כולם שואלים אותי על הקמת קמפיין בגוגל אדוורדס האם זה מסובך? האם אפשר לעשות את זה לבד? הקמת קמפיין בגוגל זה כבר מזמן לא רק גוגל חיפוש או גוגל שופינג, זה הרבה יותר. רגע לפני שמתחילים את ההקמה, חשוב להבין שהחלק המשמעותי ביותר בחיי הקמפיין הוא השלב שמגיע אחר כך של ניהול קמפיין בגוגל.
במאמר הקצר הזה, אני רוצה לפתוח בפניכם צוהר אל כל רשת מוצרי הפרסום שגוגל מציע ושהמפרסמים רבים לא תמיד יודעים להציע לכם מלבד הקמת קמפיין אדוורדס ברשת החיפוש.
רגע לפני שתקראו את המאמר אני מציע לכם גם אפשרות של קורס גוגל אדס 1:1 שבנוי בהתאם לצרכים שלכם, שווה לכם לדבר איתי הייעוץ חינם.
גוגל היא כמו חנות גדולה למוצרי פרסום סוג של משרד פרסום דיגיטלי המשמעותי והחזק בעולם.
לכל עסק שרוצה להקים קמפיין חדש בגוגל יש את המאפיינים שלו, ולכן לכל עסק נכון להשתמש במוצר או ערוץ פרסום אחר על מנת להגיע לתוצאה המיטבית עבורו.
על מנת שגם אתם תוכלו להכיר את המוצרים והערוצים השונים ואפילו לבקש ממי שמנהל לכם את קמפיין
הפרסום פתרון כזה או אחר, אני אתן לכם סקירה קצרצרה ולא מעייפת על כל ערוץ בגוגל אדוורדס או ליתר דיוק בגוגל אדס.
אך קודם כל אני ממליץ מאוד לכם לראות את הסרטון שימחיש לכם אילו אפשרויות יש לנו בגוגל אדס ?
הקמת קמפיין ממומן בגוגל ברשת המדיה – GDN
רגע לפני הקמת קמפיין ממומן בגוגל חיפוש תעצרו רגע ותבדקו את התשתית הדיגיטלית הכי גדולה בדיגיטל שזה ללא ספק רשת המדיה. ערוץ זה מאפשר חשיפה חינמית במדיה, במקומות כמו כלכליסט, YNET, אפליקציות של חדשות בסלולר, מאקו ועוד.
לדוגמא, אם אתם מוכרים מכוניות יוקרה ורוצים להגיע אל אנשי עסקים מהמעמד העליון, תוכלו לייצר
נוכחות חינמית בכלכליסט – מקום שם קיימת תעבורה של אנשים שהינם פוטנציאלים לרכישת המוצר
שלכם. התשלום לרשת המדיה יתבצע רק במידה ואותו גולש יקליק על המודעה שלכם.
גולש שמקליק על המודעה, מגיע לאתר שלכם וזו אופציה לקבלת לידים חמים. משתלם לא?
בניית קמפיין חשיפות או המרות ב GDN דורש מאיתנו תכנון נכון לפחות מבחינת אתרי הנישה והקהלים שבהם נופיע וזה הפרמטר הכי חשוב בעיני.
זה מאוד מאוד דומה לפרסום באאוטבריין ששם גם ישנה משמעות עצומה למסר שבמודעה ולתוכן שבכתבה.
הקמת קמפיין שיווק מחדש- remarketing
בעיני כל מי שמקים קמפיין בגוגל אדס חייב להפעיל את האפשרות הזו.
ברגע שגולש מגיע לאתר שלנו, אך לא השאיר פרטים ולא ביצע פנייה, אנחנו יודעים שמדובר בגולש שהביע עניין ולא נרצה לאבד אותו.
הדרך שבה ניתן להזכיר לו על קיומנו ועל קיום המוצר שלנו הוא באמצעות הכלי "שיווק מחדש".
