top of page

פרסום חנות וירטואלית


כל נושא הפרסום של חנויות וירטואליות עבר שינוי דרמטי בשנים האחרונות.

אתרי המכירה הישירה צצים כפטריות אחרי הגשם ויש לכך סיבות טובות מאוד, ישנם לא מעט פלטפורמות ואפשרויות פרסום בערוצים השונים, במאמר זה ארצה להתמקד בפרסום בגוגל אדס ופייסבוק קטלוג וכבר בסרטון לתת לכם טיפים כמומחה לניהול קמפיין באתרי חנות :



הקמת חנות וירטואלית בעלויות נמוכות


אז נתחיל משלב ההקמה, בין אם מדובר באתר מכירות בנוסף לחנות פיזית קיימת ובין אם מדובר באתר מכירות אינטרנטי בלבד, הרי שקיימת כדאיות גדולה להקמת אתר מכירות באינטרנט, וזאת משום שהקמת אתר שכזה הינה בעלות נמוכה מאוד, מאפשרת להגיע לקהל יעד רחב ביותר וכמובן להגדיל מכירות.

אם אנחנו מסתכלים על מה קורה בארץ מבחינת אתרי מכירות, אנחנו רואים שמרבית אתרי המכירות

הם בתחום הביגוד וההנהלה, קצת מתחתם נמצאים אתרי המכירות בתחום האלקטרוניקה

והקוסמטיקה ובתחתית הפירמידה אנו רואים אתרי מכירות בתחומים שונים כגון: מזון ומשקאות,

ריהוט, ספורט ,צעצועים, מחנאות ועוד.

כולם מוכרים הכל והרבה !

אז כיצד מתחילים ?

ראשית יש להקים את החנות האינטרנטית.

חנויות למכירת מוצרים באינטרנט ניתן להקים באמצעות מספר פלטפורמות אשר מתמחות בכך ויודעות לתת מענה מצוין, דוגמת פלטפורמת e-commerce של WIX, פלטפורמת Shopify, פלטפורמת Magento, פלטפורמות של וורדפרס, של Salesforce ועוד.

לאחר שבחרתם את הפלטפורמה המתאימה לכם והתחלתם במלאכת ההקמה, יש לתת את הדעת ולהקפיד הקפדה יתרה על תיאור מדויק של כל מוצר ומוצר בכותרת ועל הצמדת תמונה מתאימה באיכות טובה.

דבר זה חשוב ממספר טעמים:

1. אתם רוצים שהלקוחות שמחפשים את המוצרים שלכם ימצאו אתכם ויגיעו ישירות למוצר אותו הם מחפשים ולא למוצר אחר.

2. אתרי מכירות עם חזות לקויה, תמונות לא איכותיות וכותרות דלות ולא ספציפיות לא מקבלים דירוג גבוה בגוגל, דבר אשר מפריע לקידום האורגני של האתר שלכם.

3. ללא ספק נראות טובה ואיכותית וחווית משתמש טובה, גורמת ללקוחות לרצות ולחזור אל האתר ולבצע רכישות חוזרות ונשנות.

אז הקמנו אתר מכירות, העלנו את המוצרים שלנו מלווים בתמונות איכותיות ובכותרות מדויקות.

מה עכשיו?

עכשיו חייבים לחשוב על נושא הפרסום הדיגיטלי, שהרי אתר מכירות ללא פלטפורמה שיווקית אין בו טעם, וזאת משום שלא ידעו על קיומו והוא לא יצליח ליצר תעבורה של לקוחות פוטנציאלים.

אז מהי אם כך הדרך הנכונה ביותר לקדם אתרי מכירות בפרסום דיגיטלי ?


פרסום מוצלח חנות וירטואלית
פרסום אתרי מכירות

פרסום חנות וירטואלית עם גוגל שופינג

פרסום חנות וירטואלית בגוגל שופינג, קמפיין שופינג או פרסום בגוגל שופינג זהו שירות שכבר לא חדש בגוגל המיועד לאתרי מכירות, ואשר מציע חיפוש מתקדם של מוצרים באינטרנט. החידוש הוא בכך שכאשר מחפשים מוצר כלשהו, לדוגמא סנדל עקב לנשים, אנו רואים תמונה של המוצר ואליה מלווים פרטים רלוונטיים לגבי המוצר, כגון: מחיר, שם העסק, דמי שילוח וכדומה. בצורה זו, הגולש יכול לבחון את המוצר בצורה פשוטה כאשר הוא מקבל את כל הפרטים הרלוונטיים הקשורים לרכישה. במידה והוא מעוניין, הוא יכול להקליק על הפריט ולהגיע לאתר המכירות בכדי לרכוש את המוצר.

