top of page

גוגל אדס


גוגל אדס

פרסום עסקים בגוגל אדס הוא אחת ההחלטות הטובות ביותר שאתה כבעל עסק יכול לקבל כדי להגיע להרבה יותר לקוחות חדשים. במדריך זה אנסה לתת לכם מסגרת נכונה להתחלת פעילות.


הקדמה:

גוגל אדס היא פלטפורמת פרסום חסכונית שהעסק שלך יכול להשתמש בו כדי ליצור לידים ומכירות על ידי הופעה בראש דפי התוצאות של מנועי החיפוש. ללמוד איך לפרסם בגוגל זה די קל ואתה יוצר חשבון, כותב את המודעה שלך ומגדיר מתי היא אמורה להופיע תוך דקות ספורות וכמובן מוסיף את פרטי התשלום ומפעיל את מסע הפרסום.


פרסום בגוגל לעסקים

סקירה כללית גוגל אדס

גוגל אדס (לשעבר גוגל אדוורדס) היא פלטפורמת פרסום בשירות עצמי, PPC (תשלום לקליק) המאפשרת לעסקים ליצור ולהשיק מודעות חיפוש ומדעות במדיה. מודעות חיפוש, הסוג הפופולרי יותר של רשת המודעות, נראות כמעט זהות לתוצאות החיפוש הרגילות, כשההבדל היחיד הוא המילה הקטנה "מודעה" בירוק אשר תוצג בחלק העליון והתחתון של דף תוצאות חיפוש.


איך עובד הפרסום בגוגל

גוגל אדס מאפשרת לעסקים ליצור, להשיק ולנהל מודעות באמצעות מנהל המודעות שלה, זוהי פלטפורמת מודעות מבוססת מכירה פומבית. פרסומות מוצגות על סמך דפי תוצאות של מנועי חיפוש בהתבסס על הסכום שהמפרסם מוכן לשלם וכן על איכות המודעה והרלוונטיות שלה לשאילתת החיפוש.


מודעות טקסט בלבד נוצרות על ידי עסקים, אשר מוצגות לאחר מכן בתוצאות החיפוש על סמך מספר גורמים, כולל מילות מפתח רלוונטיות ותוכן מודעות, סוגי מכשירים, שעה ביום ומיקום המשתמש. מפרסמים משלמים רק כאשר משתמשים לוחצים על המודעות שלהם.


מסע פרסום מוצלח של גוגל אדס מתמקד בחיפושים מדויקים ורלוונטיים, לוקח בחשבון מתי הם מחפשים ואיזה עותק מודעה יהיה הכי משכנע. אם מודעת Google נוצרת בצורה מחושבת ופועלת היטב, זה יכול להגדיל משמעותית את כמות ההמרות והמכירות עבור העסק שלך.


עלות פרסום בגוגל

בשנה שעברה, המחיר הממוצע לקליק עבור היה 12 ש"ח. עם זאת, העלות שלך לפרסום בגוגל תהיה תלויה גם בגורמים נוספים, סוג ההתאמה שתבחרו לעבוד, מגבלות הצעות המחיר שתגדיר עבור מילות מפתח, ציון האיכות, תחרות, שעה ביום, עונתיות ומיקום יכולים להשפיע רבות על העלויות שלך.


לדוגמה, אם אתה סוכן נדל"ן בעיר קטנה, ייתכן שתוכל להציע פחות מ- 4 ש"ח לכל קליק על מילת מפתח ועדיין להציג את המודעה שלך בגוגל אדס. עם זאת, אם יש לך משרד עורכי דין לרשלנות רפואית בתל אביב, המחיר לקליק יהיה הרבה יותר יקר.



1. צור חשבון גוגל אדס

כדי להשתמש בגוגל אדס, תצטרך חשבון Google. השתמש באותו חשבון שאתה רושם כדי להיכנס ל-Google Analytics ולמוצרים אחרים של Google, כמו Chrome. כדי להתחיל, בקר ב-Google Ads ולחץ על "התחל עכשיו" או "התחל עם מומחה" כדי להגדיר את החשבון שלך. אם עדיין לא עשית זאת, היכנס ל-Google בשלב הבא (או צור חשבון).

למידע נוסף בקרו בלינק: הקמת קמפיין ממומן בגוגל

פתיחת חשבון גוגל אדס

כדי ליצור את חשבון Google Ads שלך, תצטרך לעבור את תהליך ההגדרה של מסע פרסום. אמנם זה ידרוש מכם להגדיר תקציב ולהזין אמצעי תשלום - אל תיכנסו ללחץ. ברגע שתסיים את תהליך ההגדרה, תוכל להשהות את מסע הפרסום. לא תחויב עד שתרגיש בטוח להפעיל מחדש את מסע הפרסום שלך.


