שיווק דיגיטלי למסעדה


שיווק מסעדה


איך לשווק מסעדה ?


מי מאיתנו לא חשב לפתוח מסעדה או בית קפה בשלב כזה או אחר?

הסטטיסטיקה מדברת על כך שאחוז גבוה סוגר את המקום לאחר מספר שנים. האם זה אפשרי באמצעות הדיגיטל לשנות את הסטטיסטיקה הלא כל כך מעודדת ?

כמשווק דיגיטלי שמתמחה גם עם שיווק דיגיטלי למסעדות, אין לי ספק שגם בתחום המסעדנות אפשר לשפר באופן מהותי את זרימת הלקוחות החדשים למסעדה או לבית קפה שלכם וזאת באמצעות הדיגיטל.

בשלב הראשון עוד לפני השיווק הדיגיטלי, כפי הנראה תקימו אתר דרך אחד מהפורטלים המובילים בתחום כגון REST, ביס, רול וכדומה, אני כן ממליץ להקים שם את האתר בעיקר בגלל שהם חלק מפורטלים המקבלים חשיפה דיגיטלית גדולה במיוחד, אך להיות חלק מהפורטלים זה ממש לא מספיק כדי לפרסם את העסק שלכם ולהביא אליו קהל גדול.

השלב הבא מיד לאחר הקמת האתר הוא הקמת דף נחיתה ביחד עם בלוג.

באמצעות השניים נוכל להטמיע "פיקסלים ( קודים) של גוגל ופייסבוק שיאפשרו לנו לעקוב אחרי תנועת הגולשים.

מומלץ מאוד להכניס לאתר, לבלוג או לדף הנחיתה תנועה רלוונטית של גולשים המחפשים חיפוש מקומי בגוגל, לדוגמא חיפוש מקומי של מסעדת דגים מומלצת ביפו.

משווק דיגיטלי שמשווק מסעדות חייב גמישות ותגובה מהירה ,ולכן כדאי מאוד שבנוסף לאתר יהיה נכס דיגיטלי נוסף (כמו הבלוג שהזכרתי), וזאת על מנת שנוכל לעדכן במהירות ולהוסיף המלצות חדשות של גולשים, מנות חדשות במסעדה, מבצעים ותכנים הקשורים למתכונים ובכלל תכנים נוספים הקשורים לענף המזון.

אז הקמתם שלושה נכסים דיגיטליים: אתר אינטרנט, דף נחיתה ובלוג.

מה עכשיו?

אז זה הזמן לעשות לכם סדר ולתת טיפים כיצד כדאי לשווק את המקום שלכם?

להלן מספר ערוצים רלוונטים ואיכותיים לשיווק דיגיטלי:

1. גוגל אורגני - זהו ערוץ טבעי לקידום הבלוג או האתר של המסעדה, ברגע שנעלה פוסטים עם תוכן עשיר נוכל לייצר נוכחות דיגיטלית בחיפושים מקומיים הקשורים למקום מומלץ בעיר או אזור מסוים בישראל.

אלו יכולים להיות גולשים שמחפשים בבית מול המחשב ,או גולשים הנמצאים ברכב בטיול ומחפשים המלצות על מסעדות או בתי קפה.

2. פרסום ממומן בגוגל אדס - בתחום של מסעדות או בתי קפה גוגל ממומן יכול להיות מאוד אפקטיבי בעיקר מבחינת החיפושים המקומיים. בשיטה הזו נוכל להגיע למקום הראשון באמצעות הפרסום בתשלום של גוגל. במודל זה כל לחיצה על המודעה תעלה כסף.

ישנה אופציה להוסיף מודעה שלחיצה עליה מהסלולר פותחת חייגן וניתן מייד להתקשר להזמין מקום בשעות שהמסעדה פתוחה. זה מקל על הגולש להזמין ומומלץ מאוד שיווקית.

3. חשבון בגוגל לעסק שלי- זהו אחד הערוצים הכי איכותיים למסעדות ובתי קפה אם לא הערוץ מס אחד.ברגע שגולש נמצא בקירבת המקום שלכם ומחפש מסעדה, גוגל מקפיצה מודעה גדולה ובולטת במחשב ובסלולר ביחד עם מפה והמלצות של גולשים.

מומלץ מאוד להעתיק את הקישור של הזנת ההמלצות, ולשלוח בוואצאפ את הקישור ללקוחות מרוצים שימליצו עליכם.

4. נוכחות בפייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק:

חשוב להבין שיש גם כאן חשיבות עצומה להמלצות בדף העסקי שלכם, סדר גודל של 50% מהגולשים יחפשו המלצות על מסעדה או בית הקפה שלכם בפייסבוק.

תוכן ויזואלי באינסטגרם יגיע לגולשים חדשים, יחשוף אותם למנות חדשות ויוכל להעלות את אחוז הלקוחות בצורה ניכרת.


נכתב על ידי ירון יוגב משווק דיגיטלי ובעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple

מומחה שיווק מסעדות החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.