top of page

איך לשווק עסק חדש?


איך לשווק עסק

בעלי עסקים רבים הפותחים עסק חדש שואלים עת עצמם איך לשווק את העסק ? שיווק חיוני להצלחתו ולצמיחה של כל עסק, במיוחד עסקים חדשים. עם זאת, עסקים קטנים מתמודדים לרוב עם אתגרים ייחודיים בכל הנוגע לשיווק בשל תקציבים מוגבלים, במאמר זה, נחקור אסטרטגיות שיווק יעילות לעסקים קטנים, תוך התמקדות בגישות מקוונות וגם לא מקוונות. כמו כן, נעמיק בשני מקרים ספציפיים, שיראו כיצד טכנאי מחשבים מינף את העסק שלו באמצעות גוגל אדס, וקוסמטיקאית שהצליחה לצמוח כבר בשנה הראשונה שלה באמצעות קמפיין ממומן בפייסבוק.


האתגרים של שיווק עסקים חדשים


עסק חדש נתקל כבר בשנה בראשונה בכמה אתגרים הקשורים למאמצי השיווק שלהם. בד"כ מדובר על תקציבים מוגבלים, קושי בלהגיע לקהל היעד, בניית מודעות למותג ותחרות מול מתחרים מבוססים. למרות הקושי ישנם עסקים שהצליחו להתגבר על המכשולים באמצעות גישה ואסטרטגיה חסכונית.

האתגרים של שיווק עסק חדש הם עצומים אך בשלב הראשון הפרמטר הכי חשוב להישרדות של העסק הוא ללא ספק השיווק.


איך לשווק עסק באמצעות תוכן?

לא סתם בחרתי להדגיש את הנושא של תוכן כי זה אחד הנושאים הכי חשובים בשיווק עסקים.

יצירת תוכן רלוונטי לעסק שלך באמצעות Chat GPT יכולה למשוך את הקהל המדויק שלכם ביעילות ולספק מידע בעל ערך. אז איך לשלב תוכן חסכוני שלא עולה כסף באמצעות Chat GPT:

זהה את הצרכים של הקהל שלכם, ההעדפות ונקודות הכאב שלו כדי להתאים את התוכן שלך.

הגדר יעדי תוכן: קבע אם אתה שואף לקבל לידים, לחנך, לבדר או לעורר השראה.

הכן רשימת נושאי העוסקים בשאלות נפוצות, מציעים פתרונות או מספקים תובנות.

השתמש ב-Chat GPT ליצירת תוכן: ספק הנחיות מדויקות הקשורות לנושא שבחרת וחדד את התוכן שהמערכת שלחה ביצירת שאלות מדויקות יותר.


חלץ את המידע הרלוונטי ומלא התובנה ביותר תוכן באופן עצמאי, ארגן אותו למקטעים או כותרות משנה לוגיות.

הוסף מומחיות ומגע אישי: שלב את החוויות, מקרי המקרה והידע שלך בתעשייה כדי לשפר את האותנטיות של התוכן.

ערוך ובצע הגהה: בדוק את התוכן מבחינת הבהירות, דקדוק וודא שהוא מתיישב עם הסגנון של המותג שלך.

שלב אלמנטים מולטימדיה: כלול תמונות רלוונטיות, או סרטונים כדי לשפר את המעורבות בתוכן שלך.

שתף את התוכן בבלוג באתר שלך ובצע אופטימיזציה שוטפת.


איך לשווק עסק בגוגל אורגני ?


איך לשווק עסק בגוגל אורגני

קודם כל ולפני הכל יש להקים אתר אינטרנט מבוסס תוכן, אתר מעוצב וידידותי למשתמש משמש כפנים בדיגיטל של עסק קטן. ודא שהאתר משקף את תדמית המותג שלך, מציג את השירותים או המוצרים שלך ומספק מידע רלוונטי ליצירת קשר.

כבר בשלב הראשון יש לבקש מהמתכנת להקים בלוג לאתר.


לאחר שהתוכן עלה לאתר חובה לבצע אופטימיזציה של תוכן למנועי חיפוש מה שבעתם יגרום לאתר להתקדם באופן אורגני בגוגל.

