מומחה גוגל שופינג 

ירון יוגב- מומחה פרסום בגוגל ו-google shopping

ירון יוגב מומחה גוגל שופינג

קמפיין גוגל שופינג 

בשנה האחרונה חנויות האון ליין יצרו מהפכה אמיתית בעולם במסחר, מחודש לחודש ניתן לראות עלייה דרמטית במחזורי המכירות באתרי המכירות ופתיחת חנויות חדשות, רק בשנה האחרונה קצב הצמיחה של המסחר בדיגיטל הגדיל את עצמו כמו ב- 10 שנים אחרונות, לטובת העניין גוגל מאפשרת לנו כמפרסמים החל מ 2018 להקים קמפיינים בגוגל שופינג תחת חשבון גוגל אדס שלכם אך יש צורך בהתממשקות ל Google Merchant Center – לחצו כאן לקישור.

מחקרים מראים שקמפיין גוגל שופינג מעלה במעל 80 אחוז את הסיכוי לרכישה, נתון מרשים זה עדין לא גרם לערוץ זה "לפרוח" בישראל עכב כך שלקוחות או סוכנויות דיגיטל לא יודעים כיצד להקים את הקמפיין.

קמפיין של גוגל שופינג הינו הקמפיין האיכותי ביותר לקידום אתרי מסחר וחנויות באינטרנט, גוגל מאפשרים לקמעונאים לקדם מלאי בחנות מקוונת ולמשוך יותר תנועת גולשים לאתר או יותר קונים לחנות המקומית. רוצים להתחיל להשתמש בהם? הפעולות הראשונות שצריך לעשות הן לשלוח את פיד המוצרים  דרך Merchant Center וליצור קמפיין ב-Google Ads.מדובר על מודעות שיוצגו בפלטפורמות של Google, המודעות במיקומים האלה נקראות 'מודעות שופינג,' מפני שהן מופיעות בפורמט שונה וויזואלי יותר. בניגוד למודעת טקסט, שמציגה רק טקסט, מודעות שופינג מציגות למשתמשים תמונה של המוצר, ולצידה כותרת, מחיר, שם מפרסם ופרטים נוספים. במילים אחרות, המשתמשים יודעים אילו מוצרים אתם מוכרים ובאיזה מחיר מדובר עוד לפני שהם לוחצים על המודעה.

סף כניסה גוגל שופינג

סף הכניסה המינימלי לקבלת אישור בגוגל שופינג מתחיל עם אתרים שיש להם Fix price , חובה גם שיופעל באתר מדיניות החזרות ברורה, חובה לשלב אפשרות למשלוחים , מבחינה רשמית גוגל לא מאפשרים לפרסם להפעיל פופ אפ אך ישנם מקרים בהם הם מאשרים שמדובר על פופ אפ לא אגרסיבי וללא התניה.

אי אפשר לפרסם זיופים, נשק, כלים להאקרים, סמים תרופות ,אלכוהול ופורנו גוגל רק מחמירים. התמונה של המוצר חייבת להיות ברורה וללא טקסט.

האם גוגל שופינג מתאים לכל אתר ?

כמובן שיש משמעות לעיצוב האתר, לתמונות ולמבנה האתר אבל זה לא משנה על איזה תשתית האתר קיים, מה שחשוב שמנהל הדיגיטל שלכם יודע איך לשווק את האתר בגוגל שופינג ולנהל מול המתכנת את ההקמה של הפיד, לא כל פלטפורמה תומכת בערוץ באופן גמיש ולכן חשוב מראש לבחור בתשתית המתאימה. אם מדובר על אתר עם כמות מוצרים לא גדולה ממליץ החום על וויקס, גם לוויקס יש סוג של תוסף בתשלום שמייצר פיד, כאשר מדובר על אתר עם אלפי מוצרים וורדפרס בהחלט יכול לבוא בחשבון באמצעות תוסף איכותי

האם גוגל שופינג זה מקום הפרסום בחיפוש ? 

לא זה בנוסף , מומלץ מאוד להופיע גם בחיפוש הרגיל, גם בקמפיין דינאמי וגם בגוגל שופינג וכמובן גם באורגני.

המודעה של השופינג יכולה להיות מעל האורגני או בצד הדף וגם כמובן בקטגוריה של שופינג בגוגל.

