top of page

קמפיין טיקטוק


קמפיין טיקטוק

בשורה התחתונה בקמפיין טיקטוק מקבלים יותר לידים



קמפיין בטיקטוק האם עדיף על קמפיין ביוטיוב ? בגוגל אדס או בפייסבוק? ללא ספק טיקטוק ויוטיוב אלו שני הפלטפורמות המובילות בעולם לתוכן של וידאו, איזו פלטפורמה טובה יותר לעסק קטן הרוצה סה"כ לקבל יותר לידים או המרות בקמפיין ?

אז קודם כל כדאי קודם כל להכיר את הנתונים, בשנת 2022, 86% מהעסקים משתמשים בווידאו ככלי שיווקי.

ברחבי העולם, יוטיוב הוא חלק מ-3 רשתות המדיה החברתיות המובילות. TikTok עדיין לא, אם כי הוא מטפס בהתמדה בסולם הדרגות והגיע כבר למקום ה-5.


הבחירה בין השניים דורשת מחשבה ושיקול דעת. עליך לקחת בחשבון את סוג התוכן, קהל היעד, שיעורי המעורבות והוצאות הפרסום.


אז, איזו משתי פלטפורמות הווידאו מתאימה יותר עבור העסק שלך?


בואו נצלול פנימה.


מידע כללי


ל-TikTok יש יותר ממיליארד משתמשים חודשיים, מה שהופך אותה לאפליקציה שהורדה הכי הרבה בעולם בשנת 2021.

עם למעלה מ-2.1 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים, פלטפורמת שיתוף הווידאו קיימת הרבה יותר זמן. YouTube, שהושק בשנת 2005 ונחשבת לאתר השני הגדול בעולם.


פילוח קהלים בישראל טיקטוק לעומת יוטיוב


טיק טוק לעומת יוטיוב

בעוד ש-TikTok הפך פופולרי בקרב כל קבוצות הגיל בעולם, פער הגילאים בשימוש ב-TikTok בישראל קטן יחסית. על פי סקר שערכה חברת מחקרי השוק הישראלית "קבוצת הידע Geocartography", רוב משתמשי TikTok בישראל הם בגילאי 18 עד 34 שנים, כאשר 62% מהמשתמשים נמצאים בקבוצת גיל זו. הסקר מצא גם כי 17% ממשתמשי TikTok בישראל הם בגילאים בין 13 ל-17, בעוד שרק 4% מהמשתמשים הם מעל גיל 45. זה מצביע על כך שבעוד שהדמוגרפיה הצעירה יותר עדיין מיוצגת היטב בפלטפורמה, רוב המשתמשים בישראל הם מבוגרים צעירים. יתרה מכך, הסקר מצא כי השימוש ב-TikTok בישראל גבוה יותר בקרב נשים מאשר גברים, כאשר 60% ממשתמשי TikTok הישראלים הם נשים. בסך הכל, פער הגילאים בשימוש ב-TikTok בישראל קטן יחסית, כאשר רוב המשתמשים נמצאים בקבוצת הגיל המבוגרים הצעירים. זה מהווה הזדמנות לעסקים ומשווקים הממקדים לדמוגרפיה זו כדי למנף את פלטפורמת הפרסום של TikTok כדי להגיע לקהל היעד שלהם.

לפי נתונים עדכניים, פער הגילאים ביוטיוב בישראל מתחלק באופן שווה יחסית בין קבוצות הגיל. נכון לשנת 2021, 32.4% ממשתמשי יוטיוב בישראל הם בין הגילאים 18-24, בעוד 28.4% הם בין הגילאים 25-34. קבוצת הגיל 35-44 מייצגת 15.9% מהמשתמשים, וקבוצת הגיל 45-54 מייצגת 10.2%. שאר 13.1% מהמשתמשים הם בני 55 ומעלה.


