top of page

פרסום בינלאומי בחו"ל בגוגל אדס


מדינת ישראל היא שלולית קטנה בים הגדול, פרסום בינלאומי באופן כללי בחו"ל בגוגל אדס בא לענות על הצורך של עסקים או יזמים הרוצים לפנות לקהלים רלוונטיים בארה"ב, באנגליה אוסטרליה או בכל מקום בעולם.

פרסום בינלאומי בגוגל מתאים ליזמים ומיזמים חדשים וחברות סטארט-אפ המחפשות כבר בשלב הראשון לייצר עלות תועלת גבוהה עבור המשקיעים.

אם יש לכם אפליקציה או אתר אינטרנט או אפילו סרטון וידאו שמתאר את המוצר שלכם, אפשר להקים קמפיין דיגיטלי בתקציבים לא גדולים במערכת הפרסום של גוגל אדס המתאימה במיוחד לשוק הבינלאומי.

מניסיוני, ישנם לא מעט מיזמים שאפשר כבר בשלב הראשון להפנות לקהל הבינלאומי. אין צורך לחשוש ולהתחיל רק במדינת ישראל כפיילוט.

הבסיס לפעילות, כלומר התשתית הדיגיטלית חייבת להיות מושלמת באתר האינטרנט הן מבחינת העיצוב והן מבחינת התוכן. השפה הראשית באתר חייבת להיות השפה האנגלית שזו כמובן השפה הכי רלוונטית למדינות דוברות אנגלית כגון ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה וקנדה.

אני לא ממליץ כבר בשלב הראשון לרוץ על שפות נוספות שפונים לקהל קר, אלא קודם כל להגיע לאופטימיזציה בשפה אחת.

אחת המטרות שלנו היא להגדיל את חיפושי ה BARAND על מנת שנקלב המרות יחסי זולות מול קהל שמחפש רק אותנו.

שיווק בינלאומי באינטנרט

האתגרים בפרסום בינלאומי


זה נכון שהשוק הבינלאומי בחו"ל רחב ותחרותי יותר מישראל, אבל באמצעות פילוחים שונים במערכת הפרסום של גוגל אדס אפשר לפנות לקהל באזור מסוים או קהל מאוד מאוד מדויק לפי תחומי עניין וכוונת רכישה. קהל שכזה עם כוונת רכישה , יקטין באופן דרמתי את החשיפה ויכול לשפר את יחס ההמרה באופן ניכר.

בניגוד לתפיסה שכדאי להתחיל עם קמפיין פייסבוק , קל מאוד וזול לבלוט באמצעות מודעה או באנר וללא ספק כדאי להתחיל עם קמפיין גרילה ולהתמקד רק בקהל הכי רלוונטי שלכם.

גוגל מייחס לתוכן משמעות עצומה, ולכן התוכן חייב להיות כתוב ע"י כותב תוכן שאנגלית היא שפת האם שלו.

בנוסף, מהירות טעינת האתר ביחד עם גרסת המובייל שלכם הם ללא ספק פרמטר חשוב ביותר.



סוגי קמפיינים בינלאומיים

אז איזה קמפיין בגוגל אדס מתאים לכם? בחירת סוג הקמפיין הינו חשוב מאוד בתחילת הפעילות.


פרסום בגוגל ברשת החיפוש

האפשרות הראשונה היא להקים קמפיין חיפוש לקהל קר יחסית אשר מחפש מילות מפתח בגוגל אך עדין אנו מזהים בקהל אזה כוונת רכישה מכיוון שהוא מחפש ביטוי מדויק ויוזם את החיפוש.

אני מזכיר לכם שבניגוד לפייסבוק, בגוגל משלמים רק על קליק, אם לא הקליקו לא תשלמו וזה יתרון

אדיר.

מילות המפתח שנגדיר הינן מילות מפתח רחבות שיכולות להביא ליחס המרה גבוה אך מצד שני המון קליקים פחות רלוונטים שצריך להסיר או לשלול.

לאחר שנצבור מספיק סטטיסטיקה, נוכל להגדיר את "מילות מפתח זהב" – שם בדרך כלל מחיר הקליק יהיה קצת יותר יקר אך יחס ההמרה יהיה טוב יותר.


