שיווק אתרי מכירות באינטרנט


שיווק אתרי מכירות באינטרנט
שיווק אתרי מכירות באינטרנט

כל נושא המסחר והמכירות עבר שינוי דרמטי בשנים האחרונות.

אתרי המכירה הישירה צצים כפטריות אחרי הגשם ויש לכך סיבות טובות מאוד.

בין אם מדובר באתר מכירות בנוסף לחנות פיזית קיימת ובין אם מדובר באתר מכירות אינטרנטי

בלבד, הרי שקיימת כדאיות גדולה להקמת אתר מכירות באינטרנט, וזאת משום שהקמת אתר שכזה

הינה בעלות נמוכה מאוד, מאפשרת להגיע לקהל יעד רחב ביותר וכמובן להגדיל מכירות.

אם אנחנו מסתכלים על מה קורה בארץ מבחינת אתרי מכירות, אנחנו רואים שמרבית אתרי המכירות

הם בתחום הביגוד וההנהלה, קצת מתחתם נמצאים אתרי המכירות בתחום האלקטרוניקה

והקוסמטיקה ובתחתית הפירמידה אנו רואים אתרי מכירות בתחומים שונים כגון: מזון ומשקאות,

ריהוט, ספורט ,צעצועים, מחנאות ועוד.

כולם מוכרים הכל והרבה !

אז כיצד מתחילים ? כיצב להקים קמפיין של שיווק אתרי מכירות באינטרנט ?

ראשית יש להקים את החנות האינטרנטית.

חנויות למכירת מוצרים באינטרנט ניתן להקים באמצעות מספר פלטפורמות אשר מתמחות בכך

ויודעות לתת מענה מצוין, דוגמת פלטפורמת e-commerce של WIX, פלטפורמת Shopify,

פלטפורמת Magento, פלטפורמות של וורדפרס, של Salesforce ועוד.

לאחר שבחרתם את הפלטפורמה המתאימה לכם והתחלתם במלאכת ההקמה, יש לתת את הדעת

ולהקפיד הקפדה יתרה על תיאור מדויק של כל מוצר ומוצר בכותרת ועל הצמדת תמונה מתאימה

באיכות טובה.

דבר זה חשוב ממספר טעמים:

1. אתם רוצים שהלקוחות שמחפשים את המוצרים שלכם ימצאו אתכם ויגיעו ישירות למוצר

אותו הם מחפשים ולא למוצר אחר.

2. אתרי מכירות עם חזות לקויה, תמונות לא איכותיות וכותרות דלות ולא ספציפיות לא מקבלים

דירוג גבוה בגוגל, דבר אשר מפריע לקידום האורגני של האתר שלכם.

3. ללא ספק נראות טובה ואיכותית וחווית משתמש טובה, גורמת ללקוחות לרצות ולחזור אל האתר ולבצע רכישות חוזרות ונשנות.

אז הקמנו אתר מכירות, העלנו את המוצרים שלנו מלווים בתמונות איכותיות ובכותרות מדויקות.

מה עכשיו?

עכשיו חייבים לחשוב על נושא השיווק הדיגיטלי, שהרי אתר מכירות ללא פלטפורמה שיווקית אין בו

טעם, וזאת משום שלא ידעו על קיומו והוא לא יצליח ליצר תעבורה של לקוחות פוטנציאלים.

אז מהי אם כך הדרך הנכונה ביותר לקדם אתרי מכירות בשיווק דיגיטלי ?


שיווק אתרי מכירות עם גוגל שופינג

קמפיין שופינג זהו שירות חדש יחסית של גוגל המיועד לאתרי מכירות, ואשר מציע חיפוש מתקדם

של מוצרים באינטרנט. החידוש הוא בכך שכאשר מחפשים מוצר כלשהו, לדוגמא סנדל עקב לנשים,

אנו רואים תמונה של המוצר ואליה מלווים פרטים רלוונטיים לגבי המוצר, כגון: מחיר, שם העסק,

דמי שילוח וכו'.בצורה זו, הגולש יכול לבחון את המוצר בצורה פשוטה כאשר הוא מקבל את כל

הפרטים הרלוונטיים הקשורים לרכישה. במידה והוא מעוניין, הוא יכול להקליק על הפריט

ולהגיע לאתר המכירות בכדי לרכוש את המוצר.


