלבול וחוסר אונים אצל בעלי העסקים שבאמת לא יודעים היכן כדאי להיות.

בתקופה מאתגרת זו מרבית בעלי העסקים הקטנים מוצאים את עצמם נאבקים על כל לקוח חדש מדי חודש, או במילים אחרות – הכישלון לגייס לקוחות איכותיים הוא הגורם העיקרי לסגירת העסק.  

כל בעל עסק שאין לו מושג מתי יגיע הלקוח הבא ואין לו רשימה של 5-10 לקוחות פונטציאלים שקיבלו הצעת מחיר בתווך של השבוע האחרון אין לו שום סיכוי לשרוד בטווח הארוך.

פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טיק טוק, גוגל, אאוטבריין, דפי נחיתה, סרטוני וידאו  – הם חלק משיטות שיווק ופרסום הגורמים לאכזבה נוספת בקרב בעלי עסקים קטנים.

לידים לעסקים קטנים

מדוע עסקים קטנים מתקשים עם הפרסום הממומן?

אחוז לא מבוטל של בעלי עסקים משקיעים זמן לא מעט בשיווק העסק ומקבלים עצות של מנטורים לשיווק המשכעים אותם לשווק ולפרסם בפלטפורמות הגדולות או לייצר רשימות דיוור מבלי לבדוק את היכולות של בעל העסק לייצר תוכן מעניין שבעיקר צריך לבוא לידי ביטוי באסטרטגיה ברורה של קמפיין סרטוני וידאו ותוכן מעניין .

אין לנו עניין שעוד חצי שנה לדוגמא תקבלו פנייה מרשימת דיוור שבקושי משהו פותח אותה יש לנו עניין שדרך הפרסום הממומן תקבלו כל פניות של לקוחות חדשים שהם רלוונטים לעסק שלכם.

חלק מבעלי העסקים מעלים פוסטים בפייסבוק ואינסטגרם שהמטרה שלהם היא למכור ולא מבינים שהחברים שלהם הם לא קהל שמתאים לעסק שלהם ושהחשיפה האורגנית ירדה באופן משמעותי. שיטת עבודה זו כנראה שלא תביא את הלקוחות להם הם מצפים ולכן אין לנו ברירה אלא לעבור לפרסום הממומן.

פרסום ממומן עולה כסף ולכן נשאלת השאלה איך אפשר לפצח את יחס ההמרה?  יש דבר אחד שיכול לקצר את התהליך ולהביא לכם יחסי די מהר לקוחות משלמים. הפרמטר הראשון הוא סרטוני עדות שמוצגים ללקוח ולאחר מכן אוטמציה ביחד עם סרטונים נוספים.

השקת הקמפיין

'ההשקה' זה השלב הכי חשוב בקמפיין שלנו,  כאשר המטרה לייצר החזר חיובי על ההשקעה בפרסום הדיגטלי. ברגע שיש לעסק קטן פס ייצור שיווקי דיגיטלי שעובד, אפשר לדאוג להביא לקוחות כמה כמה שרק צריך ולבטל את התחרות המטורפת. בשלב ההשקה חייבים לגרום ללקוחות שלנו לזכור אותנו, כאן ממומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע ולייצר תוכן שיגרום ללקוחות לזכור את העסק שלכם. לדוגמא אפשר להגיע ללקוח מרוצה ולצלם אותו בסלולר נותן עדות מגניבה ומשעשעת, רק סרטונים כאלו יגרמו ללקוחות שלכם לצפות בסרטון.

איך לפרסם עסק קטן

אז איך לפרסם עסק קטן? ההמלצה שלי להתחיל בוידאו ! אם אתם לא רוצים להיחשף יהיה הרבה יותר מאתגר להקים לכם מכונת לידים משומנת. בעל העסק חייב היחשף וזה לא משנה מה גילו ואיך הוא נראה מבחינה חיצונית, הסרטון כל כך קצר ומכיל מעט פרטים ולכן הגולשים בעיקר יתמקדו בסאונד ובטקסט שאנו נשתול בסרטון. הדרך הנכונה ביותר בשלב הזה היא כמובן לטרגט את הלקוחות שראו את סרטון העדות ובשלב הזה נציג להם תכנים עם ערך. מכיוון שהעולם השתנה אפשר ומומלץ לעלות סרטונים מהסלולר שלכם כמעט בלי הגבלה ולבדוק במיידי מה עובד טוב או פחות טוב. השמיים הם הגבול וככול שתזהו את הכאבים של הלקוחות ותציעו פתרונות כמות הלידים האיכותיים שלכם תגדל. אם אין לכם עניין להצטלם תוכלו לקבל סרטון AI עם הדמות שלכם כמו שד"ר פוגל עשה איתי. 

פרסום עסקים קטנים בטיקטוק

טיקטוק זו אחלה פלטפורמה לפעילות של פרסום ממומן  וליצירת לידים לעסקים קטנים. בזה נכון שרוב הגולשים בטיקטוק הם צעירים אבל עדין יש אחוז לא קטן של גילאי 30 פלוס שנמצאים בפלטפורמה אבל בסיס יומי ואפשר להגיע אליהם במדויק באמצעות קמפיין לידים. אם תשאלו אותי לא הייתי מתחיל עם הפלטפורמה הזו בשלב הראשון אבל חשוב לציין שכמות הלידים משם יכולה להיות גדולה יחסי אך זה דורש לייצר סרטונים חדשים כל הזמן. זה מתאים לסוג מסוים של לקוחות.

