top of page

פרסום בגוגל מחיר

פרסום בגוגל מה המחיר?

האם אפשר להוזיל את עלות הקליק?

מה המחיר לפרסום בגוגל אדס ואיך אפשר להוזיל את הקליק ? כמה עולה קליק בגוגל בתחום שלי? זו שאלה שכמעט כל לקוח שואל, ואני לחלוטין יכול להתחבר ולהבין שאלה זו, אחרי הכל כולם רוצים לבדוק אם אם הם יכולים לעמוד בהוצאות הפרסום לאורך זמן עוד לפני שהלקוח הבין שמחיר זה רק שאלה של עלות תועלת, הרי אם השקענו לצורך הדוגמא 100 ש"ח וקיבלנו עסקה ב 1000 שח זה משתלם !

למרות הניסיון של מעל 15 שנה אין תשובה חד משמעית למחיר של הקליק בגוגל חיפוש. בפוסט הזה אנסה לכסות כמעט את כל הפרמטרים הקשורים לעלויות הקליק, וזאת כדי לעזור לך לקבל החלטה האם העלויות בגוגל אדס בערוץ החיפוש מתאימות לך והאם זה הערוץ הדיגיטלי הנכון עבורך?


פרסום בגוגל מחיר

אז תכלס מה המחיר לפרסום בגוגל לעסק קטן ?


ההנחה שלי שתקציב של עסק קטן ומקומי צריך להתחיל ב 1000 שח בחודש, כמובן שאם אתם עסק בתחום תחרותי ורוצים להופיע ב 3 הראשונים בחיפוש 24 שעות ויש נפח חיפושים גדול יש מצב שהתקציב יהיה הרבה יותר גבוה.


אז מה הפתרון אם איך לכם תקציב גדול? הפתרון הוא פשוט, להזיל את עלות הקליק !

אפשר להוזיל את עלויות הקליק בגוגל חיפוש, להלן דוגמא בסרטון המציג קמפיין תחרותי בתחום הפרחים בעלויות קליק מאוד נמוכות, מדובר על שיטת פרסום בהתאמה רחבה הכוללת אסטרטגיה של מקסימום הקלקות במינימום מחיר לקליק:

כל הסיבות לעשות איתי פרסום בגוגל:

1. מעל 15 שנות עבודה עם גוגל אדס- זכיתי בתחרויות בגוגל פרטנר.

2. שקיפות מלאה

3. תקשורת בינאישית מעולה ושירות מעולה.

4. ההצלחה שלכם חשובה לי אני מחויב ב 100%


למה כדאי לכם לפנות אלי עכשיו ?


כי תוך 48 שעות אתם באוויר + בנוסף אני מציע לכם קופון של 1500 ש"ח להקלקות בגוגל אבל רק אם מדובר בחשבון חדש שאקים לכם.

אם מדובר בחשבון קיים אני מציע אופטימיזציה שתוזיל לכם את עלות ההמרה בעשרות אחוזים.


מנהל קמפיין שיחסוך לכם כסף זה הכי חשוב

מנהל קמפיין שיחסוך לכם כסף

מה התקציב הדרוש לפרסום בגוגל ?


עוד לפני שאפרט לגבי התמחור, חשוב להבין שבמערכת הפרסום של גוגל אדס ישנן אלפי אפשרויות ולא מעט ערוצי פרסום, ולכן שאלת המחיר הינה שאלה מאוד מאוד מכשילה וכל תשובה שאתן היא לא תשובה מבוססת אלא על הערכה בלבד.


הסיבה שאין לי תשובה פשוטה וברורה המתאימה לכל מפרסם, היא מכיוון שעלויות הפרסום בגוגל יכולות להשתנות בעיקר לפי תחום העיסוק וכמות מילות המפתח שתפרסם. ככל שתגדיל תקציבים, ישנה סבירות גדולה שתצליח ללמד את גוגל מי הם הלקוחות שלך באמצעות אסטרטגיה שונה של הקמפיין.


לדוגמא, השירותים והקליקים של עורכי הדין הם התחרותיים יותר ב- Google Ads בישראל, מה שמתבטא בדרך כלל בעלויות יקרות יותר לקליק (CPC). הסיבה לכך היא אופי הענף - לקוח חדש אחד יכול להניב הכנסה גבוהה באופן יחסי לעסק של עורך הדין, כך שמחיר לקליק של 35-100 ש"ח הוא מחיר יחסית נמוך עבור הסיכוי לגייס לקוח חדש שעשוי להכניס לעיתים עשרות אלפי שקלים.

אבקש להפנות את תשומת הלב בבקשה לכך שהתעריפים אותם אני מציין במאמרי כאן הם הערכות בלבד ונכונות ליום כתיבת המאמר, קרי אוגוסט 2022.