הוסף את שם העסק ואתר האינטרנט שלך, או התחבר לדף עסקי קיים של Google אם לעסק שלך יש כזה. זה מאפשר לגוגל לקבל מידע על העסק שלך ולהאיץ את תהליך הקמת מסע הפרסום שלך. בשלב זה, תעשה דברים כמו:


הוסף את שם העסק ואת האתר שלך.

הוסף קישורים לנכסי Google האחרים שלך, כמו ערוץ YouTube או הדף העסקי של Google.

הוסף מספר טלפון כדי שאנשים יוכלו ללחוץ על המודעות שלך כדי להתקשר לעסק שלך באופן אוטומטי.

אם חיברת את הדף העסקי של Google, ציין אם יש להפנות אנשים לפרופיל או לאתר שלך.

אם אתה כן רוצה שאנשים יבקרו באתר שלך כשהם לוחצים על המודעה שלך, תהיה לך גם הזדמנות לחבר את גוגל אנליטיקס. זה יעזור לך לעקוב אחר ביצועי מסע הפרסום ותעבורת אינטרנט שנוצרת מגוגל אורגני ומהפרסום שלך.


2. הגדר יעד למסע הפרסום שלך

לאחר מכן, ציין את מטרת הפרסום שלך. זה יכול להיות כדי ליצור לידים באמצעות טפסי אינטרנט, להשיג מכירות באתר האינטרנט שלך, לקבל יותר שיחות לעסק שלך, להגדיל את התנועה הפיזית לחנות שלך, וכן הלאה.


3. כתוב את המודעות שלך

עכשיו הגיע הזמן לכתוב את המודעות שלך, המורכב מכותרות ותיאורים. אתה יכול להוסיף עד שלוש כותרות של 30 תווים כל אחת (הן יופרדו על ידי פס (למשל, |) כשהן מוצגות ועד שתי שורות תיאור. התמונה השנייה למטה מציגה דוגמה לאופן שבו כותרות ותיאורים מוצגים במנוע החיפוש דפי תוצאות בגוגל.


להלן שישה דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת כתיבת פרסומות בגוגל:


השתמש במילות מפתח: השתמש באותן מילות מפתח שאתה מציע עליהן במודעה שלך כדי שגוגל תוכל לדעת שהמודעה רלוונטית מאוד לכוונת החיפוש של המשתמש.


השתמש במזהים מקומיים: אם העסק שלך משרת קהל מבוסס מיקום, השתמש במונחים מבוססי מיקום בפרסומות שלך ב-Google. אם מישהו מחפש "קייטרינג בתל אביב", המודעה שלך עם הכותרת "קייטרינג הטוב ביותר בתל אביב" תראה יותר בתוצאות ותהיה רלוונטית מאוד עבור אדם שמחפש קייטרינג באזור שלך.


ציין בבירור את ההצעות שלך: המחפש צריך לדעת מיד מה העסק שלך וכיצד אתה יכול לעזור במה שהוא מחפש.


תן סיבה ללחוץ על המודעה שלך: יש המון תוצאות בעמוד הראשון של חיפוש בגוגל. אתה צריך להגיד להם למה הם צריכים לבחור בעסק שלך. האם אתה זול יותר, אמין יותר או אמין יותר? יש לך ביקורות ודירוגים מדהימים? שתף את המידע הזה במודעה שלך.


יש קריאה ברורה לפעולה (CTA): סביר יותר שמחפש ילחץ על מודעה אם הוא יודע מה יקרה אחר כך. דוגמאות לכך הן "התקשר עוד היום לקבלת הצעת מחיר חינם" או "הזמן הזמנה באינטרנט".


כלול מבצע: מומלץ לכלול הצעה כגון "20% הנחה על נעליים היום!" או "משלוח חינם!" אפילו הצעה קטנה יכולה למשוך לקוח חדש לאתר שלך.


צעד פשוט שצריך לנקוט לפני כתיבת המודעות שלך הוא לחפש את סוג העסק שלך ולראות איזה סוג של מודעות מופיעות. אתה לא רוצה להעתיק מודעות אחרות בדיוק, אבל אתה יכול לקבל תחושה של מה עובד על סמך האסטרטגיות של המתחרים שלך.


כמו כן, אינך צריך ליצור מודעות מרובות בעת הגדרת מסע הפרסום שלך, אך סביר להניח שתרצה ליצור מודעות נוספות לאחר שתכנס לפלטפורמה. זה יאפשר לך ליצור מודעות ספציפיות להתיישר עם מילות מפתח שונות, מה שיהפוך את המודעות שלך לרלוונטיות יותר בחיפושים מקוונים עם מילות מפתח אלו.