שיווק אתרי מכירות באמצעות רימרקטינג

לעיתים קרובות, הלקוח למרות שביקר באתר המכירות והביע עניין במוצר, לא ירכוש אותו

כבר בקליק הראשון, וזאת מהרבה טעמים כגון: צריך עדיין לחשוב על העלות, מתלבט בין מספר

מוצרים דומים, דעתו הוסחה בגלל עבודה/בית והוא לא יכול היה להשלים את הרכישה.....ועוד.

זהו מצב שקורה הרבה מאוד פעמים, ולכן, על מנת לא לאבד לקוח פוטנציאלי שכזה,

מומלץ להקים קמפיין של רימרקטינג דינמי, שמטרתו לרדוף אחר הלקוחות אשר נכנסו לאתר

המכירות שלכם, כאשר ה"רדיפה" מתבצעת באמצעות הפריט בו אותו גולש הביע עניין.

לדוגמא, אם הקלקתי על סנדל עקב כלשהו, אותו סנדל ירדוף אחרי בכל מיני אתרים בהם אני

גולשת אחר כך כגון: YNET, MAKO וכו' ויזכיר לי את אותם סנדלים בהם התעניינתי.

בצורה כזו, יש סיכוי גדול ביותר שאותו לקוח פוטנציאלי יקליק על התמונה של אותו פריט שרדף

אחריו ויסיים את תהליך הרכישה.


שיווק בפייסבוק קטלוג

כמו ברימרקטינג דינמי בגוגל לפייסבוק יש פתרון ברמת הפרסום הממומן שנותן מענה ללקוחות שהיו באתר וצפו במספר מוצרים, כאשר הם יצאו מהאתר ויכנסו לפיד שלהם בפייסבוק או באינסטגרם נוכל להציג להם קרוסלה עם מספר מוצרים שהם צפו בהם. כל לחיצה על כרטיסייה תוביל את הגולש לדף מוצר הרלוונטי.

במידה ומדובר על מוצר שמתאים לקהל הרחב בעלי תחום עניין מסוים אפשר ומומלץ גם בפייסבוק לייצר תנועה לאתר מול קהל קר יחסי שלא מכיר את המותג או האתר שלכם.

חשוב לציין עבר עכשיו שיש בעיות כרגע עם פרסום בפייסבוק שמבוסס המרות עכב השינוי של iOS 14 של Apple שגורם לכך שאין דיווח המרות מדויק.


לסיכום

אנו עדים לכך שאתרי המכירות באינטרנט הולכים ומתרבים נוכח הקלות בהקמתם, העלויות הנמוכות והיתרונות הרבות בקיומם.

יש להקפיד הקפדה יתרה על תיאור נכון של המוצרים ועל תמונות איכותיות באתר המכירות, וכמובן להשקיע בקידום האתר באמצעות משווק דיגיטלי מומחה.

קידום אתרי מכירות באינטרנט מושפע מהמון גורמים ויכול להיות מאוד מוצלח אם כבר קיימת תנועה לאתר או ברמה האורגנית או ברמה של ערוץ דיגיטלי שמייצר תנועה איכותית.

אם אנחנו מדברים על אתר חדש ללא כניסות מדובר על קמפיין הרבה יותר מאתגר ולא פשוט.


בכל מקרה קמפיין שיווקי של שופינג מומלץ להריץ לזמן ארוך עכב כך שגוגל בסופו של דבר מציג את המוצרים שלכם לפי מילות מפתח כלליות שלעיתים לא קשורים באופן ישיר למוצר עצמו ולכן ישנה משמעות עצומה לצבירת סטטיסטיקה ושלילת מילות מפתח במהלך ניהול הקמפיין.


נכתב על ידי ירון יוגב מומחה לפרסום בגוגל אדס, בעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple

מומחה שיווק אתרי מסחר באינטנרט החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.