ועתה נשוב לדוגמת עורך הדין.

עורך דין אשר רוצה להתחיל בתקציב פרסום של כ- 100 ש"ח ביום, שנשמע לכל הדעות תקציב מכובד, עבורו זה יהיה פחות אפקטיבי בגלל עלות הקליק הגבוהה בענף זה, וכאן ההמלצה שלי תהיה להתחיל לפחות ב 200 ש"ח ביום על מנת לקבל קליקים רלוונטיים.


מצד שני, לעסקים בתחומים אחרים כמו לדוגמא מטפלים, יש עלויות נמוכות לקליק, אך הם צריכים לגייס הרבה יותר לקוחות על מנת להגיע לנפח מכירות ניכר.


כיצד Google Ads פועל ?


המכירה הפומבית של גוגל אדס


בכדי להבין כיצד פועלת המכירה הפומבית של גוגל אדס, אני ממליץ לך לצפות בסרטון איך המכירה הפומבית עובדת ?


בגדול ישנם לא מעט משתנים שמשפיעים באופן מובהק על עלויות הקליק ולא תמיד אפשר לשפר את הציון.

אז איך המשתנים משפיעים על עלות מסע פרסום ב- Google Ads ?

אם לדוגמא ציון האיכות שלנו נמוך מחיר הקליק יהיה יותר גבוה.


כדי שתוכלו להבין באמת כמה יעלה לכם הפרסום הממומן בגוגל, ראשית עליכם להבין כיצד הפלטפורמה עובדת. אחת התפיסות לגבי Google Ads היא שמפרסמים עם כיס עמוק הם בעלי ההשפעה הרבה ביותר.

גוגל אדס מתפקדת למעשה כפלטפורמה למכירה פומבית, בואו נבדוק כיצד פועל תהליך זה.


נניח שמשתמש מקליד ביטוי חיפוש, גוגל תבדוק אם השאילתה הזו מכילה מילות מפתח שמפרסמים אחרים מציעים. אם מפרסמי Google Ads מתמודדים על אחת ממילות המפתח שלכם המכירה הפומבית של מודעות מתחילה.


דירוג מודעה:

לאחר מכן, גוגל תחשב את דירוג המודעה של כל מודעה המתמודדת, שתקבע אם והיכן המודעה שלך תוצג. דירוג המודעה מחושב על פי הצעת המחיר המקסימלית שלך וציון האיכות שלך.


לאחר חישוב ציון האיכות ודירוג המודעה שלך, גוגל משתמשת בנתונים אלה כדי לקבוע כמה תשלם בכל פעם שמישהו ילחץ על אחת מהמודעות שלך.


לכל אחד ממסעות הפרסום שלך צריך להיות תקציב יומי משלו. אם אתה מפעיל מספר קמפיינים בו זמנית, יש לדאוג לתעדף אותם כדי שתוכל לחלק את התקציב שלך בחוכמה.


אם ברצונך לתכנן תקציב PPC חודשי, כל שעליך לעשות הוא לחשב את חלוקת התקציבים היומיים לכל קמפיין ולהקצות את התקציב בהתאם לעדיפות של כל קמפיין.


עלות ממוצעת של קליק בישראל


אם לוקחים את העלויות הממוצעות לקליק לכל סוגי העסקים בישראל , המחיר הממוצע הכולל לקליק ב- Google Ads הוא בין 20-30 ש"ח ברשת החיפוש. ברשת המדיה של גוגל, קליקים נוטים להיות זולים יותר, וממוצעם נמוך מ -4 ש"ח.

עם זאת, בשווקים תחרותיים במיוחד, קליקים יכולים להיות יקרים בהרבה ויכולים להגיע למאות ש"ח לקליק.


מפרסמים לפעמים אוהבים להתמקד בחיפושים יקרים של מילות המפתח, אולם בפועל החיפושים הללו הם רק רק חלק קטן מסך נפחי החיפוש. מילות מפתח עם זנב ארוך מהוות למעשה את רוב חיפושי האינטרנט והן בעצם הרבה יותר זולות.


חמשת התחומים התחרותיים המובילים ביותר נמצאים בד"כ בביטוח,, שיווק ופרסום, משפטים, מנעולן ולימודים.


מה כולל ניהול קמפיין גוגל אדס


חשוב להבין בעל פה או בכתב מה היא שיטת העבודה, האם הניהול כולל גם מסרים חדשים, האם כולל דפי נחיתה ומה הנוהל לגבי שיחה עם מנהל הקמפיין.

חשוב לציין שישנן חברות שלא מאפשרות ללקוח לדבר עם מנהל הקמפיין ,ולכן גם אם ההצעה שלהם הרבה יותר זולה אני לא ממליץ לסגור עסקה שכזו.