ממומלץ לבצע אופטימיזציה על ידי שימוש במילות מפתח רלוונטיות, יצירת תוכן באיכות גבוהה.

ההטמעת תוכן באופן שוטף יעזור לעסק שלך להיות מדורג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש.

בתחילת התהליך השיטה היא די פשוטה, חובה לשפוך עשרות מאמרים לאתר לפי מילות מפתח.

לאחר שגוגל יסרוק את האתר חובה לפתוח גוגל קונסול ולבדוק באילו מיקומים האתר מדורג ? לאחר הבדיקה נבחא את מילות המפתח המדורגות בעמוד השני ונבצע אופטימיזציה נוספת למאמר על מנת שנמשיך להתברג גבוה יותר.

אין צורך במקדם אתרים אלא בכותב תוכן ומשהו שידע לעקוב אחרי ההתקדמות ולבצע את ההתאמות הנדרשות. חובה לציין שקידום אורגני זו ריצה למרחקים ארוכים אך וברגע שהאתר יתברג במקומות הראשונים הפניות יהיו סופר איכותיות.


איך לפרסם עסק בגוגל אדס ?


איך לשווק עסק בגוגל אדס

פרסום בתשלום לפי קליק (PPC): פלטפורמות כמו גוגל אדס מאפשרות לך ליצור קמפיינים ממוקדים כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים המחפשים באופן מידי שירותים או מוצרים. גם כאן כמו בקידום האורגני יש לחקור ולבחור מילות מפתח רלוונטיות אך בתכלס רק אחרי שהקמפיין ירוץ נוכל באמת לדעת היכן יש אחוזי הקלקה גבוהים ואיזה מילות מפתח ממירות באתר.

חשוב מאוד לתת למערכת ללמוד ולצבור וותק על מנת שמחיר ההמרה יהיה יחסי נמוך.


איך לשווק עסק חדש בגוגל מפות?

כדי ליצור פרופיל עסקי בגוגל מפות בצעו את השלבים הבאים:

היכנס לחשבון Google שלך: אם אין לך חשבון, צור חשבון Google עבור העסק שלך.

בקר בגוגל לעסק שלי: עבור לאתר Google לעסק שלי (https://www.google.com/business/) ולחצו על כפתור "נהל עכשיו".

הזן את שם העסק שלך: הקלד את שם העסק שלך. אם אינך מוצא אותו, בחר באפשרות להוסיף את העסק שלך ל-Google.


בחר קטגוריה עסקית: בחר את הקטגוריה המתאימה המייצגת את העסק שלך בצורה הטובה ביותר.


הזן כתובת עסק: ספק את הכתובת הפיזית שבה נמצא העסק שלך. אם אתה מציע שירותים ללא כתובת פיזית אפשר לבחור להסתיר את הכתובת שלך.

ציין אזור שירות: אם העסק שלך משרת לקוחות באזור מסוים ואין לך מיקום פיזי, תוכל להגדיר את אזור השירות.


הוסף פרטי איש קשר: הזן את מספר הטלפון ואת כתובת האתר שלך. פרטים אלו יוצגו בפרופיל העסק שלך.


אמת את העסק שלך: ייתכן ש-Google תצטרך לאמת את העסק שלך כדי להבטיח את האותנטיות שלו. אתה יכול לבחור לאמת אותו באמצעות דואר, טלפון או דואר אלקטרוני, בהתאם לאפשרויות הזמינות.

בצע אופטימיזציה של פרופיל העסק שלך: שפר את הפרופיל שלך על ידי הוספת תיאור, שעות פעילות, תמונות וכל מידע נוסף שיעזור ללקוחות למצוא ולהבין במה העסק שלך פעיל,


נהל ביקורות וצור מעורבות עם לקוחות: עודד לקוחות להשאיר ביקורות ברישום שלך במפות Google ולהגיב לביקורות האלה כדי לבנות אמון וליצור מעורבות עם הקהל שלך.

יצירת פרופיל עסקי במפות Google תקל על לקוחות פוטנציאליים למצוא את העסק שלך, להציג את המיקום שלך, פרטי יצירת קשר ולקרוא ביקורות מלקוחות אחרים.



איך לשווק עסק חדש עם נטוורקינג ?


