top of page

פרסום בגוגל לעורכי דין


פרסום בגוגל אדס לעורכי דין זו משימה לא פשוטה אך בהחלט אפשרית. עורכי דין בתחומים רבים משקיעים לא מעט כסף בקמפיין הממומן בגוגל אדס, גם הם הבינו שרק מקמפיין לעורכי דין בגוגל יגיעו פניות ולידים איכותיים במהירות. הבעיה שחלק גדול מעורכי הדין מקדמים את עצמם בקמפיין הפרסומי בחיפושים מאוד מאוד גנריים ולכן לא מקבלים לידים או במילים אחרות משקיעים הרבה מאוד כסף בפרסום בגוגל ומקבלים לידים קרים או אפילו לא מקבלים פניות. עולם הפרסום בדיגיטל השתנה ב 180 מעלות, גולשים לא משאירים פנייה סתם, הם חוקרים, בודקים, קוראים ורק אם נצליח לייצר רושם עז של מקצוענים ישנו סיכוי לקבלת ליד. נניח שאתם מבקשים ממני לפרסם בגוגל עורך דין בתחום של נדל"ן והעורך דין ביקש ממני קמפיין מדויק בגוגל בתחום של קנייה ומכירת דירות. איך בעצם אפשר לגשת לקמפיין שכזה? אני מקווה שאם תקראו את כל התוכן תבינו בקרוב.

שיווק דיגיטלי עורכי דין
שיווק דיגיטלי עורכי דין

איך לפרסם בגוגל עורכי דין?


מקצוע עריכת הדין הוא מאתגר בכך שיש צורך בשיווק תמידי על מנת להשיג לקוחות.

שלא כמו מקצוע ראיית החשבון, שם גם הלקוחות הקטנים וגם הגדולים זקוקים לשירותיו של המשרד

מדי חודש ומדי שנה, בדרך כלל אצל עורכי דין כאשר מסתיים הטיפול בתיק, הלקוח כבר לא זקוק

לשירותיו של עורך הדין ועורך הדין חייב "לצוד" לקוחות חדשים.

לכן, עורך הדין צריך באופן קבוע לדאוג לפרסום אקטיבי.

המלצות "מפה לאוזן" אינן מספיקות, מי שרוצה יותר לקוחות חייב להופיע בדיגיטל !

אז מה הלקוחות הפוטנציאלים מחפשים לפני שהם פונים לעורך דין כלשהו?

התשובה היא: מידע מידע מידע !


נניח לדוגמא שהיחסים שלי עם אשתי עלו על שרטון, ואנחנו מתחילים לדבר על גירושין,

הדבר הראשון שאני אעשה הוא לחפש אינפורמציה בנושא.

ברור שאני זקוק לעורך דין לדיני משפחה, אבל עוד לפני שאני מחפש את עורך הדין, אני

רוצה להבין במה כרוך כל תהליך הגירושין ומה אני צריך לדעת לפני הכל.


סביר להניח שאני אתחיל לחפש בגוגל ביטויים כגון: "איך להתגרש נכון/חכם/מהר/יפה", "מהי הדרך

הנכונה להתגרש", "גירושין בהסכמה", "גירושין ברבנות", "גירושין חלוקת רכוש" וכך הלאה.

מי שיכול לספק את המידע הזה, אלו אתם, אוכלוסיית עורכי הדין אשר מחפשת לקוחות פוטנציאליים.

עורכי הדין חייבים להיות עם אתר אינטרנט מכובד ועם תכנים רלוונטיים שהלקוחות הפוטנציאליים

ימצאו בהם עניין.


דף נחיתה לעורכי דין

לא מעט עורכי דין התחילו להבין שרק וידאו מייצר יתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם, ברגע שגולש מחפש לדוגמא "טיפים לקניית דירה" סביר להניח שאם הוא יגיע לאתר או לדף נחיתה ויראה סרטון בנושא שמעניין אותו הוא יישאר שם עד סוף הסרטון ויהיה בקשב גבוה ובהחלט יש סיכוי גדול שגם יפנה לקבלת ייעוץ.