פרסום בגוגל קמפיין חשיפות


רגע לפני שאנחנו משלמים על קליקים בחיפוש אני ממליץ בחום להקים גם קמפיין חשיפות בגוגל GDN בדיוק כמו שאני עושה לעצמי לטובת מיתוג וחיזוק ה BRAND קמפיין כזה עולה לי 30 אגורות ליום והבאנר נחשף ל 1000 גולשים.

ברור שקמפיין חייב להיות מבוסס גם על ביצועים כלומר ליידם ומכירות אבל גם על מיתוג וחשיפה וזה לא משנה אם אתם עסק קטן או גדול!

אפשר לפרסם קמפיין חשיפות ב 5 ש"ח ביום או אפילו ב 3 ש"ח ביום ולהופיע באתרי פרימיום כגון YNET כלכליסט, וואלה ....

הפרסום יופיע באמצעות באנר רספונסיבי עם סרטון והלקוחות שלך יראו את הלוגו שלך, המסר שלך ואת הסרטון שלך ויוכלו להקליק על הבאנר ולהגיע לאתר שלך. תוכל לקבל עשרות אלפי חשיפות ממוקדות מול קהל היעד כמעט בחינם וכמובן גם הקלקות. אתם מוזמנים לראות בסוף הפוסט את ההדרכה בנושא זה.


מחיר ניהול קמפיין בגוגל אדס


אז גם כאן זו שאלה טריקית.. האם אותו מומחה בגוגל אדס פנוי או עסוק מעל הראש? כמה הוא ישקיע בקמפיין שלכם ומה יקרה אם הפרסום לא יעבוד?

מהו מחיר ניהול הגיוני למנל פרסום שיעשה את הכל על מנת שהפרסום שלכם יביא עלות תועלת טובה?

אז ככה, מנהל קמפיין מתחיל עם ניסיון מועט יוכל להציע לכם ניהול במחירים של עד כ- 1000 ש"ח בחודש.

מנהל קמפיין עם ניסיון רב יותר אבל לא בליגת העל יציע משהו בין 1000 ש"ח - 1500 ש"ח בחודש.

מנהל קמפיין פרילנס שמנהל קמפיינים של אתרי מסחר בתקציבים גדולים יחסי יוכל לבקש בין 1500 ש"ח- 2000 ש"ח.

משרד פרסום דיגיטלי בעלת משרדים וצוות של מספר אנשים בד"כ תבקש על ניהול קמפיין יותר מ 2000 ש"ח.

מה החיסרון משרד פרסום ? כמובן שאי אפשר להכליל ,אבל מהיכרות מעמיקה של השוק במהלך ה 13- שנים האחרונות אני יכול להגיד שבד"כ חברות פרסום מחזיקים ג'וניורים שמתחלפים בקצב גבוה או מוציאים את העבודה לפרילנסרים, כך שהלקוח הסופי במקרה הטוב מדבר עם מנהל הלקוח ולא עם מנהל הקמפיין אשר עושה את העבודה בפועל.


מה הוא החזר הוצאת הפרסום בגוגל ?


מחקר שנערך לאחרונה על ידי גוגל הראה שההחזר הממוצע על ה-ROI ב-Google Ads הוא 800% - כלומר, $8 לכל $1 שהוצא. כמובן, הכל תלוי במידת רמת הניהול של חשבונך. אם אתה רוצה לשמור על עלויות Google Ads נמוכות וההחזרים שלך גבוהים, עליך לבחור את מנהל הקמפיין לא פי המחיר אלא בעיקר לפי הניסיון, הזמינות, השירות והגמישות והיצירתיות.


תקציב פרסום בגוגל תלוי תעשיייה


ההשפעה הגדולה ביותר על תמחור והתקציב של קמפיין פרסום בגוגל היא התעשייה. לדוגמה, ענף השירותים העסקיים (משפטים, חשבונאות, נדל"ן וכו') הוא אחד הענפים התחרותיים יותר ב-Google Ads, שבדרך כלל מתורגם לעלויות גבוהות יותר לקליק (CPC).

בהנחה שלקוח חדש אחד יכול להניב למעלה מ-$1,000 - $10,000, מחיר לקליק של 50 ש"ח נחשב למחיר סביר.

מצד שני, לעסקים בתחום האמנות או הבידור ישנם מחירי נמוכים לקליק שנעים סביב כמה שקלים, אבל עסקים אלו צריכים להגיע להרבה יותר לקוחות כדי להגיע למספר הזה של $1,000 - $10,000.