פרסום עסקים קטנים בפייסבוק

 החסרון בפייסבוק לטעמי הוא עלויות החשיפה הגבוהות יחסי בקמפיין לידים ולכן חייבים לעבוד שם עם קהל מצומצם ובעיקר לטרגט לקוחות שיצרו מעורבות בדף העסקי שלכם או באתר שלכם. קמפיין וידאו של חשיפות בשלב הראשון גם בא בחשבון לטובת צביעת קהלים ובניית הפאנל השיווקי.

פרסום עסקים קטנים ביוטיוב  

אז יוטיוב נחשב גם לסוג של פלטפורמה חברתית למרות שיש לו מנוע חיפוש עוצמתי והוא בעצם בבעלות גוגל. איך בעצם אפשר להקים קמפיין פרסום ביוטיוב ? דווקא בערוץ הזה גם עסקים קטנים יכולים לפרסם גם ב 10 שח ביום ולהגיע באופן מדויק לקהל היעד שלהם.

ברגע שהגולש שהוא בעצם הלקוח שלכם מגיע ליוטיוב לשמוע שיר או לראות חדשות הסרטון שלכם קופץ לו, הלקוח יכול לדלג אחרי 5 שניות ובמהלך הסרטון ללחוץ על הכפתור שבתחתית הסרטון ולהשאיר ליד בדף נחיתה שלכם. ביוטיוב אפשר בקלות לקבל חשיפה אורגנית בחינם , מומלץ מאוד להקים ערוץ יוטיוב ולהוסיף סרטונים כל הזמן. אפשר לצלם סרטונים עם ערך דרך הטלפון או אפילו לצלם את עצמכם באמצעות הזום במחשב עצמו.גוגל נותן לסרטוני וידאו ביוטיוב עדיפות וממקם אותם מעל האורגני.

פרסום בגוגל אדס

אז גוגל נחשב לערוץ המוביל והמדויק ביותר לעסקים קטנים, מערכת הפרסום של גוגל היא גוגל אדס ושם יש מאות ואלפי אפשרויות לפרסם עסק קטן.

אחת האפשרויות המובילות היא פרסום בגוגל לעסקים קטנים באמצעות מילות מפתח בגוגל ממומן. גוגל ממומן מאפשר למפרסם להופיע בדיוק שהלקוח מחפש אותו. ככל שהחיפוש הוא יותר מדויק ישנו סיכוי גבוה יותר שהגולש ישאיר פרטים לאותו עסק קטן.

אפשרות נוספת לפרסום בגוגל עבור עסק קטן היא להקים קמפיין חשיפות בוואלה או YNEY באמצעות באנר שירדוף אחרי הלקוחות שלכם דרך שיווק מחדש. כל לחיצה על הבנאר יכולה להוביל לפייסבוק שלכם, לדף נחיתה שלכם או לאתר שלכם

קמפיין חשיפות בוואלה נחשב לקמפיין מאוד מאוד חסכוני ואלפי לקוחות יראו את העסק שלכם בכל חודש.

פרסום באאוטבריין

עסק שצריך תנועה איכותית לאתר עשוי לשלם החל מ $0.02 לקליק ! יותר המרות בפחות כסף.

אם הקליקים שלכם מאוד יקרים בגוגל אדס או החשיפה מאוד יקרה בפייסבוק, פרסום באאוטבריין עשויה להיות הפתרון עבורכם גם עבור קבלת לידים בשלב הראשון של המשפך וגם עבור צביעת לקוחות לטובת שיווק מחדש!

לסיכום

פרסום דיגיטלי לעסקים קטנים זו מומחיות לא כל סוכנות יודעת לעבוד עם עסק קטן. בעלי עסקים רבים בוחרים לעבוד עם סוכנות שיווק לעסקים קטנים שבחרו מחיפוש בגוגל או קיבלו המלצה חמה. במידה ובחרתם סוכנות שיווק שכזו מומלץ מאוד לא לסגור חוזה עם התחייבות לתקופת התקשרות ! יש לעבוד חודש בחודשו ולבחון את התוצאות תוך הבנה שפעילות כזו לעיתים לוקחת זמן. אם אתם רוצים ייעוץ וליווי יחסי זול אפשר לפנות למעוף, הם יבחרו לכם מנהל שיווק בדיגיטל שילמד אותך באופן אישי איך להקים קמפיין ולנהל אותו לבד. 

אם אתם מעוניינים בפרסום דיגיטלי ללא המעורבות שלכם שתגרום ללקוח להגיע מבושל אני ממליץ כבר בשלב  הזה לחפש חברת PPC שמתמחה בעיקר בפרסום ממומן אוטומציות בווצאפ המתאים לעסקים שרוצים לקבל תוצאות איכותיות. שיווק עסק קטן תלוי בעיקר ביכולת של המשווק הדיגיטלי ובתשתיות שהוא יקים עבורכם.

בסופו של דבר כל בעל עסק קטן מתלבט איך לפרסם את העסק שלו? רבים רצים לאינסטגרם או לפייסבוק ומייצרים תוכן אורגני אבל מעטים באמת מצליחים לייצר תוצאות.  האינטרס של מטא הוא להוריד את החשיפה האורגנית ולהרוויח כסף הפרסום הממומן .

bottom of page