לידים פיננסים



שיווק דיגיטלי ליועצים עסקיים


בשנים האחרונות צצו הרבה מאוד נותני שירותים בתחום הפיננסיים.

אנשים עם השכלה בתחומים של כלכלה, מימון, מנהל עסקים וראיית חשבון, אשר לא מצאו עבודה כשכירים, או שהחליטו לצאת לעצמאות כלכלית, מנסים לתת מענה וסיוע פיננסי הן לאנשים פרטיים והן לעסקים, תוך שהם משתמשים בהשכלתם הרלוונטית וברוב המקרים ניסיונם המקצועי.

השירות הפיננסי ניתן תחת מספר כותרות, כאשר יש הרבה מן המשותף לכולם, אבל גם הרבה מן השונה.

כאשר אנחנו מדברים על יעוץ כלכלי מהסוג הזה, אנחנו נתקלים בשמות כגון

• יועץ לכלכלת משפחה

• יועץ עסקי

• יועץ כלכלי

• יועץ פיננסי

• יועץ בנקאי

• יועץ השקעות לשוק ההון

• יועץ להלוואות לבעלי עסקים


אז מה הבעיה ?


הבעיה היא שרוב האנשים לא יודעים בדיוק מה ההבדל בין הסוגים השונים של היועצים, אך יודעים מה השירות אותו הם מחפשים. כל אחד מהיועצים הללו מתמחה בתחומים מסוימים ופונה לסוג מסוים של אוכלוסייה / עסקים, ולכן, על מנת לקבל לידים פיננסיים או לידים חמים ורלוונטיים, היועץ הפיננסי צריך לעשות מספר דברים:


1. עליו להקים דף נחיתה המסביר באופן חד משמעי מה השירותים אותם הוא נותן. קיימת עדיפות לא לעשות "רשימת מכולת" ארוכה, אלא להתמקד במספר קטן של שירותים שעולים בקנה אחד עם חיפושיו של הגולש.


2. מנהל הקמפיין בדיגיטל של אותו יועץ יבחר את מילות המפתח הרלוונטיות לחיפושים והכל במסגרת קמפיין שיווקי בגוגל אדס (ממומן) שיקים.


3. תוכן תוכן תוכן - תחום הפיננסים הוא תחום בו הגולשים מחפשים מידע ותוכן רלוונטי. יועץ עסקי שרוצה להתעלות מעל מתחריו, צריך לספק לגולשים תוכן מקצועי וזאת על מנת להשיג מספר דברים:


• תוכן שנותן ערך לגולש, מראה על רמת מקצועיות גבוהה – דבר שיגדיל את הסיכוי שהגולש ישאיר פרטים בטופס "צור קשר" (מה שנקרא ליד חם)

• באמצעות התוכן, נצליח "לדוג" את הגולש. הגולש יקרא מאמר שמעניין אותו ,ובסוף המאמר ניתן אפשרות של השארת פרטים לצורך יעוץ טלפוני ראשוני.


4. המלצה נוספת שיכולה להוסיף לידים רלוונטיים היא להשתמש בערוץ יוטיוב לשם העלאת סירטוני וידאו.

גוגל נותן עדיפות לעיתים לסרטוני וידאו ביוטיוב על פני תוכן ומקפיץ אותם לעמוד הראשון ברגע שהוא מבין שיש בהם תוכן איכותי.


5. אפשרות נוספת שהיא מאוד מומלצת היא לבקש מהגולש להשאיר מייל ולהיכנס לרשימת הדיוור, ואז נוכל לפחות פעם בחודש לשלוח מייל עם תוכן וסרטון רלוונטיים.


6. הערוץ של רשתות חברתיות יכול גם להניב תוצאות מעולות בתחום הפיננסי.

באמצעות שיווק דיגיטלי ממומן בפייסבוק ניתן להגיע לקהלים חדשים ורלוונטיים. המלצתי היא להכניס תנועה מפוסט בפייסבוק אל האתר, וזאת על מנת שנוכל "לצבוע" את הקהל הרלוונטי ולרדוף אחריו בגוגל באמצעות באנרים.


לסיכום, ראינו שבתחום הפיננסים יש בעלי מקצוע רבים שמטרתם לתת שירות.

על מנת להצליח לקבל לידים ליועצים פיננסים או לידים פיננסים, הם צריכים להגדיר במדויק את השירות המוצע, לבדל את עצמם ואז להשתמש באופציות של טרגוט שמאפשר השיווק הדיגיטלי.

התחרות בתחום הפיננסיים היא רבה וקשה. בדרך כלל היועצים המצליחים הם אלו שלצד המקצועיות, בונים אסטרטגיה שיווקית נכונה בדיגיטל ומשקיעים הן בתוכן רלוונטי והן בקמפיינים ממומנים המניבים להם לידים חמים של קהל היעד אליו הם מכוונים


נכתב על ידי ירון יוגב משווק דיגיטלי ובעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple

מומחה ופעיל בתחום של שיווק באינטרנרט ליועצים עסקיים ופיננסים החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.