במידה ויש לך עסק ואתה מעוניין ובצדק לפנות לפרסום דיגיטלי ממומן, ישנם מספר מושגים שאתה צריך
להכיר.
במאמרי זה אנסה לתת כאן על קצה המזלג הסבר, וזאת על מנת שכשמנהל הקמפיין שלך ישתמש
במושגים אלו, תדע למה הכוונה, ויותר מכך, תדע למה לצפות מהפרסום עצמו.
המושגים השגורים ביותר הינם ליד ויחס ההמרה.
מהו אם כן יחס המרה ?
יחס ההמרה הינה הדרך שבה אני מודד את יחס הפניות או הרכישות באתר או בדף הנחיתה.
בואו ניקח דוגמא להמחשה, אם העליתי מודעה דרך גוגל אדס והמודעה הגיעה ל-1,000 חשיפות.
מתוך ה-1,000 חשיפות 100 אנשים הקליקו על המודעה ונכנסו לאתר שלך.
מתוך אותם 100 אנשים שנכנסו לאתר, 10 אנשים השאירו פרטים – מה שנקרא "ליד".
אתה למעשה בדוגמא זו קיבלת 10 לידים, מה שאומר שיחס ההמרה בגוגל אדס הינו 1:10.
ליד יכול להיות לא רק באמצעות השארת פרטים. ליד יכול להיות גם במידה וגולש נרשם לניוזלטר שלך,
התקשר אליך, או ביצע רכישה באתר.
כשאתם בוחרים מנהל קמפיין בגוגל אדס או או קמפיין בפייסבוק, חשוב ביותר לוודא שהוא בקיא ומשתמש בכלים שנקראים גוגל אנליטיקס ותג מנג'ר.
כלים אלו מאפשרים מדידה של יחס ההמרה ובאמצעותם ניתן להעריך האם קמפיין עובד או האם צריך לשנותו.
ישנם דרכים לשיפור יחס ההמרה, אך בראש ובראשונה צריך להבין שליד צריך להיות איכותי.
לידים קרים גורמים אך ורק לעלויות מיותרות של קליקים ובזבוז זמן. צריך להתחיל לדבר במושגים
של יחס המרה ללידים איכותיים ולא כמות הלידים.
מעבר לכך, כמובן שיש אפשרות לשפר את הקמפיין, להוסיף סרטוני וידאו, לשפר את איכות התמונות
(במידה ומדובר במוצגים ויזואליים) ועוד.
תפקידו של מנהל הקמפיין לתת לכם הצעות לשיפור וייעול במידה ויחס ההמרה אינו טוב מספיק יחסית לענף בו אתם עוסקים.
בד בבד חשוב לי בנקודה זו לדבר על מושג נוסף שנקרא AB TESTING
גם אם למנהל הקמפיין יש המון ניסיון, הוא אינו יכול לצפות מראש מה יעבוד. איזו כותרת תתפוס יותר טוב,
איזו מודעה תגרום ליחס המרה טוב יותר וכו'.
הפרסום הדיגיטלי מבוסס בעיקרו על ניסוי וטעיה פלוס מדידה, וזו הסיבה שהזכרתי שמנהל קמפיין טוב
חייב להבין ולהשתמש בכלי המדידה שהזכרתי קודם.
בעל העסק מצידו, צריך להיות עם סבלנות ולהבין שלוקח זמן להיווכח מה עובד טוב יותר ומה עובד פחות,
ושלא תמיד הקמפיין הראשון, המודעה הראשונה או אפילו בחירת הכלי הפרסומי – גוגל אדס/פייסבוק/יוטיוב
וכיו"ב הוא הכלי הנכון.
מה שחשוב הוא שמנהל הקמפיין יהיה עם מספיק ידע כדי שידע להמליץ במה כדאי להתחיל, ידע למדוד
את התוצאות וידע (וזה לא פחות חשוב) לעשות את השיפטינג כשצריך לשנות אסטרטגיה. גמישות מחשבתית
פה היא הכרחית לשם הצלחת הפירסום.
מפה אני מגיע למילה נוספת חשובה והיא אופטימיזציה או בעברית טיוב.
מנהל קמפיין טוב תמיד ישאף לעשות אופטימיזציה, לשפר את את יחס ההמרה, את איכות הפניות. הוא יבדוק מה עובד טוב יותר וישפר במידה והקמפיין לא ממריא.
מושגים נוספים שכדאי להכיר הינם:
אם היו 10 כניסות לאתר שלי, אבל היו שני אנשים שנכנסו פעמיים Unique אז למעשה נכנסו רק 8 אנשים לאתר.
היוניק שלנו הוא למעשה רק 8.
CPC – Pay Per Click
זוהי עלות הקליק
- Pay Per Action/Cost Per Action -PPA/CPA
מה הפעולה שאני רוצה למדוד ומה עלות של פעולה זו.
פעולה יכולה להיות השארת פרטים באתר, צפייה בסרטון או כל דבר אחר שחשוב לי.
איך לעקוב אחרי המרות?
הדרך הכי נכונה ומדויקת היא באמצעות כלי מדהים שנקרא גוגל תג מנגר. ברגע שהגדרנו פעם אחת את הקוד אפשר למדוד כמעט הכל באתר.
הדרך הפשוטה ביותר למעקב המרות בגוגל אדס או פייסבוק היא הטמעת קוד ההמרה בדף התודה, ברגע שדף התודה נטען הפיקסל מאותת לגוגל או פייסבוק שלקוח ביצע הרשמה או רכישה.
במידה והטופס שלכם לא שולח את הגולש לדף התודה מנהל הקמפיין שלגם יכול למדוד אירועים שמתרחשים לאחר שליחת הטופס, בד"כ לאחר שליחת הטופס קופץ טקסט כגון "תודה שהשארתם פרטים" וניתן באמצעות התג מנגר למדוד את את כמות הפעמים שהטקסט הוצג.
לסיכום
כמובן שישנם עוד מושגים רבים נוספים בתחום הפרסום הדיגיטלי הממומן, אולם אני מאמין שבמאמרי זה ציידתי אותך בידע מספק על מנת לצאת לדרך ולעבוד בצורה אופטימלית יחד עם מנהל הקמפיין שלך. זכור, הצלחת הקמפיין דורשת שיתוף פעולה פורה ומאמץ משותף של שני הצדדים.
הצלחה של הקמפיין תוך שיפור יחס ההמרה זו הצלחה של מנהל הקמפיין לא פחות משל בעל העסק.
Comments