קמפיין לידים בטיקטוק ויוטיוב יתרונות וחסרונות


קמפיין לידים בטיקטוק:

לבחירת מסע פרסום עם טופס לידים על פני מסע פרסום של תנועה לאתר יכולה להיות מספר יתרונות: שיעורי המרות גבוהים :

עם טופס לידים, משתמשים יכולים לשלוח את המידע שלהם ישירות באפליקציית TikTok, ללא צורך לעזוב את האפליקציה ולבקר באתר. תהליך יעיל זה יכול להוביל לאחוזי המרה גבוהים יותר וליצירת יותר לידים. חסכוני: מסעות פרסום בצורת לידים יכולים להיות חסכוניים יותר ממסעות פרסום של תנועה לאתר, מכיוון שלעתים קרובות יש להם שיעורי עלות לקליק נמוכים יותר ושיעורי קליקים גבוהים יותר. חווית משתמש טובה יותר:

משתמשים יכולים לשלוח את המידע שלהם בקלות ללא צורך לנווט לאתר נפרד, מה שיכול לספק חווית משתמש טובה יותר. נתונים מדויקים יותר: עם מסע פרסום של טופס לידים, פרטי הקשר של המשתמש ממולאים מראש על סמך פרופיל ה-TikTok שלו, מה שיכול להפחית שגיאות ולהגביר את הדיוק של הנתונים שנאספו. חיסכון בזמן:

קמפיין בטופס לידים יכול לחסוך זמן מכיוון שאין צורך לעצב ולפתח דף נחיתה נפרד. בחירת מסע פרסום בטופס לידים של TikTok על פני מסע פרסום של תעבורת אתרים יכולה לספק שיעור המרה גבוה יותר, עלות-תועלת, חווית משתמש טובה יותר. בהשוואה של קמפיין לידים ב-TikTok לקמפיין עם טופס לידים ב-YouTube, יש כמה יתרונות וחסרונות שיש לקחת בחשבון: היתרונות של מסע פרסום בטופס לידים של TikTok: מעורבות גבוהה יותר: ל-TikTok יש קהל צעיר ומעורב יותר בהשוואה ליוטיוב, מה שיכול להוביל לשיעורי מעורבות גבוהים יותר ויותר לידים שנוצרו. יצירת לידים קלה יותר: עם TikTok, טופס הלידים מובנה ישירות בפלטפורמה, מה שמקל על המשתמשים לשלוח את המידע שלהם וליצור לידים. חסכוני: מסעות פרסום בטופס לידים של TikTok יכולים להיות חסכוניים יותר מקמפיינים ב-YouTube מכיוון שלעתים קרובות יש להם שיעורי מחיר נמוכים יותר לקליק ושיעורי קליקים גבוהים יותר. נתונים מדויקים יותר: עם מסע פרסום של טופס לידים ב-TikTok, פרטי הקשר של המשתמש ממולאים מראש על סמך פרופיל ה-TikTok שלו, מה שיכול להפחית שגיאות ולהגביר את הדיוק של הנתונים שנאספו.

חסרונות של קמפיין בטיקטוק

מיקוד מוגבל: אפשרויות המיקוד של TikTok מוגבלות יותר בהשוואה ליוטיוב, מה שעלול להקשות על הגעה לקהלים ספציפיים. פורמטים מוגבלים של מודעות: TikTok מציעה רק מספר מוגבל של פורמטים של מודעות בהשוואה ליוטיוב, מה שיכול להגביל את היצירתיות והאפקטיביות.

יתרונות של קמפיין לידים ביוטיוב

קהל גדול: ליוטיוב יש קהל כולל גדול יותר בהשוואה ל-TikTok, מה שיכול להגדיל את פוטנציאל טווח ההגעה. אפשרויות מיקוד נוספות: YouTube מציע מגוון רחב של אפשרויות מיקוד, כולל מיקוד דמוגרפי, מבוסס עניין ומבוסס התנהגות, שיכולים לעזור לך להגיע לקהלים ספציפיים יותר ולהגיע לקהל INMARKET שמעוניין לרכוש. ביוטיוב הבסיס לקמפיין הוא תשלום על צפייה אמיתית של 30 שניות אחרת זה בחינם.

חסרונות של קמפיין לידים ביוטיוב:

תחרות גבוהה יותר: בגלל הקהל הגדול יותר ב-YouTube, תיתכן תחרות גבוהה יותר על שטחי מודעות, מה שיכול להעלות העלויות. הגדרה מורכבת יותר: יצירת מסע פרסום עם טופס לידים ב-YouTube יכולה להיות מורכבת יותר בהשוואה ל-TikTok, מכיוון שהיא דורשת הגדרה גם של דף נחיתה בכל מקרה שהוא נפרד מטופס הלידים. לא בכל חשבון גוגל אדס גוגל מאפשרת לפתוח טופס לידים ולכן ברוב הקמפיינים כן נבחר בקמפיין לידים ביוטיוב אבל קמפיין שיוביל לדף נחיתה.

