top of page

שיווק צימרים



תושבי מדינת ישראל אוהבים מאוד לטייל ולטוס, כמות החיפושים בגוגל בתחום התיירות צמחה בשנה האחרונה באופן דרמתי.

ניתן לראות שאתרי צימרים חדשים צומחים כמו פטריות אחרי הגשם אך חלקם הגדול לא מצליח לקבל טראפיק איכותי ובמקרים רבים האתר הופך לפיל לבן.

פרסום ושיווק צימרים באינטרנט דורש יצירתיות, תקציב גבוה באופן יחסי ונכסים דיגטלים ברמה גבוהה.

כאשר אנחנו מדברים על שיווק צימרים, קיימות מספר אופציות:

1. קידום אורגני בגוגל

2. פרסום בגוגל אדס ערוץ החיפוש

3. קמפיין מקסימום פרפומנס בגוגל אדס

4. פרסום ממומן בפייסבוק

5. פרסום ביוטיוב

6. שיווק בטיקטוק


בתחום התיירות קיימים פורטלים ואתרי תיירות גדולים אשר קשה מאוד להתחרות מולם ומהווים אתגר גדול למקדמי אתרים שעוסקים בשיווק תיירותי.

אם לדוגמא הקמנו אתר חדש וקטן יחסית בתחום של צימרים, זו תהיה משימה קשה מאוד לעקוף את המותגים הגדולים.

לעיתים יהיה זה נכון לשלם כסף לפורטלים ולהופיע גם שם במיקום גבוה ,אך בשום אופן אסור לוותר על שיווק האתר שלכם באופן עצמאי.




כיצד מתמודדים עם התחרות הגדולה בתחום?


שיווק דיגיטלי לצימרים הינו תחום בעל תחרות מאוד גבוהה.

גולשים רבים שיגיעו לנכסים הדיגיטליים שלכם יבצעו מעורבות כזו או אחרת, ויחד עם זאת יבדקו אופציות נוספות באתרי תיירות נוספים. הגולשים ניזונים מהויז'ואל לשם בחירה, ולכן אם אתם רוצים להיות אטרקטיביים ולהיכנס למירוץ, אתם חייבים תמונות מזמינות ובאיכות מעולה. בנוסף, הלקוח הישראלי מכיר ושמע על כל אותם מקומות אירוח שנראו טוב בתמונות אך בפועל התגלו כמקומות ברמה נמוכה, ועל כן הוא מחפש המלצות. אתר ללא המלצות אינו יוכל לשווק את עצמו בצורה טובה. מעבר לזה, כמובן שיש צורך בתוכן איכותי כגון המלצות לטיולים בסביבה, וכמובן סרטוני וידאו שבעזרתם ניתן להמחיש טוב יותר ולייצר לגולשים אמינות לגבי המקום ומה שהם הולכים לקבל בפועל.


פילוח קהל היעד שלכם


נקודה חשובה נוספת היא ההבנה המעמיקה מי קהל היעד שלכם ואיך הכי נכון להגיע אליו בדיגיטל.

בנוסף, צריך לבחון טוב טוב באיזה מערכת פרסום נכון להשתמש על מנת להגיע לקהל היעד שלכם.

קהל היעד אינו רק פילוח דמוגרפי כגון גברים ונשים בגילאים מסוימים. קהל היעד הרלוונטי יכול להיות לדוגמא אנשי הייטק בעלי משפחות, או קהל שמעדיף חופשה המבוססת על בטן גב.

ישנו קהל שמעדיף חופשה המבוססת על טיולי נופים כמו לדוגמא טיול באוסטריה בחבל טירול או קהל שאוהב בעיקר פעילות של אקסטרים. ישנו קהל יעד שמתעניין בחופשה שמשלבת פעילות ספורטיבית כמו טיולי אופניים בעולם, או קהל שמתחבר לרוחניות ומחפש טיולי יוגה במזרח הרחוק.


כיצד לפרסם צימרים ?

שיווק דיגיטלי לצימרים יתחיל בקידום אורגני המבוסס על מילות מפתח שהלקוחות שלכם מחפשים, לדוגמא מלון מומלץ במרכז וינה או אטרקציות לילדים בצפון איטליה.

גולשים מחפשים המלצות ומידע עם ערך בתחום התיירות.

אפשרות נוספת היא לטרגט את הקהל שלכם באמצעות פיקסלים של גוגל או פייסבוק שמטמיעים באתר שלכם- מה שנקרא שיווק מחדש בתחום התיירות.

לקוחות שהגיעו לעמוד הפייסבוק שלכם או הגיעו לבלוג שלכם, מומלץ "לרדוף אחריהם " ולייצר נוכחות דיגיטלית שתחזיר אותם במועד מאוחר יותר.

ניתן לשמור על הקהל הזה לאורך זמן כל עוד הוא לא מחק את הקוקיז בדפדפן שלו.


מכיוון שקידום אורגני הוא ריצה למרחקים ארוכים אשר מניב פירות רק לאחר זמן לא מבוטל, הייתי בשלב הראשון פונה לפרסם אתר תיירות בגוגל אדס ובפייסבוק.

