top of page

שיווק דיגיטלי למסעדה


שיווק מסעדה


איך לשווק מסעדה ?


מי מאיתנו לא חשב לפתוח מסעדה, בית קפה או בר בשלב כזה או אחר?

הסטטיסטיקה מדברת על כך שאחוז גבוה סוגר את המקום לאחר מספר שנים. האם זה אפשרי באמצעות הדיגיטל לשנות את הסטטיסטיקה הלא כל כך מעודדת ?

כמשווק דיגיטלי שמתמחה גם בשיווק מסעדות ברים ובתי קפה, אין לי ספק שגם בתחום המסעדנות אפשר לשפר באופן מהותי את זרימת הלקוחות החדשים למסעדה או לבית קפה שלכם וזאת באמצעות הדיגיטל.

בשלב הראשון עוד לפני השיווק הדיגיטלי, כפי הנראה תקימו אתר דרך אחד מהפורטלים המובילים בתחום כגון REST, ביס, רול וכדומה, אני כן ממליץ להקים שם את האתר בעיקר בגלל שהם חלק מפורטלים המקבלים חשיפה דיגיטלית גדולה במיוחד, אך להיות חלק מהפורטלים זה ממש לא מספיק כדי לפרסם את העסק שלכם ולהביא אליו קהל גדול.

השלב הבא מיד לאחר הקמת האתר הוא הקמת דף נחיתה ביחד עם בלוג.

באמצעות השניים נוכל להטמיע "פיקסלים ( קודים) של גוגל ופייסבוק שיאפשרו לנו לעקוב אחרי תנועת הגולשים.

מומלץ מאוד להכניס לאתר, לבלוג או לדף הנחיתה תנועה רלוונטית של גולשים המחפשים חיפוש מקומי בגוגל, לדוגמא חיפוש מקומי של מסעדת דגים מומלצת ביפו.

משווק דיגיטלי שמשווק מסעדות חייב גמישות ותגובה מהירה ,ולכן כדאי מאוד שבנוסף לאתר יהיה נכס דיגיטלי נוסף (כמו הבלוג שהזכרתי), וזאת על מנת שנוכל לעדכן במהירות ולהוסיף המלצות חדשות של גולשים, מנות חדשות במסעדה, מבצעים ותכנים הקשורים למתכונים ובכלל תכנים נוספים הקשורים לענף המזון.

אז הקמתם שלושה נכסים דיגיטליים: אתר אינטרנט, דף נחיתה ובלוג.

מה עכשיו?

אז זה הזמן לעשות לכם סדר ולתת טיפים כיצד כדאי לשווק את המקום שלכם?

להלן מספר ערוצים רלוונטים ואיכותיים לשיווק דיגיטלי:

1. גוגל אורגני - זהו ערוץ טבעי לקידום הבלוג או האתר של המסעדה, ברגע שנעלה פוסטים עם תוכן עשיר נוכל לייצר נוכחות דיגיטלית בחיפושים מקומיים הקשורים למקום מומלץ בעיר או אזור מסוים בישראל.

אלו יכולים להיות גולשים שמחפשים בבית מול המחשב ,או גולשים הנמצאים ברכב בטיול ומחפשים המלצות על מסעדות או בתי קפה.

2. פרסום ממומן בגוגל אדס - בתחום של מסעדות או בתי קפה גוגל ממומן יכול להיות מאוד אפקטיבי בעיקר מבחינת החיפושים המקומיים. בשיטה הזו נוכל להגיע למקום הראשון באמצעות הפרסום בתשלום של גוגל. במודל זה כל לחיצה על המודעה תעלה כסף.

ישנה אופציה להוסיף מודעה שלחיצה עליה מהסלולר פותחת חייגן וניתן מייד להתקשר להזמין מקום בשעות שהמסעדה פתוחה. זה מקל על הגולש להזמין ומומלץ מאוד שיווקית.

3. חשבון בגוגל לעסק שלי- זהו אחד הערוצים הכי איכותיים למסעדות ובתי קפה אם לא הערוץ מס אחד.ברגע שגולש נמצא בקירבת המקום שלכם ומחפש מסעדה, גוגל מקפיצה מודעה גדולה ובולטת במחשב ובסלולר ביחד עם מפה והמלצות של גולשים.

מומלץ מאוד להעתיק את הקישור של הזנת ההמלצות, ולשלוח בוואצאפ את הקישור ללקוחות מרוצים שימליצו עליכם.

4. פרסום מסעדה בפייסבוק

חשוב להבין שיש גם כאן חשיבות עצומה להמלצות בדף העסקי שלכם, סדר גודל של 50% מהגולשים יחפשו המלצות על מסעדה או בית הקפה שלכם בפייסבוק.

פרסום בפייסבוק למסעדות הוא סופר חשוב, פייסבוק מאפשר לך לפנות את הפרסום שלך ישירות לאוכלוסיות יעד מסוימות, ובכך להגיע בצורה אפקטיבית ללקוחות פוטנציאליים.

טכניקות מומלצות לפרסום מסעדה בפייסבוק:

פרסום תפריט ומבצעים - שתף את התפריט שלך וכל מבצעים חדשים כדי למשוך לקוחות.

סטוריז ופוסטים חיים - עשויים להיות דרך מצוינת להראות את האווירה במסעדה ולהעלות את התיאורה.

ריטרגטינג - נצל את כוחו של פיקסל הפייסבוק לרדוף אחרי לקוחות שביקרו באתר שלך או בפרופיל הפייסבוק של המסעדה.



לסיכום

שיווק דיגיטלי למסעדה או ברים ובתי קפה, מסעדות לקהל חדש מצריך מאיתנו כמפרסמים בדיגיטל לפנות לקהל שמחפש בגוגל הזדמנויות לבילוי.

מדובר על קהל שמגיע לביקור בעיר ומה שחשוב לו זה מצד אחד אווירה של המקום ומצד שני מחיר ואיכות התפריט וכמובן התאמה לאוכלוסייה שמגיעה למקום.

אם נדע באתר או בדף נחיתה להעביר את המסר הנכון ולפנות לקהל הרלוונטי אחוז ההצלחה שלנו יהיה הרבה יותר גבוה.




נכתב על ידי ירון יוגב עוסק בתחום השיווק דיגיטלי בתחום המזון ובעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple

מומחה שיווק מסעדות החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page