מדוע כל כך חשוב לייצר תוכן איכותי בדיגיטלי?
הנכסים הדיגיטליים שלנו, משמע כן הם. זהו למעשה הנדל"ן שלנו בדיגיטל.
נכס דיגיטלי יכול להיות עמוד בפייסבוק, אתר אינטרנט, בלוג או אפילו קבוצה בווצאפ.
נכס דיגיטלי מניב עם קהל מעורב, זה כבר סיפור אחר שממנו ניתן לעשות לעיתים גם לא מעט כסף.
לקוחות מגיבים טוב יותר לפרסום שלא נראה כמו פרסום אלא כמו תוכן שמביא ערך אמיתי.
פרסום מבוסס תוכן שנחשב לסופר איכותי ומבוסס בעיקר על 2 פלטפורמות עיקריות בישראל טאבולה ואאוטבריין, זו הדרך היעילה ביותר להפוך גולשים ללקוחות מעורבים. כתבה שיווקית עם ערך אמיתי יכולה לקבל חשיפה באתר המוביל בישראל Ynet , וואלה ובאתרי תוכן נוספים, חשוב לחדד שמבחינתי אין לי שום צפייה שגולש ישאיר פרטים כבר בשלב הראשון, המטרה שיקראו את התוכן ויתרשמו עמוקות מהידע שלכם !
עלויות הפרסום בטאבולה ואאוטבריין בהשוואה לגוגל
גוגל אדס הינה פלטפורמת הפרסום המשוכללת בעולם, אבל ככל שאנו משיגים מיקומים גבוהים בדירוג ומציעים ביד גבוה יותר עלויות הפרסום מתייקרות מאוד, רק לאחרונה לקוח שלי מתחום ניקיון המשרדים שילם קליק של מעל 200 שח. גם בפייסבוק מפרסמים מתלוננים על יוקר הפרסום ואתם עלולים לשלם גם על לקוחות שנחשפו לפוסט שלכם אבל לא ממש עצרו וקראו את התוכן. בטאבולה ואאוטבריין , המחירים יחסי זולים מאוד ואפשר להגיע ל 80 אגורות לקליק איכותי.
המסקנה היא ברורה באמצעות פרסום בטאבולה או אאוטבריין כדאי להתחיל את המשפך השיווקי " ולצבוע" לקוחות לטובת שיווק מחדש .
פרסום בטאבולה או פרסום באאוטבריין?
גוגל מאפשרת לכם לפרסם בכל סכום שתרצו אתם יכולים להתחיל מ 10 שח ביום אבל זה לא ראלי. פרסום בטאבולה בתקציב יכול להתחיל מ $10 וזה כן ראלי להתחיל מתקציב כזה. פרסום באאוטבריין מתחיל מ 20$ ליום, ולכן אם יש לכם רצון בתחילת התהליך להוציא פחות פשוט אפשר להגביל את שעות החשיפה ולהוריד אתת עלות הקליק. ההמלצה שלי היא לרוץ לפחות שבוע , לצבור נתונים ולהתחיל לבצע אופטימיזציה.
אז באיזו פלטפורמה לבחור? מה יביא תוצאות טובות יותר? ההמלצה שלי להתחיל עם פרסום גם באאוטבריין וגם בטאבולה ופשוט לראות מה עובד טוב יותר בקמפיין שלכם.
בגדול, ההבדל בין שני הפלטפורומות הוא קטן טאבולה עדין מובילה בישראל ועובדת עם שני אתרי התוכן הגדולים – YNET ו- Walla.
אאוטבריין מציגה גם אתרים איכותיים ומאפשרת לכם לפרסם במאקו, דה מרקר, גלובס, הארץ ONE.
פרסום תוכן ברשתות חברתיות
מדוע בכלל שגולש יעשה לנו לייק או יעקוב אחרי מותג כלשהו ?
אנשים כמעט תמיד יעשו את זה או כי יוצא להם משהו מזה כגון הנחה או קבלת מידע שמסייע להם בדרך
כלשהי. סיבה נוספת היא כאשר הם מזדהים עם מותג מסוים או רוצים להיות חלק מקבוצת שייכות כלשהי.