4. בחר מילות מפתח עבור מסע הפרסום שלך

בחירת מילות מפתח עבור מסע הפרסום שלך היא אחד ההיבטים החשובים ביותר של פרסום בגוגל. אם מילות המפתח שלך רחבות מדי, הן עלולות לייצר קליקים שאינם מקהל היעד שלך או לגרום לך לנצל את התקציב שלך במהירות. אם הם ספציפיים או צרים מדי, ייתכן שהם לא יפיקו מספיק קליקים כדי לתמוך במכירות או הלידים שאתה מקווה לייצר.


לדוגמה, נניח שיש לך מרפאת שיניים בנתניה. בהתאם למיקום או לשירותים המוצעים שלך, כמה דוגמאות למילות מפתח טובות של מסע פרסום יכולות להיות דברים כמו:


רופאי שיניים בנתניה

רופאי שיניים בפולג

רפואת שיניים נתניה

שירותי חירום לרפואת שיניים נתניה

רופאי השיניים הטובים ביותר בנתניה

בקיצור, חשבו על סוג הביטויים המדויק שמישהו יקליד בחיפוש בגוגל כדי למצוא עסק כמו שלכם, בהתבסס על המוצרים, השירותים, אזור השירות שלכם ובחרו מילות מפתח המתואמות היטב עם ביטויי החיפוש רחבים. לאחר מכן, לאחר שתגדיר את מסע הפרסום שלך, תוכל לבצע מחקר נוסף במתכנן המודעות של Google כדי להוסיף מילות מפתח נוספות או לבטל מילות מפתח עם תחרות גבוהה או מחיר לקליק.


5. הגדר את אזור הפרסום שלך

בדומה לבחירת מילות מפתח, גוגל מאפשרת לך להגביל את מיקום המודעות בהתבסס על מיקומו של המחפש. ובתמורה, שלוט בעלויות שלך, צמצם הוצאות פרסום מבוזבזות ושפר את ההחזר שלך על ידי מיקוד המודעות שלך לאנשים שמחפשים באזור זה.


6. הגדר את התקציב שלך

כפי שציינתי בהתחלה, לא תוכל לפרסם בגוגל מבלי להגדיר קמפיין, כולל הזנת פרטי התשלום שלך. לפני כן, תתבקש להגדיר תקציב עבור מסע הפרסום שלך. זה עשוי להרגיש קצת מפחיד אם אינך בטוח שאתה מוכן להשיק מסע פרסום, אך זכור, תוכל להשהות אותו ברגע שהגדרת החשבון תושלם.

אתה יכול לקבל את המלצות ברירת המחדל שגוגל אדס מציע או ללחוץ על כפתור הבחירה כדי "הזן תקציב משלך". אם תזין את התקציב היומי שלך לפרסום בגוגל, זה יגיד לך מה הסכום המינימלי שיכול להיות.


חשב מה אתה רוצה להוציא ליום על סמך מה שאתה רוצה להשיג והעלות הממוצעת לקליק של מילות המפתח שלך. לדוגמה, אם אתה שואף לקבל 30 לידים חדשים בחודש, ואתה צריך 300 ביקורים באתר כדי ליצור כל 30 לידים, הכפל את המחיר הממוצע לקליק של מילות המפתח שלך ב-300 כדי להגיע לתקציב.


מעקב אחר תוצאות בגוגל אדס

לאחר שגוגל תאשר את מסע הפרסום שלך והוא יעלה לאוויר, התחל לעקוב אחר המודעות שלך. התחל בהסתכלות על ניתוח מסעות פרסום ב-Google Ads Manager כדי לראות נתונים כגון הופעות, קליקים, שיעור קליקים והמרות. לאחר מכן בדוק את הביצועים הכלליים של מסע הפרסום ובצע אופטימיזציה של המודעה שלך כדי לשפר אותה.

למידע נוסף בקרו בלינק: ניהול קמפיין בגוגל

להלן המדדים העיקריים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחנים את הביצועים שלך בגוגל אדס:


הופעות גוגל אדס

ההופעות נספרות בכל פעם שהמודעה שלך מופיעה בדף תוצאות חיפוש. אם המודעות שלך אינן מקבלות מספיק הופעות, ייתכן שתצטרך להגדיל את התקציב הכולל שלך או את המחיר המקסימלי שלך לקליק כדי שמילות מפתח ספציפיות יהיו תחרותיות יותר.


לחלופין, אם אתה מקבל הרבה הופעות אך מעט המרות, ייתכן שתצטרך לבחור מילות מפתח טובות יותר או לשפר (או ליצור) דף נחיתה ייעודי למודעות שלך.



שיעור קליקים (CTR) גוגל אדס

שיעור הקליקים הוא מספר הקליקים על מודעה חלקי מספר ההופעות. אחוז זה מראה כמה אנשים שראו את המודעה שלך לחצו עליה.


