top of page

רעיונות לשיווק

בעלים של עסקים קטנים מכירים את הסוגיה הזו היטב, לנהל עסק קטן זה לא פשוט. מצד אחד מחלקת השיווק בעסק היא המחלקה הכי חשובה ומצד שני כמות המשימות של בעלי עסקים קטנים היא אין סופית מרמת השירות, הגבייה, הנהלת החשבונות ועוד ולכן חשוב מאוד כחלק מהשיווק הדיגיטלי להתמקד ולהשקיע רק במקומות שיש סיכוי להצלחה.

רעיונות לשיווק עסק

כשבוחנים עסקים ותיקים ומבוססים לעומת עסק קטן וחדש מגיעים די מהר למסקנה שלעסק ותיק יש יתרון בד"כ הן בתקציבי השיווק והן ביכולת לשרוד בעת משבר ולכן שאנו בוחנים רעיונות חדשים לשיווק עסק אנו חייבים לקחת בחשבון גם את היתרון היחסי של המתחרים שלנו.

לדוגמא עסקים ותיקים יכולים להרשות לעצם להחזיק עובדים IN HOUSE שעוסקים אך ורק בשיווק ופרסום העסק לעומת עסקים חדשים שצריכים לעשות את השיווק הדיגיטלי בעצם או לפנות למנהל שיווק דיגיטלי במיקור חוץ.

במאמר זה אנסה לתת רעיונות חינמיים לשיווק העסק בעלות נמוכה.


הקמת תשית דיגיטלית

עוד לפני רעיונות לשיווק העסק חייבים להקים אתר אינטרנט וזה לא משנה אם משהו יקים לכם אתר בתשלום או שהחלטת להקים אתר לדוגמא בוויקס בעצמכם.

אתר אינטרנט צריך להיות במרכז הפעילות הדיגיטלית ואליו צריך להגיע כל התנועה מכל הערוצים.

בכל אתר חדש רצוי מאוד להטמיע גוגל אנליטיקס ולבדוק מידי פעם מהיכן מגיעה התנועה. כבר במעמד זה הייתי מטמיע קוד של פייסבוק וגוגל אדס על מנת שאוכל בהמשך לרדוף אחרי לקוחות שהגיעו לאתר שלי ולפרסם את העסק העלויותץ נמוכות. שיווק מחדש הוא פתרון פרסומי יחסי מאוד זול ואיכותי לעסקים.

נכס נוסף חינמי שאפשר לפרסם בעלות נמוכה מאוד הוא עמוד עסקי בפייסבוק ואינסטגרם.

ישנם הטוענים שרק אתר אינטרנרט שבנוי על פלטפורמה כמו וורדפרס הוא בבעלותך המלאה, זה נכון שדף עסקי בפייסבוק הוא לא בבעלותך המלאה אבל אין לזה משמעות בעיני.

מה שחשוב זה שכן אפשר לייצר גם כאן פרסום דיגיטלי שהוא שיווק מחדש לכל מי עוקב אחרי הדף העסקי שלכם או כל מי שיצר מעורבות עם הפוסטים שלכם.

הקמת גוגל לעסק שלי הינו רעיון מעולה לכל עסק מקומי או עסק שמעוניין לבלוט בביטוי מדויק ובחיפושים מקומיים אך גם כאן חיבים לבחון אם אפשר להטמיע את הקודים המתאימים.


רעיונות למסרים שיווקים בדיגיטל

אחד הדברים הכי חשובים בכל רעיון חדש לשיווק עסקים הוא להתמקד במוצר מסוים או בשירות שיש לכם יתרון על פני המתחרים שלכם ויגרום ללקוחות שלכם לאינטראקציה ויגרום לסקרנות ומעורבות בנכס הדיגיטלי שלכם.

גם אם מדובר על מוצרים באתר מכירות או אפילו מוצרים לדוגמא באתר תדמיתי, רצוי מאוד להתמקד רק במוצרים הרווחיים.

אחד הטעויות הכי גדולות במסרים שיווקיים לא נכונים זה לייצר טראפיק אורגני לנכסים הדיגיטליים שלכם מקהל שהוא לא רלוונטי לעסק שלכם, פעילות כזו עלולה לגרום לכם עבודה רבה ביחד עם הוצאות רבות ואפס לקוחות.


נטוורקינג ושיתופי פעולה


אחד הכלים הכי חזקים בכל רעיון לשיווק עסק זה שיתופי פעולה עם עסקים שנמצאים במעגל הכח שלכם, אנסה לתת לכם דוגמא:

אני בעצם מנהל קמפיינים בדיגיטל אבל לא עוסק בבניית אתרים , מבחינתי לשתף פעולה עם עסקים שעוסקים בבניית אתרים זה נהדר. הלקוח מגיע קודם כל אליהם ורק אחרי שלב בניית האתר הוא שוקל אם להמשיך בשיווק הדיגיטלי. אם יצרתי אמון ואולי אף תמריץ כספי ישנו סיכוי טוב שיפנו אלי לקוחות חמים.


נכתב על ידי ירון יוגב עוסק ברעיונות לשיווק עסקים , בעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple

מומחה לפרסום בגוגל אדס החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.



ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page