top of page

פרסום בגוגל ובפייסבוק


פרסום בגוגל ובפייסבוק

הרבה עסקים מתחבטים בשאלה מה כדאי יותר, פרסום ממומן בגוגל או דווקא פרסום ממומן

בפייסבוק או פרסום בגוגל ובפייסבוק במקביל. התשובה היא תלוי. פרסום העסק תלוי בסוג העסק, תלוי בסוג השירות ותלוי בסוג המוצר.

אני אנסה לתת כאן מספר קוים מנחים אשר יסייעו לכם להבין מה יותר נכון לעסק שלכם ואתמקד

הפעם בנושא של רכישה אמוציונלית אל מול רכישה מתוך צורך.

היופי בפייסבוק הוא שיש לנו את היכולת לטרגט את קהל היעד שלנו בצורה כמעט מדויקת.

מה זה טירגוט ? להגיע לקהל המטרה. לדוגמא, גברים בני 20-30 מאזור המרכז אשר עוסקים

בריצה, נשים אחרי לידה באזור השרון וכו'.

אנחנו מפרסים מודעה ממומנת בפייסבוק ואותו קהל יעד אליו אנחנו רוצים להגיע, גם אם לא חיפש

באופן ספציפי את השירות או את המוצר שאנחנו מוכרים, עדיין הוא עדיין יראה את המודעה שלנו.

בואו ניקח דוגמא פשוטה להמחשה.


פרסום בפייסבוק רכישה אמוציונלית


אם אני מעצב תכשיטי זהב מיוחדים לנשים ורוצה לפנות לנשים בגילאי 35-55 בעשירון העליון, הרי

שגם נשים שלא חיפשו תכשיטי זהב, יראו את המודעה שלי, החשיפה שלי לקבוצת היעד

הפוטנציאלית גדלה ואפשרות הרכישה בהתאם.

במקרה הזה לחלוטין נכון לפרסם בפייסבוק, משום שמדובר ברכישה אמוציונאלית ולא רכישה

מתוך צורך וכדאי לעורר את הרצון לרכישה. אישה לא תאמר לעצמה "אני צריכה תכשיט זהב",

הסבירות הגבוהה יותר היא שהיא תתקל בתכשיט כזה בחלון ראוה או במודעה, זה ילכוד את תשומת

ליבה ואז תהיה רכישה. ואכן, כך זה עובד, פייסבוק הינו סוג של חלון ראוה לקהל פוטנציאלי שאני

מגדיר אותו מראש ככזה שיש לו פוטנציאל גדול לרכוש את השירות או המוצר שלי.

אז ראינו שבמקרה כזה לפרסם בפייסבוק זו לחלוטין הבחירה הנבונה ביותר.


מתי כדאי לפרסם בגוגל ?


יש מקרים רבים בהם פרסום בפייסבוק לא יניב מאומה, ואם ניקח את הדוגמא ההפוכה לדוגמא

הקודמת, נוכל לומר כי כאשר קיים עסק אשר מוכר שירות שיש בו צורך לדוגמא: טכנאי מכונת כביסה

או מוצר שיש בו צורך לדוגמא: עסק למכונות כביסה. פרסום בפייסבוק לקהלים רחבים לא יתן לנו

מאומה.

אנחנו צריכים לאתר מי צריך את השירות/מוצר שלנו כרגע, או במילים אחרות, מי חיפש באופן

ספציפי כרגע טכנאי מכונת כביסה ולעלות בתוצאות החיפוש על מנת שהצורך של אותו אדם

יפגוש בשירות שלנו ואז בינגו, קיים סיכוי גדול לליד חם !


לסיכום

בד"כ ההמלצה שלי היא כן להתחיל עם פרסום בגוגל ובפייסבוק ביחד, הסיבה שגוגל מביאתנועה של חיפושים רלוונטים ובפייסבוק נרדוף אחרי הלקוחות שהגיעו לאתר.

הרימררקטינג בפייסבוק עובד מצויין הרבה יותר טוב מגוגל ולכן זו הבחירה שלי.


נכתב על ידי ירון יוגב מומחה פרסום בגוגל ובפייסבוק.

עוסק בשיווק באינטרנט באופן החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.



ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page