גם אם הגולש לא ראה את כל הסרטון הוא נחשף לפירמה שלכם, הוא שומע את הקול שלכם, רואה את הדמות שלכם ואף זוכר את השם שלכם.

כבר בשלב הראשון של הצפייה בסרטון יצרנו מעורבות חשובה במשפך השיווקי "וצבענו" את היוזר כגולש "חם ".

למה בעצם "לצבוע" גולשים ולמה זה חשוב?

נניח שגולש 1 רשם בגוגל " עלויות של עורך דין נדל"ן" , גולש שני רשם "טיפים לפני רכישת נכס" , גולש 3 רשם "חוזה לרכישת נכס", כל אחד בעצם נמצא בשלב שונה בתהליך עצמו, ולכן זה סופר חשוב לייצר לכל אחד מהגולשים את המסרים המתאימים ובשלב הבא לנסות לרדוף אחריהם בצורה מתוחכמת בדיגיטל באמצעות מאמרים מבוססי תוכן.


שיווק אורגני לעורכי דין

משיש כבר אתר מכובד עם תכנים מרובים ועדכניים, ניתן לקדמו באופן אורגני (מה שמכונה SEO)

ודרך זה "ללכוד" לקוחות פוטנציאליים.


אך זה לא מספיק, בעיקר משום שקידום אורגני עובד לאט בגלל האלגוריתם של גוגל, וגם משום

שאנחנו לא רוצים לפספס לקוחות פוטנציאלים שכבר מחפשים ברשת ביטויים כגון:

"עורך דין לדיני משפחה בשרון" "או עורך דין גירושין במרכז" וכו'.

שיווק דיגיטלי לעורכי דין יכול להתחיל עם קידום אורגני אבל רק בחיפושים של הזנב הארוך ויצירת תכנים עם תוכן איכותי יכול לייצר לכם טראפיק אורגני ולהביא לכם לידים מאוד איכותיים בתחום של עריכת דין. מכיוון שעורכי דין מאוד נזהרים בתוכן שהם מכניסים לאתר מומלץ לתת להם לייצר את התוכן ואח"כ לעשות האופטימיזציה לתוכן לטובת הקידום האורגני. מומלץ להטמיע עשרות מאמרים כבר בשלב הראשון בזמן עליית האתר ולהשביח את התוכן במהלך הקידום.

שיווק דיגיטלי לעורכי דין יכול להמשיך עם שיווק אורגני בפייסבוק ביחד עם שיווק באמצעות מייל.

עיקר השיווק צריך להתמקד ביצירת ערך וטיפים לגולשים הזקוקים למידע על מנת ולקבל את ההחלטה הנכונה.


פרסום בגוגל חיפוש לעורכי דין


לכן, אם עורך דין רוצה באופן מיידי מה שנקרא לפרסם ולקבל "לידים חמים", הוא צריך לפנות גם לפרסום בגוגל אדס.

מנהל הקמפיין יקדם אותו בביטויים הרלוונטיים, ואז עורך הדין יופיע בעמוד הראשון של גוגל

בכל פעם שגולש יחפש את אותו ביטוי. קל לא ?


אמנם כל קליק על גבי המודעה עולה כסף רב, אך אין מה להשוות בין עלות קליק או עלות ליד חם

ואיכותי לעומת הכנסה שיש מכל תיק גירושין. אני בטוח שאתם מסכימים איתי.

ניתן גם לפנות ולפרסם עורכי דין דרך רשת היוטיוב.


פרסום ביוטיוב לעורכי דין

היתרון ביוטיוב, הוא שניתן להפיק סרטונים שמייצרים אמון בין הגולש לבין עורך הדין.