אנחנו נטמיע "Cookies" בדפדפן שלו, על מנת שבכל פעם שהוא יכנס לרשת המדיה לקרוא חדשות
או לאפליקציה N12 או לראות מה מזג האוויר או לראות מה תוצאות משחק הכדורגל, הוא יתקל
שוב ושוב ושוב במודעה שלנו, בלוגו שלנו, במותג שלנו או בסרטון שלנו.
בצורה הזו לא נאבד רוכשים פוטנציאלים.
על מנת ולהקים קמפיין שיווק מחדש אפקטיבי חובה ומומלץ לרדוף אחרי גולשים שיצרו מעורבות באתר שלנו, גולשים שהיו 5 שניות ויצאו פחות רלוונטים לשיווק מחדש.
הקמת קמפיין בגוגל דיסקברי
פתרון של גוגל שנותן פייט לפייסבוק ולטאבולה אך בעיני נותן להם נוקאאוט ללא ספק.
קמפיין דיסקברי שכזה הינו חלק מרשת המדיה, אך נחשב ליותר איכותי משום שהיא פונה אל אותם
מקומות בהם הגולש הוא "Log in"' לדוגמא ה-GMAIL הפרטי של אותו גולש או רשת הדיסקבר
הפרטית של אותו גולש המוגדרת אצלו באפליקציה של גוגל לפי תחומי העניין שלו.
איך זה עובד? גוגל יודע בדיוק מה תחומי העניין של אותו גולש ואיזו כוונת רכישה יש לו.
לדוגמא, גולש שהביע עניין ברכישת נכס, נוכל לשתול לו הצעה בג'ימייל ליועץ משכנתאות.
אנחנו נטרגט את קבוצת היעד לפי תחומי העניין ונוכל להציע להם שירות או מוצר רלוונטי.
אז מה בעצם חשוב לפני הקמת קמפיין דיסקברי? הכי חשוב בעיני זה לבנות את הקהלים גם אם הם לא קיימים במערכת.
כמובן שהמסר של המודעה וכמובן דף הנחיתה לא פחות חשובים. אם שלושת הצלעות הללו לא יעבדו במקביל בצורה הטובה ביותר לא נקבל המרות.
הקמת קמפיין יוטיוב
הקמת קמפיין יוטיוב מצד אחד הפורמט הבסיסי מאוד פשוט ומצד שני ישנם עשרות אפשרויות וסוגי קמפיינים. יוטיוב זה האתר השני הכי גדול בעולם אחרי גוגל, ולכן תאמינו לי שאתם רוצים להיות בדף הבית
שם.
אז כשבאים ומציעים לכם פרסום בגוגל אדס , אל תהיו פרייארים, תוודאו שמציעים לכם את המוצר
הנכון ביותר לפרסום העסק שלכם.
על מנת ולהקים קמפיין יוטיוב אני ממליץ להתחיל עם קמפיין חשיפות שיצבור בעיקר קהלים חדשים במערכת הקהלים של גוגל אדוורדס. בשלב השני נפתח קמפיין המרות עם אותם קהלים שצברנו.
ישנה אפשרות נוספת מגניבה של הקמת קמפיין בהמשכים של מודעות וידאו מה שמאפשר להציג למשתמשים את הסיפור של המוצר או המותג באמצעות סדרת סרטונים לפי סדר מוגדר. רצף כזה עוזר לעורר עניין, לחדד מסר מסוים או ליצור קונספט אחיד.
רגע לפני שתשקלו להקים קמפיין המרות ביוטיוב חשוב לדעת שקמפיין המרות ביוטיוב נחשב ליותר יקר ואף שונה במבנה המודעה מקמפיין חשיפות.
הקמת קמפיין גוגל שופינג
הקמת קמפיין גוגל שופינג בעיני זה הכי מאתגר ונחשב לפתרון הכי איכותי לפרסום של אתרי מסחר ! גוגל מציגים את התמונה והמחיר ברשת החיפוש אבל לא רק.