מקרה בוחן א'

מבדיקה שאני עשיתי בתחום מסוים בטיקטוק בקמפיין לידים שילמתי 4 ש"ח -16 שח לאלף חשיפות וביוטיוב שילמתי 25 ש"ח ל 1000 חשיפות.

בנוסף ביוטיוב יש משמעות לצפייה אמיתית של הגולש של מינימום 30 שניות והיחס בין חשיפות לצפיות הוא 1:4.


עלות ממוצעת לקליק בקמפיין לידים בטיקטוק סדר גודל של 1 דולר וביוטיוב פחות או יותר מחיר דומה מקרה בוחן ב'

בתחום נוסף שאני לא יכול כרגע לפרט מעבר לכך הקמתי קמפיין יוטיוב עם דף נחיתה וקהל שקיים ביוטיוב שמוגדר IM-MARKET והתוצאות היו מעולות. למרות שמחיר החשיפה לאלף צפיות עמד על סדר גודל של 50 שח ועלות הקליק עמד על סדר גודל של 4 ש"ח ומחיר ההמרה הגיע ל 20 ש"ח מה שאומר שבערך 1 ממתוך 5 קליקים הפך לליד. למרות שלא הקמתי בתחום הזה קמפיין טיקטוק אני יכול לקבוע בוודאות שאין טעם להקים קמפיין טיקטוק כאשר זה בלתי אפשרי להגיע לקהלים מאוד מאוד מסוימים.


קמפיין לידים בטיקטוק לעומת קמפיין גוגל חיפוש

לא מעט לקוחות מתלבטים בין קמפיין בגוגל חיפוש לבין קמפיין בטיקטוק

טיקטוק אדס של לידים עם טופס לידים

  • יתרונות:

    • קהל יעד צעיר ותוסס אבל לא רק

    • מעורבות יחסי גבוהה בסרטון

    • עלות ליד נמוכה

    • טופס לידים מובנה

    • מתאים בעיקר לעסקים שרוצים לקבל כמות גדולה של לידים גם אם זה בא על חשבון האיכות.

חסרונות:

  • קהל יעד מוגבל קשה להגיע לקהל המדויק

  • טופס לידים יכול להיות פחות מפורט מטופס לידים בדף נחיתה

  • יש צורך לרענן סרטונים ולהעלות חומר חדש פעם בשבוע לפחות.

קמפיין חיפוש בגוגל שהמטרה שלו היא לידים דרך דף נחיתה

  • יתרונות:

    • קהל יעד רחב לא מטרגטים קהל אלא מילות מפתח

    • טופס לידים מפורט- יש מידע נוסף בדף נחיתה

    • מתאים בעיקר לעסקים שנותנים שירות או אתרי מכירות או עסקים שכל עסקה שווה להם לא מעט כסף

חסרונות:

  • עלות גבוהה יותר לליד

  • מעורבות נמוכה יותר של הגולש



קמפיין לידים בטיקטוק לעומת קמפיין לידים בפייסבוק


לא מעט לקוחות מתלבטים בין קמפיין לידים בטיטוק לבין קמפיין פייסבוק. אז אין טעם לפרט שוב את היתרונות והחסרונות של קמפיין טיקטוק אבל חשוב לציין שבטיקטוק וגם פייסבוק אפשר לקבל לידים זולים אך אפשר לשפר את איכות הליד בופוס הלידים של פייסבוק שלטעמי הוא הרבה יותר מתקדם.


בגדול מבינת התקציב למרות שבטיקטוק יש מינימום של 20$ ליום קמפיין פייסבוק צריך להתחיל מ 200 שח ביום ברוב בתחומים.

לדוגמא:

קמפיין לידים בטיקטוק בתחום של B2B שאני מנהל עולה לי 2.84$ - 3.5$ ל 1000 חשיפות לעומת קמפיין פייסבוק באותו תחום עם נתונים של 150 ש"ח ל 1000 חשיפות בפייסבוק.


לסיכום


ישנם תחומים שטיק טוק מתאים הרבה יותר וישנם תחומים שיוטיוב, גוגל או פייסבוק ההמלצה שלי תנסו בו זמנית לרוץ על מינימום שני פלטפורמות ותבדקו מה עובד טוב יותר.

להקים קמפיין לידים ביוטיוב זה יותר מסובך ודורש הטמעות של קודים גם באתר, לעומת קמפיין לידים בטיקטוק שדורש רק להגדיר את הקהל ואת טופס הלידים.


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page