יתרונות של גוגל שופינג 

היתרון הברור והמובהק בפרסום בגוגל שופינג הוא זה שאנחנו בעצם פוגשים לקוחות "חמים" לביצוע רכישה.

יתרון נוסף של קמפיין גוגל שופינג הוא – זה שהפרסום מופיע מעל האורגני ומעל הממומן וזה בעצם מבטיח לכם כמפרסמים לתפוס שטח פרסום גדול ובעצם לגבור על המתחרים שלכם.

עוד יתרון  של השופינג הוא ויזואליות – הגולש בעצם רואה תמונה של המוצר ומחיר ואם הוא מחליט להקליק הוא מבין ללא ספק את המשמעות !

בערוץ זה הקמפיינים כמעט ב 100 אחוז אוטומטיים אבל יש איזה שהיא התעסקות איתם  שלא כזו אינטנסיבית כמו קמפיין המדיה או חיפוש.

קמפיין גוגל שופינג סטנדרט 

כאשר אנו מקימים קמפיין גוגל שופינג, יש לנו מעט שליטה על הצגת המודעות,  גוגל בעצם בוחר את מילות המפתח שנופיע ובד"כ לוקח את הכותרות של הדפדפן - הטייטל של המוצרים באתר שלנו, ניתן לראות באופן די מובהק שלעיתים בחיפושים מסוימים גוגל מציג פריטים פחות רלוונטיים וזה בגלל אתרים שלא מוגדרים נכון מבחינת SEO.

ולכן יש משמעות עצומה לאופטימיזציה והוספת מילות מפתח שליליות על מנת שלא נופיע בחיפושים לא

רלוונטים !

בגוגל שופינג בסטנדרט כן יש לנו שליטה על מחיר הביד, סלולר או מחשב, רשת המדיה או רק חיפוש , לוחות זמנים, מילות מפתח שליליות, טירגוט לפי סוג של קטגוריות באתר. ניתן לראות מונחי חיפוש שהמודעה הופיעה.

ניתן להופיע גם בחיפוש וגם ב YouTube, Gmail ו-Discover

קמפיין חכם בגוגל שופינג

קמפיינים חכמים לשופינג מאפשרים לנהל קמפיינים בדרך קלה יותר, גוגל מוציאים מהמשוואה את מנהל הקמפיין ולוקחים שליטה ב 100 אחוז באמצעות אלגוריתם של Machine Learning . יש הנחה שאומרת שאפשר לקבל יותר המרות ולהרחיב את פוטנציאל החשיפה. זהו סוג של קמפיין שמשלב בין קמפיינים רגילים של שופינג לבין קמפיינים של רימרקטינג לרשת המדיה. בסוג הקמפיין הזה, המערכת משתמשת בהגשת הצעת מחיר בשיטה אוטומטית ובבחירה אוטומטית של מיקום למודעות כדי לקדם את המוצרים והעסק שלכם ברשתות שונות. גוגל לא מאפשרים בשופינג חכם לראות דוחות ולנתח היכן המודעה הופיעה.

המודעה יכולה להופיע בחיפוש ב GDN או בטאב של שופינג + רימרקטינג דינמי.

אופטימיזציה גוגל שופינג

אז למרות האוטומציה בקמפיין סטנדרט יש אפשרות לבצע אופטימיזציה באמצעות קבוצת מודעות שמקבלת חשיפה רק בשם המותג עצמו וזאת אפשר לעשות ע"י שלילת מילות מפתח. 

קבוצת מודעות נוספת שכדאי להקים ביא קבוצה שפונה לחיפושים גנריים ללא שם המותג.

אפשר להפריד קמפיין גם לפי product_type או לפי BRAND.

בקמפיין של גוגל שופינג החכם אפשר לעשות הפרדה לפי שיטת הצעת מחיר של ערך המרה מקסימלי או הגדרת יעד החזר על הוצאות פרסום (Target ROAS)

מידע נוסף:

תוכן שאינו נתמך

 

השאירו פרטים עכשיו ותנו לנו לטפל עבורכם בגוגל שופינג ! 

*תקבלו גם מייל עם ערך מדובר על מייל חד פעמי שנשלח מייד, תבדקו אולי הוא בספאם שלכם

An error occurred. Try again later

Your content has been submitted