אני כמפרסם, כנותן שירותים או כמוכר מוצר, בוודאי שיש לי אינטרס מאוד גדול להיות בקשר עם הגולשים –
קהל היעד שלי. אני יכול להפנות אליהם תוכן בדמות הנחות ומבצעים, לשלוח להם קופונים רלוונטיים ולמעשה
למקד את מאמצי הפרסום שלי אך ורק בקהל פוטנציאלי במקום לירות לכל הכיוונים.
כאשר מדברים על קמפיין באאוטבריין וטאבולה או קמפיין ברשת החברתית ככלי ליצירת נכס דיגיטלי מניב, צריך בראש ובראשונה להבין שמהות הרשת החברתית והסיבה להיות בה היא מתוך אלמנט סוציאלי חברתי ובטח ובטח שלא על מנת לצרוך רק תוכן שיווקי. אם הבנו את זה, אנחנו צריכים ליצר תוכן שיענה על הצורך של הקהל – לפגוש חברים, ליצר חוויה ומתוך זה להגיע למכירה.
הגולשים סולדים ממכירה ישירה, ולכן, צריך להגיע אליהם ממקום אחר.
כיצד אם כן, ניתן ליצר תוכן ברשתות החברתיות שמוביל למכירה אך אינו מכירה ישירה ?
ישנן מספר דרכים בהן ניתן להשתמש על מנת ליצר שיווק באמצעות תוכן שלכאורה אינו מכירתי, אך הוא מוביל למכירה.
אנשים נמצאים בפייסבוק ובאינסטגרם על מנת לראות את החברים שלהם, על מנת לדעת מה קורה עם
החיים של האנשים אותם מכירים, לראות אותם בתמונות, עם בני המשפחה שלהם וללמוד על החיים שלהם
יותר.
אם בעבר אנשים לא היו משתפים אנשים אחרים בחייהם הפרטיים, הרשתות החברתיות שינו את כללי המשחק. כולם משתפים את כולם בהכל.
גם ברגעים המשמחים וגם ברגעים העצובים, וקהל החברים הוא שם כדי לפרגן, כדי לתמוך וגם כדי להבין היכן הוא ביחס לחבריו ולקבוצת השווים שלו.
אם ככה פועלות הרשתות החברתיות, ניתן לקחת כלי זה ולמנף אותו כך שישמש ככלי חזק של שיווק באמצעות תוכן.
במידה וזה נשמע לכם קצת ערטילאי, אני אפשט את הדברים.
אם יש לי עסק לאימון אישי, אני יכול לייצר פוסטים על בסיס קבוע שלכאורה אינם מדברים כלל וכלל על
השירותים שאני מציע. אני מדבר על התמודדויות שלי לדוגמא עם בת הזוג, עם הילדים, עם החברים, כאשר מכירת השירותים היא אך ורק בדלת האחורית.
הגולשים מתחברים אלי כאדם, רואים את היכולת הניתוחית שלי, מתחברים אלי ואל הפתרונות שאני מציע, ומתוך הדברים האלו תגיע המכירה. הלקוח מגיע מבושל, כשהוא מבין מי ומה עומד מולו וזהו המצב אליו אני שואף.
כמובן שנדרשת מאיתנו בעלי המוצר/השירות או העסק רמה של חשיפה, אותנטיות ופתיחות אליה לא נדרשנו בעבר.
באופן זה, ניתן גם להשיג מעורבות מאוד גבוהה של הגולשים. כיצד ?
לאחר השיתוף ניתן להפנות שאלה אל הגולשים כגון "כיצד את/ה היית נוהג בסיטואציה כזו?", "מה דעתך על
האופן בה הגבתי?" וכיו"ב.
החוכמה היא לא להעביר מסר שהוא חד כיווני, אלא להיפך, לייצר סוג של אינטראקציה עם הגולשים ולהישאר
איתם בקשר קבוע.
חשוב אם כך לזכור את מטרת הרשתות החברתיות – לצרוך חוויה וריגוש, וליצר תוכן שיענה מצד אחד על הצורך של הגולש ומצד שני ייצר מסלול לאינטראקציה עם קהל היעד שבסופו של יום יוביל למכירה.
Comments