top of page

פרסום עסק חדש


פרסום עסק חדש

בישראל כל הזמן נפתחים עסקים חדשים.

אנשים בישראל הם באופיים יזמים, אוהבים ליצור, אוהבים מסחר.

למרות זאת, מדי שנה נסגרים עשרות אלפים של עסקים.

על מנת להצליח עם עסק חדש צריך מוצר טוב, צריך שוק והכי חשוב צריך לדעת כיצד לשווק ולפרסם את

העסק/מוצר.

במאמר קצר זה ארצה להתמקד בנושא הפרסום והשיווק בהנחה שמוצר טוב ושוק למוצר כבר יש לכם.

אנשים לא מבינים שפרסום עסק חדש בדיגיטל זו גולת הכותרת, שהרי אם אין מכירות, אין זכות קיום לעסק.

למרות זאת, בעלי עסקים רבים בוחרים לעשות את הפרסום הדיגיטלי לבד ולא לפנות

לסוכנות פרסום דיגיטלי מקצועית וזה BIG BIG MISTAKE .

כשם שאדם לא קורא בגוגל איך מכינים דוח מס ומגיש את הדוחות בעצמו אלא נעזר ביועץ מס

או רואה חשבון, כשם שאדם לא קורא בגוגל איך מגישים תביעה ומגיש תביעה בעצמו, אלא נעזר

בעורך דין, כך גם את הפרסום לעסק חדש צריך לעשות בעל מקצוע מיומן עם ניסיון בתחום.

פרסום דיגיטלי לעסק חדש זו מיומנות. יש הרבה מאוד כלים שיווקיים דיגיטליים, יש אסטרטגיה שיווקית

ומי שלא בקיא ובעל ניסיון יפסיד כסף, יבזבז תקציבים ולא יקבל חשיפה או לידים חמים כמו שיכול היה לקבל במידה והיה פונה לסוכנות פרסום מקצועית.

כפי שכבר רבים מבינים, פרסום הוא לא הוצאה, פרסום הוא השקעה.

למה השקעה ?

כי בניגוד להוצאה, כאשר אתה עושה קמפיין פרסום נכון זו השקעה שמניבה הכנסה. הכנסה אשר אמורה לעלות על הכסף שהשקעת.

מניסיוני אף ראיתי כיצד עסקים שיש להם מוצרים שלכאורה אין להם שוק גדול עולים ופורחים

והכל בזכות פרסום ושיווק דיגיטלי חכם. מה למשל?

מכר שלי שהוא חובב מושבע של איטליה, החליט שהוא רוצה להפוך את האהבה הזו לעסק

(חשוב לציין שזה היה לפני עידן הקורונה, כשהשמיים היו פתוחים). הוא הכיר את איטליה

ככף ידו והחליט למכור הצעות לטיולים באיטליה.

נכון, גם אני הרמתי גבה כששמעתי את זה, אבל כשראיתי את התוצאות שהביא לו הפרסום

הדיגיטלי, הבנתי את הכוח שיש בדיגיטל למכור הרבה יותר ממוצר.

אותו משווק דיגיטלי מכר חוויה, חלום, פנטזיה. הוא ארז את זה באריזה יוקרתית, טרגט

את קהל המטרה כמו שצריך, והרי לכם דוגמא למוצר שלכאורה אין בו צורך, אין לו שוק

ענק, ולמרות זאת בעזרת שיווק דיגיטלי נכון, יכול להרקיע שחקים.

לעומתו, יש עסקים עם מוצרים נהדרים ועם קהלים ענקיים שלא ממצים אפילו לא עשירית

מקהל היעד מפני שאינם משווקים נכון את העסק שלהם. לא חבל ???

אז איך למעשה נכון לקדם עסק חדש ?

השאלה היא האם מדובר ברעיון למוצר חדש שאף אחד לא מודע לקיומו או למותג חדש, או למעשה

לרעיון קיים שעטוף בעטיפה מקורית וחדשה. והנה אני מסביר.

אם מדובר במוצר חדש מעין כמותו, לדוגמא, צמיד מודד חום לילד בצורת דובי.

הרי אף אחד לא מכיר מוצר שכזה, ולכן לא יחפשו מוצר כזה בגוגל ואין טעם לקדם אותו בקידום

ממומן.

במוצר חדש מעין זה היינו רוצים ליצר חשיפה אצל קהל היעד שלנו.

מהו הקהל ? הורים לילדים בני שנתיים עד שבע.

לשם כך, הייתי משתמש בפרסום בפייסבוק ממומן או בקמפיין דיסקברי שמביא לחשיפת המוצר החדש שלי בפני קהל היעד שהוא הלקוח הפוטנציאלי.

לעומת זאת, אם אני טכנאי מקררים שהוא עסק חדש שסיימתי קורס ועכשיו אני מחפש קליינטים,

אני רוצה מה שנקרא "לידים חמים". מה הכוונה ל"לידים חמים" ? אנשים שעכשיו מחפשים

טכנאי מקררים בסביבת מגורי.

במקרה זה, "לידים חמים" ומהירים ניתן להשיג דרך פרסום בגוגל ממומן (גוגל אדס)

וחשיפה בפני קהל יעד הינה פחות רלוונטית.

לסיכום, אם פתחת עסק חדש או שיש לך מוצר חדש להציע לעולם, לא תוכל להצליח וליצר

מכירות בקנה מידה מרשים ללא שיווק או פרסום דיגיטלי נכון.

אז בעל עסק חדש או ותיק, תנו למומחים בדיגיטל לעזור לכם להצליח בעסקים!



נכתב על ידי ירון יוגב מומחה לפרסום עסקים חדשים PPc-Simple

עוסק בשיווק באינטרנט באופן החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page