יצירת נטוורקינג והפניות: צרו קשרים עם עסקים מקומיים אחרים, השתתף באירועים בתחום שלכם והצטרפו לנטוורקינג שיעזור לכם לבנות מערכות יחסים לתווך הרחוק שיכולות להוביל להפניות ושיתופי פעולה.

ארגון נטוורקינג מומלץ הוא עסקים עושים עסקים, המשלב מפגשים און ליין מפגשים פיזיים ומאפשר לבעל העסק להירשם לעשרות קבוצות הכל רחבי הארץ.

הפלטפורמה מציעה גם אפשר להרצאות בזום ולפטורפמה לקידום אורגני.

הקידהם אורוגני של עסקים עושים עסקים לא בא להחליף קידום אורגני של האתר שהינו הנכס של בעל העסק עצמו.


איך לשווק עסק אופליין?


דיוור ישיר: דיוור ישיר, כגון גלויות או חוברות, יכולים להיות יעילים בהגעה ללקוחות פוטנציאליים באזורים גיאוגרפיים ספציפיים. ודא שהמסר שלך הוא תמציתי ומשכנע כי מרבית הלקוחות יזרקו את הדואר.


פרסום מודפס: נניח שאתם מתווכים בעיר מסוימת, שקול לפרסם עיתונים מקומיים, מגזינים ופרסומים ספציפיים בתחום הנדל"ן. פרסם במדורים רלוונטיים לדוגמא בשפה הרוסית או ביחד עם מבצעים מיוחדים כדי למשוך לקוחות.


מקרה מבחן 1 - טכנאי מחשבים:

הכירו את אלכס, טכנאי מחשבים שהקים עסק משלו בשנה שעברה. אלכס הכיר בחשיבות השיווק הדיגיטלי והחליט להתמקד בגוגל אדס כדי להגיע לקוחות פוטנציאליים. גם אלכס ערך מחקר מילות מפתח באופן עצמאי וזיהה מונחי חיפוש רלוונטיים כמו "שירותי תיקון מחשבים" ו"הסרת וירוסים", ויצר מודעות טקסט רלוונטיות. באמצעות בדיקת המרות ואופטימיזציה של מסעות הפרסום, אלכס ראה עלייה משמעותית בתנועת לאתר ובפניות של הלקוחות, מה שהוביל לשנה ראשונה מוצלחת.


מקרה מבחן 2 - קוסמטיקאית:

שרה, קוסמטיקאית שהקימה לאחרונה עסק משלה, זיהתה את העוצמה של המדיה החברתית ובחרה בקמפיין ממומן בפייסבוק. שרה הבינה מייד שפוסטים בדף העסקים כמעט ולא מייצרים חשיפה. שרה חקרה את קהל היעד שלה ויצרה מודעה מרתקת המובססת על תוכן ביחד עם וידאו. על ידי ניצול אפשרויות המיקוד של פייסבוק, היא הצליחה להגיע למספר רב של לקוחות פוטנציאליים המתעניינים בשירותי יופי בעיר המגורים שלה. הקמפיין הביא לעלייה משמעותית בלידים ובלקוחות והעסק הלך וגדל. שרה בחרה לשלב שירותים נוספים כגון הסרת שיער בלייזר, בוטוקס ושירותי יופי נוספים כי הרווח שם יותר גדול.


סיכום:

פרסום ושיווק עסקים ממלא תפקיד מרכזי בהצלחתם של עסקים חדשים. בעוד שפרסום דיגיטלי מציע פלטפורמות חסכוניות כמו Google Ads וקמפיינים במדיה חברתית, שיטות לא מקוונות כמו נטוורקינג ופרסום של דפוס או עיתונות יכול להניב תוצאות מעולות.

כל בעל עסק חייב גם לעשות נטוורקינג וגם ושווק באופן אורגני וממומן.

מקרי הבוחן של טכנאי המחשבים והקוסמטיקאית מדגימים כיצד מינוף ערוצים דיגיטליים בתשלום כמו גוגל אדס ופייסבוק יכול להוביל לצמיחה עסקית משמעותית. זכרו, שיווק מוצלח דורש מאמץ עקבי, יכולת הסתגלות והבנה מעמיקה של קהל היעד שלכם והשקעה רבה של זמן.


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page