שיעורי קליקים טובים משתנים לפי ענף, אך אם שיעור הקליקים שלך נמוך מ-1%, עליך להעריך מחדש את הטקסט של המודעה שלך. ודא שהמודעה מפתה ונותנת סיבה משכנעת למישהו ללחוץ עליה.


עלות ממוצעת לקליק (CPC) גוגל אדס

עלות לקליק, או עלות לקליק, אומרת לך כמה אתה מוציא, בממוצע, בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלך. זהו הסכום הכולל ששולם עבור המודעה שלך חלקי המספר הכולל של הקליקים.


הקביעה אם יש לך עלות לקליק ניתנת לניהול תלויה בקצב שבו אנשים באתר שלך ממירים בדרך כלל למכירות. זה גם מכתיב את התקציב שלך במונחים של מה שאתה צריך להוציא כדי לייצר את המכירות או הלידים שאתה רוצה לייצר. אם אתה מרגיש שהעלות שלך לקליק גבוהה מדי, תוכל לשלוט בה על ידי ביטול מילות מפתח עם תחרות גבוהה (ועלות גבוהה לקליק) או הגדרת מגבלות נמוכות יותר של הצעות מחיר למילות מפתח.


שיעור ההמרה גוגל אדס

שיעור המרה הוא אינדיקטור הביצועים העיקרי בקמפיין שלך. זה אומר כמה אנשים שלחצו על המודעה שלך וביצעו את הפעולה הרצויה, כמו מילוי טופס או ביצוע רכישה. אם תגלה שיש לך שיעור קליקים טוב אבל שיעור המרה נמוך, הבעיה העיקרית כנראה זה דף הנחיתה שלך.


בנייה והשקה של מודעת Google היא הצעד הראשון להצלחת הפרסום בגוגל, אך עליך גם לנטר ולבצע אופטימיזציה מתמדת של המודעה שלך כדי להגדיל את ההמרות ואת ההחזר על הוצאות הפרסום שלך. זכור את היעדים שלך וכיצד המדדים למעלה עוזרים לך לעמוד ביעדים אלו. כמו כן, הקפד לבדוק את ניתוח Google Ads Manager מספר פעמים בשבוע כדי לוודא שהמודעה שלך עומדת בציפיות.


היתרונות של פרסום בגוגל

כדאי ללמוד איך לפרסם בגוגל. אחד היתרונות הגדולים ביותר הוא שהאנשים שרואים את המודעות שלך מצביעים על עניין בקנייה על סמך מונחי החיפוש שבהם השתמשו. כתוצאה מכך, סביר יותר שהם ילחצו על מודעות רלוונטיות וסביר יותר שיבצעו המרה. זה גם מנוע החיפוש הפופולרי ביותר - סטטיסטיקות החיפוש של גוגל מראות ש-93% עצום מכל החיפושים המקוונים מתרחשים בגוגל.


גוגל אדס הינה פלטפורמה חסכונית מכיוון שאתה משלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך.


בנוסף, מסע פרסום בגוגל מציע אסטרטגיה קצרת טווח לבניית נוכחות מותג באינטרנט. זהו השלמה מושלמת לטקטיקות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) (כמו שיווק תוכן אורגני) שלוקח יותר זמן לייצר לידים ומכירות מחיפוש ממומן.


שיווק מחדש גוגל אדס

אתה יכול לשמור על המותג שלך בראש על ידי הגדרת שיווק מחדש בגוגל אדס. שיווק מחדש מציג מודעות באנר אינטרנט לאנשים שביקרו בעבר באתר שלך באתרי צד שלישי המשתמשים ב-AdSense או נמצאים ברשת הפרסום של גוגל. זה די קל להגדרה, דורש הטמעת קוד פשוט באתר האינטרנט שלך, והוא הרבה פחות יקר מהמחיר לקליק עבור מודעות חיפוש.


עסקים מקומיים

לעסקים מקומיים יש גם אפשרות להפעיל מודעות שירות מקומי בגוגל. בדומה למודעות חיפוש, מודעות שירות מקומיות מופיעות בראש ה-SERPs בחיפושים מקוונים מקומיים. עם זאת, בניגוד למודעות חיפוש, אינך משלם על כל קליק עבור מודעות שירות מקומיות. במקום זאת, אתה משלם רק עבור המרות, כגון מילוי טופס לחיצה להתקשרות או אינטרנט.


אתה יכול אפילו לפרסם בחינם בגוגל. כמעט כל סוג של עסק יכול להקים דף עסקי של גוגל (הידוע גם ב-Google לעסק שלי). זהו פרסום חינם בספריית העסקים של גוגל, שלא רק מספקת דרכים נוספות ללקוחות למצוא את העסק שלך באינטרנט, אלא גם משפרת את הנראות המקוונת של המותג שלך, קידום אתרים מקומי, ואת אמינות האתר והעסק שלך.




ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page