עלות / מחיר פרסום בגוגל: כמה עולה פרסום בגוגל? ירון יוגב

עודכן ב: 14 דצמ 2020




מחיר פרסום בגוגל: כמה עולה פרסום בגוגל?

כמה עולה Google Ads? זו שאלה שכל הזמן שומעים ושואלים אותה, במיוחד מפרסמים חדשים אחרי הכל

הם לבדוק אם אם הם יכולים לעמוד בהוצאות הפרסום.


למרבה הצער, אין תשובה חד משמעתית שמתאימה לכל אחד. התשובה הברורה ביותר שאני יכולים לספק היא: זה תלוי.

הסיבה לכך היא שעלות הפרסום בגוגל תלויה בלא מעט משתנים. הפוסט הזה מכסה כמעט את כל הפרמטרים הללו כדי לעזור לך לקבל החלטה אם העלויות בגוגל אדס מתאימות לכם.


אז קודם כל צריך להבין כיצד פועלת המכירה הפומבית של גוגל אדס,

איך המשתנים משפיעים על עלות מסע פרסום ב- Google Ads.

אך בשורה התחתונה אם אין תקציב יש צורך לצמצם את מושגי החיפוש כדי לתאים את הקמפיין שלכם לתקציב שלכם.


למען האמת אין תשובה פשוטה המתאימה לכל מפרסם לשאלה הכי מעניינת כמה יעלה Google Ads לעסק שלך?

עלויות הפרסום בגוגל יכולות להשתנות בעיקר לפי תחום העיסוק שלכם.


לדוגמא, השירותים של עורכי דין לדוגמא הם התחרותיים יותר ב- Google Ads, מה שמתבטא בדרך כלל בעלויות יקרות יותר לקליק (CPC). הסיבה לכך היא אופי הענף - לקוח חדש אחד יכול להניב הכנסה גבוה לעסק שלך, כך שמחיר לקליק של 25-100 ש"ח הוא מחיר יחסי נמוך עבור סיכוי לגייס לקוח חדש.

עורך דין שמתחיל בתקציב של 100 שח ביום נחשב לתקציב מאוד צנוע.


מצד שני, לעסקים בתחום אחר כמו לדוגמא מטפלים יש עלויות נמוכות לקליק, אך הם צריכים לגייס הרבה יותר לקוחות.


כיצד Google Ads פועל?


כדי שתוכלו להבין באמת מה יעלה לכם פרסום ממומן בגוגל, ראשית עליכם להבין כיצד הפלטפורמה עובדת. אחת התפיסות לגבי Google Ads היא שמפרסמים עם כיס עמוק הם בעלי ההשפעה הרבה ביותר.

גוגל אדס מתפקדת למעשה כפלטפורמה למכירה פומבית, בואו נבדוק כיצד פועל תהליך זה.


נניח שמשתמש מקליד ביטוי חיפוש, גוגל תבדוק אם השאילתה הזו מכילה מילות מפתח שמפרסמים אחרים מציעים. אם מפרסמי Google Ads מתמודדים על אחת ממילות המפתח שלכם המכירה הפומבית של מודעות מתחילה.


דירוג מודעה:

לאחר מכן, גוגל תחשב את דירוג המודעה של כל מודעה המתמודדת, שתקבע אם והיכן המודעה שלך תוצג. דירוג המודעה מחושב על פי הצעת המחיר המקסימלית שלך וציון האיכות שלך.


לאחר חישוב ציון האיכות ודירוג המודעה שלך, גוגל משתמשת בנתונים אלה כדי לקבוע כמה תשלם בכל פעם שמישהו לוחץ על אחת מהמודעות שלך.


לכל אחד ממסעות הפרסום שלך צריך להיות תקציב יומי משלו. אם אתה מפעיל מספר קמפיינים בו זמנית, יש לדאוג לתעדף אותם כדי שתוכל לחלק את התקציב שלכם בחוכמה.


אם ברצונך לתכנן תקציב PPC חודשי, כל שעליך לעשות הוא לחשב את חלוקת התקציבים היומיים לכל קמפיין ולהקצות את התקציב בהתאם לעדיפות של כל קמפיין.


אם לוקחים את העלויות הממוצעות לקליק לכל סוגי העסקים בישראל , המחיר הממוצע הכולל לקליק ב- Google Ads הוא בין 20-30 ש"ח ברשת החיפוש. ברשת המדיה של גוגל, קליקים נוטים להיות זולים יותר, וממוצעם נמוך מ -4 ש"ח.

עם זאת, בשווקים תחרותיים במיוחד, קליקים יכולים להיות יקרים בהרבה ויכולים להגיע למאות שח לקליק.


מפרסמים לפעמים אוהבים להתמקד בחיפושים יקרים של מילות המפתח אולם בפועל החיפושים הללו הם רק רק חלק קטן מסך נפחי החיפוש. מילות מפתח עם זנב ארוך מהוות למעשה את רוב חיפושי האינטרנט והם בעצם הרבה יותר זולות.


חמשת התחומים התחרותיים המובילים ביותר נמצאים בד"כ בביטוח,, שיווק ופרסום, משפטים, מנעולן ולימודים.


עלויות נוספות בקמפיין גוגל אדס:

לא מעט עסקים קטנים בוחרים כי סוכנות גוגל אדס תטפל ב- PPC עבורם. גישה זו מציעה מספר יתרונות, כגון השקעה מינימלית של זמן וידע בניהול חשבון PPC.

עם זאת, ישנם סוכנויות לא זולות. אפילו סוכנויות בוטיק קטנות יותר ייקחו אחוז מההוצאות שלך על הפרסום, בדרך העמלה שלהם היא סביב 20%, אם כי זה משתנה מסוכנות אחת לאחרת.



נכתב על ידי ירון יוגב מומחה לפרסום בגוגל אדס.

עוסק בשיווק באינטרנט באופן החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.



ירון יוגב:

מייסד PPC-Simple מומחה פרסום בגוגל, בגוגל אורגני וביוטיוב ברמות הכי גבוהות

השאירו פרטים עכשיו ותנו לנו לטפל עבורכם בכל ערוצי שיווק דיגיטלי ! קבלו מצגת חינם