הטיפ העיקרי שלי שלי הוא לבצע אופטימיזציה בפיד ולהתמקד רק במוצרים שהרווח שם גבוה יותר ועלות העסקה משתלמת יותר. טיפ נוסף הוא להקים קמפיין פרפומנס מקס אך לשלול את הברנד מקמפיין זה ולנסות לעבוד על ROAS.


פרסום חנות וירטואלית באמצעות רימרקטינג

לעיתים קרובות, הלקוח למרות שביקר באתר המכירות והביע עניין במוצר, לא ירכוש אותו כבר בקליק הראשון, וזאת מהרבה טעמים כגון: צריך עדיין לחשוב על העלות, מתלבט בין מספר מוצרים דומים, דעתו הוסחה בגלל עבודה/בית והוא לא יכול היה להשלים את הרכישה.....ועוד.

זהו מצב שקורה הרבה מאוד פעמים, ולכן, על מנת לא לאבד לקוח פוטנציאלי שכזה, מומלץ להקים קמפיין של רימרקטינג דינמי, שמטרתו לרדוף אחר הלקוחות אשר נכנסו לאתר המכירות שלכם, כאשר ה"רדיפה" מתבצעת באמצעות הפריט בו אותו גולש הביע עניין.

לדוגמא, אם הקלקתי על סנדל עקב כלשהו, אותו סנדל ירדוף אחרי בכל מיני אתרים בהם אני גולשת אחר כך כגון: YNET, MAKO וכו' ויזכיר לי את אותם סנדלים בהם התעניינתי.

בצורה כזו, יש סיכוי גדול ביותר שאותו לקוח פוטנציאלי יקליק על התמונה של אותו פריט שרדף

אחריו ויסיים את תהליך הרכישה.


פרסום חנות וירטואלית בפייסבוק קטלוג

פרסום חנות וירטואלית בפייסבוק פרסום דומה שדי מזכיר את הרימרקטינג הדינמי בגוגל. לפייסבוק יש פתרון ברמת הפרסום הממומן שנותן מענה ללקוחות שהיו באתר וצפו במספר מוצרים, כאשר הם יצאו מהאתר ויכנסו לפיד שלהם בפייסבוק או באינסטגרם נוכל להציג להם קרוסלה עם מספר מוצרים שהם צפו בהם. כל לחיצה על כרטיסייה תוביל את הגולש לדף מוצר הרלוונטי.

במידה ומדובר על מוצר שמתאים לקהל הרחב בעלי תחום עניין מסוים אפשר ומומלץ גם בפייסבוק לייצר תנועה לאתר מול קהל קר יחסי שלא מכיר את המותג או האתר שלכם.

חשוב לציין עבר עכשיו שיש בעיות כרגע עם פרסום בפייסבוק שמבוסס המרות עכב השינוי של iOS 14 של Apple שגורם לכך שאין דיווח המרות מדויק.

הטיפ שלי לפרסום בפייסבוק קטלוג הוא לרוץ על קהל שצפה במוצרים ולא רכש וגם כאן לרוץ על פיד מותאם אישית ולא על על מוצרי האתר.


לסיכום


אנו עדים לכך שאתרי המכירות באינטרנט הולכים ומתרבים נוכח הקלות בהקמתם, העלויות הנמוכות והיתרונות הרבות בקיומם.

יש להקפיד הקפדה יתרה על תיאור נכון של המוצרים ועל תמונות איכותיות באתר המכירות, וכמובן להשקיע בקידום האתר באמצעות משווק דיגיטלי מומחה.

פרסום אתרי חנות באינטרנט מושפע מהמון גורמים ויכול להיות מאוד מוצלח אם כבר קיימת תנועה לאתר או ברמה האורגנית או ברמה של ערוץ דיגיטלי שמייצר תנועה איכותית.

אם אנחנו מדברים על אתר חדש ללא כניסות מדובר על קמפיין הרבה יותר מאתגר ולא פשוט.


בכל מקרה קמפיין פרסומי של שופינג מומלץ להריץ לזמן ארוך עכב כך שגוגל בסופו של דבר מציג את המוצרים שלכם לפי מילות מפתח כלליות שלעיתים לא קשורים באופן ישיר למוצר עצמו ולכן ישנה משמעות עצומה לצבירת סטטיסטיקה ושלילת מילות מפתח במהלך ניהול הקמפיין.


נכתב על ידי ירון יוגב מומחה לפרסום אתרי מסחר, בעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple

מומחה לפרסום אתרי חנות החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.




ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page