כל הרעיון הוא שהמערכת לומדת לבד מי הקהלים המדויקים שלכם שרוצים לקנות באמצעות קמפיין שנקרא שופינג. שלב ההקמה בגוגל שופינג הינו קריטי, יש צורך לייצר פיד מדויק של כל מוצרי האתר ולהקים את המרצ'נט סנטר. בשלב השני של ההקמה נחבר את גוגל אדס למרצ'נט סנטר ונמשוך את כל המוצרים שאושרו למערכת.
כחלק מההקמה נפתח קמפיין שופינג בקלות ונבחר את המוצרים שנרצה לפרסם.
חשוב להדגיש שאומנם קליק מהשופינג הינו קליק איכותי אבל הוא לא יביא המרה כבר בקליק הראשון ולכן כחלק מההקמה אני תמיד ממליץ להקים גם קמפיין פייסבוק קטלוג על מנת שירדוף אחרי הגולשים שהגיעו מגוגל שופינג.
הקמת קמפיין בגוגל חיפוש
בכל קמפיין חדש מומלץ להקים כבר בשלב הראשון את הערוץ של גוגל חיפוש. גוגל חיפוש נחשב כמלך הבלתי מעורער של עולם הפרסום שמבוסס המרות. הבסיס לכל לקמפיין מתחיל קודם כל בערוץ החיפוש, בהנחה שיש לכם אתר עם תוכן עשיר ורלוונטי נוכל לדייק יותר עם פרסום דינמי שמאוד מזכיר את החיפוש האורגני.
אז איך מקימים קמפיין חיפוש ? הייתי ממליץ לכם לרוץ על מילות מפתח רחבות ורלוונטיות במסגרת קמפיין הטסט שיש להקים, במשך הזמן הקמפיין יניב המרות באמצעות מילות מפתח מדויקות יותר.
את אותם מילות מפתח שלצורך הדוגמא נקרא להם Golden Kewords נמשוך לקמפיין חדש ושם נוכל ניתן לשלב אסטרטגיה של יעד עלות להמרה או מקסימום המרות או אפילו ROI.
הלן סרטון הדרכה על הקמת קמפיין ממומן בגוגל:
הקמת קמפיין אפליקציות
מאפשר לייצר בפשטות הורדות לאפליקציה שלכם באופן ממוקד וזול יחסי.
מסיון זה עובד מעולה אך דורש ידע רחב בכל מה שקשור למדידת המרות בתוך האפליקציה.
בבסיס המערכת מראה לנו כמה הורדות היו.
הקמת קמפיין מקסימום פרפומנס
בעיני זה שובר השוויון של גוגל אדס שמשלב באופן מסיבי את הבינה המלאכותית ביחד עם כל ערוצי הפרסום של גוגל אדס.
קמפיינים למיקסום ביצועים הינו כלי עוצמתי שקודם כל מכניס טראפיק זול יחסי אך איכותי.
אז איך בעצם אני ממליץ להקים קמפיין שכזה?
הקמת קמפיין מקסימום ביצועים דורש לייצר כותרות ומודעות מושלמות המשלבות גם סרטוני וידאו.
ישנם מקרם במהם גוגל מייצר כמה סרטונים לבד עם תוכן שנלקח מהמודעה שהקמנו.
לאחר שהמערכת צוברת וותק היא מראה לנו איזה כותרת או סרטון קיבלו את הביצועים הטובים ביותר.
לסיכום
הפתרונות של גוגל מאפשרים לכם ומייצרים לכם הזדמנות להגיע לקהל שיש לו כוונת רכישה וזה היתרון הבולט במערכת של גוגל אדס על פני ערוצים אחרים.
נכתב על ידי ירון יוגב מומחה לפרסום בגוגל אדס.
עוסק בשיווק באינטרנט באופן החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.
Comentários