בגוגל אדס ניתן להגדיר מילות מפתח רחבות שיגרמו למודעה שלכם לקפוץ בחיפושים שהגדרו מראש ביחד עם הגדרה מראש מה תהיה עלות הקליק.

כל הקלקה על המודעה מחייבת תשלום לגוגל ומאפשרת לנו להעביר את הגולש לדף הנחיתה כאשר המטרה היא כמובן לקבל לידים.

קמפיין תנועה בפייסבוק מופנה בדרך כלל לקהל קר יותר המוגדר לפי גיל מסוים ואזור מסוים בארץ.

ניתן לדוגמא לפלח את גיל הזהב ולהציע להם חופשה בקרוז או לפלח קהל שחשוב לו בעיקר הנושא הקולינרי ולהציע לו חופשות המציעות אוכל ומסעדות ברמה גבוהה.


ערוץ נוסף מומלץ מאוד הוא קמפיין מקסימום פרפומנס בגוגל אדס אשר אמור להקפיץ את הבאנר שלכם, המודעה שלכם והסרטון שלכם בכל הערוצים של גוגל כגון חיפוש, יוטיוב, גימייל ,גוגל מפות , באנרים באתרי פרימיום ועוד בהמון מקומות נוספים.

היתרון בקמפיין שכזה שהוא קל לניהול והמערכת מבצעת אופטימיזציה על סמך ההמרות והקהלים שהקמנו.

על מנת ולהגיע לקהל הרלוונטי בתחום התיירות ניתן אף לסמן אותות למערכת אתרי מתחרים אשר עוסקים בשיווק תיירותי בנישה שמתאימה גם לכם.

כמובן שניתן גם לפנות אל ערוץ היוטיוב, להריץ סרטון באופן ממומן ולסמן קהלים שראו לפחות 20 שניות את הסרטון. באופן זה תוך זמן קצר נוכל להגיע לעשרות אלפי לקוחות שראו אות הסרטון שלכם ביוטיוב ולטרגט אותם באופן מדויק.



פרסום בגוגל לצימרים

פרסום צימרים בגוגל אדס הינו נישה מאוד מאתגרת, צימרים רבים מתקשים לפרסם את הצימרים באופן עצמאי. רבים מהם הקימו אתר אינטרנט אך עדין אין להם מספיק תנועה ישירה לאתר.

אין ספק שהאינטרנט ובעיקר גוגל מהווים את אחד הערוצים הרלוונטים כיום לשיווק צימרים.

ניתן לראות בכלי מילות המפתח של גוגל שאת הביטוי צימרים מחפשים כ- 33,000 גולשים בחודש.

את הביטוי צימרים בכנרת מחפשים כ- 4,400 גולשים בחודש

צימרים באמירים 4,400

צימרים בחרמון 4,440

צימרים בערבה 3,600

מחיר הקליק לא יקר (סדר גודל של 0.5 ש"ח ל 2 ש"ח שח לקליק נכון ליום כתיבת המאמר), אבל הטראפיק גדול ולכן אי אפשר וזה לא יהיה נכון להתחיל בתקציב נמוך.

מינואר כמות החיפושים עולה ומגיעה לשיאה בחופשת הקיץ ובחגים.


פרסום בגוגל אדס לבתי מלון

פרסום בגוגל לבתי מלון מאופיין בעיקר במערכת הפרסום של גוגל אדס שיכולה להציע פרסום של בתי מלון שהם מותגים או לא מותגים.

אחרי שכבר ביקרתי בעשרות מלונות כאורח, אין לי ספק שהתמונה הנכונה שמשלבת אוירה ביחד עם מחיר אטרקטיבי ומיקום הינו המרכיב החשוב ביותר בהחלטה של הגולש אם לבחור במלון שלכם.

בתחום של פרסום מלונות בגוגל אדס המדידה היא כמעט הדבר הכי חשוב.

באמצעות גוגל תג מנגר נוכל לא רק למדוד הזמנות באתר אלא גם את המעורבות של הגולשים שלא הזמינו אך הביעו עניין רב במלון שלכם ולהשביח את הקהל שלנו כל הזמן.

קיים קהל עצום אשר מחפש חופשות ולאו דווקא מותגים, ולכן כדאי להשקיע בו.

להלן דוגמאות :

מלונות בכנרת 5,400 חיפושים בחודש.

יום כיף במלון ,2400 חיפושים בחודש.

מלונות כשרים למהדרין 880 חיפושים בחודש.


קמפיין לקידום מלונות הינו קמפיין מתקדם לפרסום המלון בנכסים של גוגל.


חשוב לציין כי זה לא מספיק להכניס תנועה איכותית לאתר, לכל מלון יש את החבילה האטרקטיבית שלו ואת הבידול שלו. חובה להבליט בפרסום ובאתר את היתרונות והבידול, שהרי אחרת יחס ההמרה יהיה נמוך.


לסיכום, אנו רואים ששיווק דיגיטלי בתחום התיירות הינו תחרותי, אך יש בו פוטנציאל עצום. קיימות מספר דרכים ואפשרויות פרסום ושיווק תיירות באינטרנט, הכל תלוי במוצר אותו אתם מציעים ובקהל היעד.

תקציבי הפרסום יכולים להתחיל מ 200 ש"ח ביום לכל ערוץ.


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page