חבילת פרסום בגוגל


ולפני שאתם יוצאים לדרך, חשוב לציין שישנן עלויות נוספות כגון הקמת דף נחיתה, סרטון וידאו, תוכן לדף נחיתה. בנוסף, רצוי מאוד להפיק סרטון וידאו עם ערך על מנת לשלב אותו בקמפיין יוטיוב או מקסימום פרפומנס. עליך לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הללו לפני שאתה מתחיל להוציא כסף על פרסום בגוגל אדס. ולכן בסופו של דבר אם יש לך תקציב נמוך, תבחן טוב טוב אם גוגל זה המקום עבורך.


אז כמה עולה חבילת פרסום בגוגל? מה כולל חבילת פרסום בגוגל?

בגדול מומלץ כן לבקש חבילה שכוללת את הכל זה יוזיל בסופו של דבר עלויות שגורם אחד מטפל בהכל ולוקח אחריות על התשתיות הדיגיטליות.


אז כמה עולה חבילת פרסום ? זו שאלה מאוד לגיטימית אבל קשה מאוד לתת עליה תשובה מדויקת ללא בחינת העסק, האסטרטגיה ואפשרויות הפרסום שלכם בגוגל אדס ובפלטפורמות נוספות.

לגופו של עניין, לקוחות קטנים בעלי תקציבים נמוכים כן צריכים לעשות מאמץ לפתוח את הכיס על מנת שתיווצר תועלת אמיתית מקמפיין הפרסום.


חבילת פרסום ראויה בכל הערוצים של גוגל אדס יכולה פחות או יותר :

עיצוב והקמת דף נחיתה 2000 שח

הקמת קמפיין גוגל אדס 1000 שח

הפקת סרטוני בינה מלאכותית 500 שח בחודש

עיצוב באנרים שמבוססים על בינה מלאכותית סדר גודל של 500 שח בחודש.

ניתוח התנהגות הגולשים באמצעות תוכנות צד שלישי 350 שח בחודש.


יתרונות הפרסום בגוגל


  • 🎯 Google Ads מאפשר לך לקדם את הפרסום באינטרנט ולהציג את המודעות שלך לאנשים הנכונים, במקום הנכון ובזמן הנכון

  • 🎯 Google Ads מציע יתרונות מרובים כולל יעדים מותאמים אישית, שליטה בהוצאות, מדידת הצלחה וניהול קמפיינים

  • 🎯 יתרון משמעותי הוא היכולת לקבוע יעדים כמו מילות מפתח, מיקום גיאוגרפי, גיל, זמן והתדירות, וגם התאמה לסוגי מכשירים שונים.

  • 🎯 גוגל אדס מאפשר לך לשלוט בהוצאותיך, כאשר אין קרקע מינימלי ותשלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלך.

  • 🎯 אם מישהו לוחץ על המודעה שלך ומבצע פעולה שימושית לעסק שלך, ניתן לעקוב אחרי זה.

  • 🎯 באמצעות מדידת הקליקים והשוקלות שמודעות מצליחות להשיג, תוכל לקבוע היכן להשקיע את המשאבים ולהגדיל את ההחזר על ההשקעה.

  • 🎯 ניתן לנהל חשבונות בגוגל אדס באמצעות כלים מתקדמים ולעקוב אחרי הקמפיינים בקלות.


ניהול קמפיין בגוגל אדס


לא מעט עסקים קטנים מבינים שכדאי מאוד שסוכנות גוגל אדס תטפל ב- PPC עבורם. גישה זו מציעה מספר יתרונות, כגון ללקוח שסובל מחוסר זמן וחוסר ידע בניהול חשבון PPC.

חשוב להבין שאם אין לכם תקציב ראוי, יהיה צורך לצמצם את מושגי החיפוש או לצמצם את הקהלים כדי להתאים את הקמפיין שלך לתקציב הנמוך.

הטענה שלי היא (ולא כולם יסכימו איתי) שניתן לנהל קמפיין בתקציב מצומצם גם בתחומים תחרותיים.

חשוב בכל קמפיין להיות דינמיים ולדעת לזהות את הקהל הנכון שממיר ולהגדיל את התקציב תוך כדי תנועה. כמובן גם שהכרחי לנהל את הקמפיין תוך כדי ביצוע אופטימיזציה ברמה שבועית.

ההמלצה שלי היא לשוחח עם מנהל הקמפיין ולבחון את התקציב שמתאים לתחום שלך ביחד עם מיקוד בנישה הרווחית יותר ותנו לו להציע את התקציב לקמפיין ואת העלויות שלו.



מדריך לפרסום בגוגל של קמפיין חשיפות


אז מה זה קמפיין חשיפות ב 5 שח ביום ?

להלן סרטון המסביר מה זה קמפיין חשיפות :


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page