top of page

משווק דיגיטלי


משווק דיגיטלי
משווק דיגיטלי

איך לבחור משווק דיגיטלי?


אם אתם כאן זה אומר שגם אתם צחפים משווק דיגיטל, אנחנו הולכים לדבר במאמר על איך לבחור משווק דיגיטלי?

אך קודם כל חשוב שתבינו שהדבר הכי קבוע בעסקים הוא השינוי J.

מצחיק אבל נכון.

עסקים נמצאים כל הזמן בתהליך התפתחותי, הטכנולוגיה שלהם משתנה, הפוקוס משתנה.

לכן, משווק דיגיטלי שאמור להוביל את האסטרטגיה השיווקית של אותם עסקים צריך תמיד להיות ערני לכל שינוי שכזה, להתפתח טכנולוגית בהתאמה לעסקים, וזאת כדי להיות מסוגל לתת ללקוחות מענה הולם בהתאם לשינויים שקורים בעסק.

אמנם הטכנולוגיה היא הכוח המניע של השיווק הדיגיטלי, אבל טכנולוגיה לכשעצמה אינה מספיקה. משווק דיגיטלי, לא מספיק שיהיה מעודכן בכל הכלים הטכנולוגיים החדשים שיש בשוק, על מנת לבחור עבור לקוחותיו את הכלי השיווקי הנכון, אותו משווק הופך להיות למעין הוגה אסטרטגי.


מדוע הוגה אסטרטגי ? כי מעבר לשינויים הטכנולוגיים, קיימים גם שינויים תפיסתיים ברמת העוסק.

אחד השינויים היותר בולטים בעסקים בשנים האחרונות הוא שימת הפוקוס על הלקוח.

עסקים מוצאים את עצמם יותר ויותר מתחבטים בשאלה כיצד להפוך לקוח למאושר ומסופק.

הדבר כל כך חלחל לארגונים, כך שאפילו נוצר מקצוע חדש בשם Customer Success.

משווק דיגיטלי הבא לבנות אסטרטגיה שיווקית, חייב לתת את הדעת על נושא זה חלק בלתי נפרד משביעות רצון הלקוח הוא הפיכת הלקוח לצרכן מעורב, או מה שנקרא בהגה המקצועית Engagement.

הטכנולוגיה פתחה דלתות רבות בפני הלקוחות. הם יכולים להגיע לספקים בכל העולם ובכל שעה שרק יחפצו.


אותם "צרכנים חדשים" מאתגרים פעם אחר פעם את המשווקים הדיגיטליים.

הם משתמשים בטלפון הסלולרי שלהם, במחשב, באייפד ובאפליקציות השונות ליצירת מעורבות עם קונים פוטנציאלים אחרים, לחקור על המוצר אותו הם רוצים לרכוש, לקרוא ביקורות עליו ולחוות דעה. הם הופכים ללקוחות מעורבים.



משווק דיגיטלי

ההיצע הגדול של המוצרים שעומד לרשות הצרכן, גורם לו לבדוק היטב לפני כל רכישה.

מי לא קורא ביקורות על מוצר לפני שהוא רוכש אותו ב-Ebay או באמזון ?

בזכות הטכנולוגיה המתקדמת והקלות בה ניתן לקבל אינפורמציה על כל מוצר, אפילו ברכישת גרביים ב"עלי אקספרס", אנו רואים שהצרכנים שואלים שאלות לגבי גודל, אלסטיות ועמידות, קוראים ביקורות ומחפשים המלצות.

מה זה אומר מבחינה שיווקית ?

שהשיווק הדיגיטלי חייב לשנות את השיטות השיווקיות שהיו עד כה ולהתאים את עצמו על מנת לתת מענה לרצון הצרכנים במעורבות.

שינוי התנהגות הצרכנים מהווה הזדמנות אדירה למשווקים הדיגיטליים, ואכן הטכנולוגיה לא נשארת מאחור בנושא זה, צ'ט בוט ובינה מלאכותית הם רק חלק מהכלים החדשים שמוטעמים בהרבה אפליקציות ונותנות למשווקים כלים חדשניים שמותאמים ל"צרכנים החדשים" ולמאווייהם.


המובייל בשנים האחרונות הופך להיות אמצעי מהותי בכל הקשור להתנהגות צרכנים, וגם אם הצרכנים לא מבצעים רכישות דרך המובייל באתרי איקומרס, הם משתמשים יותר ויותר במובייל לצרכים כגון תשלומים (פייבוקס, ביט וכו'), קריאת ביקורות על מוצרים, מתן חוות דעת ועוד. בבחירת אסטרטגיה שיווקית, יש לתת את הדעת גם על נושא זה.

אז איך נשארים רלוונטיים ?

גולת הכותרת היא לא לקפוא על השמרים ולהתפתח בהתאמה ויחד עם העסקים.


משווק דיגיטלי חייב להבין שהשיווק הדיגיטלי שונה ממה שהיה, הם צריכים להכיר את המגמות החדשות, היכן נמצא הפוקוס של העסקים ולהשתנות בהתאם, וזאת על מנת להיות מסוגלים לספק תוצאות והצלחות ללקוחות ולארגונים.



נכתב על ידי ירון יוגב משווק דיגיטלי ובעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple

מומחה שיווק דיגיטלי לעסקים החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page