עורך הדין יכול לעשות סרטון שהוא יותר מעין סרטון למתן טיפים. לדוגמא, סרטון טיפים "מה הצעדים

הראשונים שיש לעשות במידה והחלטתם להתגרש", או סרטון טיפים " ממה להיזהר בתהליך

גירושין".


הגולש מקבל מידע, נוצרת כימיה בין עורך הדין לבין הגולש ונוצר אימון.

דבר זה מייצר חיבור חזק הרבה יותר מכל מודעה או מאמר ברשת.

בצורה זו, יש סיכוי גבוה ביותר שגולש יתרשם מהמקצועיות של עורך הדין, יגיע לאתר שלו

וישאיר פנייה. והרי דוגמא לליד חם!

קל לא ?


מחירי קליקים לעורכי דין בגוגל אדס

ידוע לכולם שתחום עריכת הדין הינו תחום סופר תחרותי במילות מפתח הגנריות שכולם מתחרים לטובת קבלת הקליק, יחד עם זאת ישנם בגוגל חיפושים רבים שיכולים להניב קליקים איכותיים במילות מפתח שנחשבות לזנב הארוך המראות על כוונה ברורה לסגירת עסקה. רק בחיפושים הללו נוכל לשלם 10-15 שח לקליק ולייצר תנועה איכותית לאתר על מנת שנוכל בשלב הבא להמשיך עם שיווק מחדש שיחזיר את הגולש לדף נחיתה באתר שמכיל תוכן מעניין אחר עם הנעה לפעולה ברורה.

כמה עולה לפרסם עורך דין בגוגל


הדרך לפרסום בגוגל של משרד עו''ד בתקציב נמוך הינה דרך מאתגרת אך בהחלט אפשרית. אם תבדקו בכלי מילות המפתח של גוגל עלויות הפרסום של הקלקות בתחום של עריכת דין נחשבות לגבוהות מאוד ויכולים להתחיל מ 40-5-0 שח לקליק. יש לי לא מעט דוגמאות של עורכי דין שהתחילו עם תקציבים נמוכים והגיעו לתוצאות יחסי טובות. מה נחשב תקציב נמוך לפרסום עורכי דין בגוגל ? התשובה היא לא חד משמעית אך אפשר במקרים מסוימים לעבוד עם תקציב של 80 שח ביום שזה המינימום לעורך דין נדל"ן באזור מסוים בארץ. בתחום הפלילי מחירי הקליק יכולים לנוע בין 30-50 שח ולכן מומלץ להתחיל עם תקציב של 150 שח ביום. בתחום של דיני עבודה הסיפור יקר יותר ומחירי ההקלקות יכולים לנוע בסדר גודל של 50 שח לקליק. אז אם אתם עורכי דין בתחומים שונים ורוצים לדעת כמה יעלה הקליק שלכם, אתם מוזמנים לשוחח איתי ואבדוק לעמוק את הצרכים שלכם.


לסיכום


הגולשים חסרי סבלנות בדיגיטל - אם הם לא מוצאים את מבוקשם במדויק ובמהירות הם פשוט ימשיכו הלאה וכמובן לא ישאירו ליד. צריך לפעול בכל החזיתות ולהשקיע בתשתיות הדיגיטליות כגון אתר בסיסי, בלוג מבוסס תוכן, סרטוני טיפים ביחד עם קמפיין אורגני בגוגל וכמובן בפרסום בגוגל לעורכי דין שיכול אפילו ביוטיוב. מדובר על הקמת תשתית רחבה שתשרת את העורך דין למשך שנים רבות ותייצר לו בסופו של דבר לידים איכותיים וחמים בקמפיין הפרסומי הממומן או השיווק האורגני. אז אם אתם עורכי דין אשר מחפשים קמפיין, אל תחכו שמישהו ימליץ עליכם

ושהלקוחות יגיעו מ"פה לאוזן", זה העולם הישן.



נכתב על ידי ירון יוגב מומחה לפרסום בגוגל לעורכי דין.

עוסק בשיווק באינטרנט לעורכי דין החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page