על מנת שנוכל כמה שיותר מהר לסמן את מילות המפתח המדויקות המוגדרות "כזהב", כדאי מאוד להקים קמפיין טסט שיראה לנו לאחר תקופה מסוימת אילו מילות מפתח ממירות טוב וכדאי להעביר אותם לקמפיין הגולד ואלו מילות מפתח כדאי לשלול.

במהלך הזמן נגדיר למערכת הפרסום של גוגל אדס יעד עלות להמרה על מנת ולהוריד על עלות ההמרה או אפילו ROAS בגוגל אדס אם מודובר על אתרי מסחר או בכל פלטפורמה המבוססת SAS ורכישה און ליין.


פרסום ביוטיוב בחו"ל

אפשרות נוספת מעולה ומומלצת בשיווק ופרסום בינלאומי בדיגיטל היא לשלב סרטוני וידאו מיוטיוב ולפרסם אותם גם ביוטיוב אבל לא רק.

הקמפיין הבסיסי לפרסום ביוטיוב שמתאים גם לשוק הבינלאומי הדיגיטלי הוא קמפיין חשיפות המבוסס על צפייה אמיתית.

ללקוח יש אפשרות לבחור אם לראות את הסרטון שלכם או לדלג לאחר 5 שניות.

אם לקוח בוחר לראות את הוידאו והוא צופה בסרטון לפחות 30 שניות זה עולה כסף אבל ממש מעט.

אם הוא מחליט לדלג או לנטוש לפני ה 30 שניות זה לא עולה מאומה.

בנוסף, ישנן אפשרויות ביוטיוב לקמפיין לידים או קמפיין מכירות לאתרי מסחר.


קמפיין בינלאומי מקסימום פרפומנס


ישנם קמפיינים נוספים בגוגל שנקראים מקסימום פרפומנס המאפשרים למערכת להציג את הבאנר שלכם, הסרטונים שלכם, הלוגו שלכם והמסר שלכם בנכסים הדיגיטלים הרבים של גוגל כגון: גוגל מפות, חיפוש, פרסום Gmail , פרסום בדיסקברי של גוגל, פרסום באתרי המדיה הכוללים אתרים או אפליקציות בתחום החדשות או בכל נושא אחר.


קמפיין GDN בינלאומי


קמפיין GDN הינו כלי עוצמתי המאפשר לנו להגיע לקהל רחב בעלויות נמוכות.

מה שיפה ברשת המדיה, זה שאפשר לדייק במקרים מסוימים ולהופיע רק בתכנים או כתבות תוכן הקשורים לעולם שלכם וזאת באמצעות המודעה, הסרטון או הבאנר של גוגל.

במידה ויש לכם אפליקציה אפשר להקים קמפיין אפליקציות וזה יעלה באופן משמעותי את כמות ההורדת של האפליקציה.


לסיכום


חלק מהקמפיינים שהצגתי יכולים להניב המרות וחלק בעיקר חשיפה שמאפשר לנו למדוד את המושג " חשיפה לאחר צפייה" אנסה להביר, נניח שלקוח צופה בבאנר שלכם באתר פיננסי ולא מקליק לאתר, ולאחר כמה ימים הוא מחליט לחפש את הברנד וממיר ברגע זה נקבל איתות מגוגל שהיתה המרה כתוצאה מצפייה.


היתרון המשמעותי של פרסום בינלאומי בגוגל אדס הוא שהוא מאפשר לכם כמפרסמים להגיע בזמן קצר לקהל היעד שלכם ולבדוק במיידי האם המסרים שלכם עובדים, וזאת תוך סיכון נמוך בניהול תקציבי פרסום גבוהים.

באמצעות מערכת הפרסום של גוגל תוכלו לקבל חשיפה רחבה או מדויקת, למצוא שווקים עם קהלים חדשים, להגדיל את המכירות.

מבחינת תקציב הפרסום, המלצתי היא להשקיע סדרי גודל של 5-10 אחוז ממחזור ההכנסות שלכם.




ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page