כיצד מייצרים נוכחות דיגיטלית


נוכחות דיגיטלית
נוכחות דיגיטלית

יצירת נוכחות דיגיטלית

אין מה לעשות, אם נרצה או לא נרצה אנחנו נמצאים בעולם דיגיטלי, הכל נעשה באמצעות האינטרנט

ועולם העסקים והסחר נהיה יותר תחרותי ויותר מתוחכם.

עושה רושם שמי שלא קיים בדיגיטל אינו קיים כלל, הוא נשרך מאחור עם חוסר הקדמה ולאט לאט

הופך פשוט ללא רלוונטי.

כל עסק ובעל מקצוע שרוצה שידעו על קיומו, חייב ליצר נוכחות דיגיטלית כלשהי.

באיזה קנה מידה ? זה כבר תלוי במטרת אותו בעל עסק.

נוכחות דיגיטלית יכולה להיות מינורית כגון כרטיס ביקור דיגיטלי.

כרטיסים מנייר מוצאים את עצמם לבסוף בפח הזבל. לעומת זאת, כרטיס ביקור דיגיטלי שנשלח

אל הטלפון, יכול בלחיצת כפתור להתווסף אל אנשי הקשר, ויכול להשלף בכל פעם שאנו נזקקים

לשירות של אותו עוסק.

זה נחמד, אבל ברור לכולנו שזה לא מספיק.

כיום, כל אדם שחושב לפנות לקבל שירות כלשהו, הדבר הראשון שהוא עושה זה לחפש את

נותן השירות בגוגל.

נותן שירות ללא נוכחות בדיגיטל מייצר תחושה שמדובר בעסק לא רציני ולא מקצועי ולמרות

שזה ממש לא בהכרח כך, לנראות יש ערך רב.

מה הפתרון? בניית נוכחות דיגיטלית באמצעות אתר אינטרנט עם מלל ותמונות על המוצר ועל העסק,

וזאת על מנת להשרות על הגולש תחושה של ביטחון כי מדובר בעסק רציני שמכבד את עצמו.

כאשר מדובר במוצר מורכב או בסט של מוצרים, כאשר מדובר בשירות שאינו טריוויאלי

ויש לספר על התועלות שלו. אז כבר אותו אתר צריך להיות יותר מקצועי ובעל תכנים מהותיים.

הגולש באמצעות התכנים יוכל להבין את מגוון השירותים והמוצרים המוצעים והכל בלחיצת כפתור,

כך שלפני קבלת השירות, הגולש ידע בדיוק מה הוא הולך לקבל.

בדרך כלל גם נוכחות בקנה מידה כזה נחשבת למועטה, וזאת משום שבסופו של יום, מטרת כל עסק

וכל נותן שירות הוא להגדיל את מכירותיו.

הגדלת מכירות = לקוחות חדשים.

אז כיצד ניתן באמצעות האינטרנט להשיג לקוחות חדשים ?

אחת השיטות לכך היא יצירת חשיפה של השירות או המוצר.

יש מספר אפשרויות ליצירת חשיפה בדיגיטל,, אני אציין כאן כמה מהשיטות היותר פופולריות.


פייסבוק

בפייסבוק ניתן לחשוף את קהל היעד – הלקוחות הפוטנציאלים שלנו בפני השירות או המוצר

אותו אנו רוצים למכור.

תחילה יש להגדיר את קהל המטרה ואחר כך לטרגט אותו.

לדוגמא, אם אני דולה שמלווה יולדות בתהליך הלידה, ארצה לטרגט את כל הנשים בהריון באזור

מגורי.

קל ופשוט? לגמרי!


רשת המדיה – GDN

מאפשרת חשיפה במדיה במקומות כמו YNET, כלכליסט ,מאקו, אפליקציות

בסלולר כגון ספורט 5, ONE ועוד.

החשיפה היא חינמית.

נניח לדוגמא שיש עסק שמוכר דילים למשחקי כדורגל וכדורסל בחו"ל, אותו עסק יכול ליצר

נוכחות חינמית באפליקציה בסלולר שמשדרת משחקי ספורט בינלאומיים. גולשים שמתעניינים

בספורט בינלאומי זהו קהל סופר רלוונטי ולקוחות פוטנציאליים לרכישת דילים למשחקי ספורט

בחו"ל. אותם גולשים בשעה שיגלשו באתר זה, יתקלו במודעה ויוכלו להקליק עליה במידה

ויהיו מעוניינים ברכישת דיל למשחק בחו"ל.

התשלום לרשת המדיה יתבצע רק במידה ואותו גולש יקליק על המודעה של אותו עסק.


יוטיוב

זהו האתר השני בגודלו לאחר גוגל.

חשיפה ביוטיוב היא חשובה ויש לה יתרון גדול משום שניתן להעלות בה סרטון,

וסרטון מייצר אמון בין נותן השירות לבין הגולש.

היתרון ביוטיוב הוא שבעל העסק לא משלם במידה והגולש לא צפה בסרטון לפחות 30 שניות,

וחשוב לציין שהרייטינג ביוטיוב זהה לרייטינג בטלויזיה בשעת הפריים טיים.

אלו רק מקצת מהכלים בהם ניתן לקבל חשיפה דיגיטלית. בנוסף לכלים הללו, יש דרכים נוספות

ליצירת נוכחות דיגיטלית בוודאי ובוודאי אם המטרה היא קידום ושיווק עסק או מוצר.

הכל תלוי בצרכי העסק ובסוג העסק.

בכל מקרה, נוכחות דיגיטלית כיום היא הכרחית למי שרוצה להיות רלוונטי בשוק התחרותי

ולמקסם את הפוטנציאל הטמון בעסק שלו.


נכתב על ידי ירון יוגב מומחה שיווק דיגיטלי ובעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple

עוסק בשיווק באינטרנט באופן החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.