top of page

יועץ פרסום בגוגל

שלום חברים שמי ירון יוגב ואני יועץ גוגל אדס, שנים רבות אני פעיל בעולמות של הפרסום הממומן ונתקלתי במאות עסקים שמנהלים קמפיין לבד בגוגל אדס ועדין לא מבינים איך הפרסום בגוגל עובד ?

שלא תבינו לא נכון, אני כן מעודד שבעל העסק יבין וילמד על גוגל אדס אבל מה שקורה בפועל זה שרוב העסקים אין להם זמן להתעסק עם הפלטפורמה ופשוט שורפים כספים רבים ומיותרים ופשוט לא מבינים את העיקרון הבסיסי של פרסום בגוגל..

בלא מעט חשבונות של גוגל אדס ניתן בכמה פעולות פשוטות לשפר את הקמפיין ולהפוך את המודל למודל הרבה יותר אפקטיבי לעסק. אז קדימה, בואו נתחיל ננסה להסביר לכם איך הפרסום בגוגל עובד ? רגע לפני ההבנה איך גוגל אדס עובד אני מציע לבעלי עסקים מספר אפשרויות: אפשרות ראשונה זו הדרכה, סיוע וליווי בגוגל אדס או על החשבון הפעיל שלהם או על חשבון חדש ביחד עם אפשרות למודל רחב יותר של קורס גוגל אדס.

בנוסף אני מציע גם ניהול מסע פרסום בגוגל אדס במיקור חוץ מלא.

יועץ פרסום בגוגל

איך גוגל אדס עובד?


אז נתחיל מהתחלה, פרסום בגוגל עובד על פי מודל תשלום לקליק (PPC), שבו מפרסמים משלמים בכל לחיצה על אחת מהמודעות שלהם וזה המודל הכי משתלם לעסקים שרוצים לגייס לקוחות חדשים בדיגיטל ולא רוצים לשרוף כסף סתם.

המחיר לקליק (CPC) של מסע פרסום עשויה להשתנות בהתאם למספר גורמים, כגון מילות המפתח שאליהן ממקדים, התחרות על מילות מפתח והצעת המחיר המקסימלית של המפרסם עבור מילות המפתח.


תקציב בגוגל אדס


מפרסמים יכולים לבחור מתוך מגוון אפשרויות:


תקציב יומי: סכום הכסף המקסימלי שהמפרסם מוכן להוציא על הקמפיין ביום, לא מומלץ לעבוד 24 שעות ורוב העסקים הקטנים יכולים להתחיל מתקציב יומי של 60 שח עד 150 שח ביום.


תקציב כולל:

סכום הכסף המקסימלי שהמפרסם מוכן להוציא על מסע הפרסום לאורך כל משך הזמן שלו, בד"כ האפשרות הזו פחות מומלצת ועובדים על תקציב יומי.


אסטרטגיות הצעות מחיר גוגל אדס


הצעת מחיר ידנית לקליק:

המפרסם מגדיר הצעת מחיר מקסימלית לקליק עבור כל מילת מפתח, ומערכת Google Ads תתאים אוטומטית את הצעת המחיר כדי לנסות להשיג את מיקום המודעה הגבוה ביותר האפשרי במסגרת תקציב המפרסם. ההמלצה שלי לתת בתחילת התהליך מחיר קליק נמוכים ממה שכלי מילות המפתח מראה ולכן כדאי מאוד לעבוד עם התאמות רחבות בעלות קליק זולה.


הצעות מחיר אוטומטיות לקליק:

המפרסם מגדיר עלות יעד לרכישה (CPA) או החזר על הוצאות פרסום (ROAS) ומערכת Google Ads מגדירה הצעות מחיר באופן אוטומטי כדי לנסות להשיג יעד זה, באסטרטגיה הזו גוגל לומד מי הלקוחות שלכם ולכן בעיני זו השיטה שכדאי לעבוד לפחות בתווך הרחוק שהמערכת צוברת נתונים.


ניהול מסעות פרסום בגוגל

בנוסף חשוב לתת מידע נוסף על ניהול מסע פרסום בגוגל אדס, חברות רבות משתמשות בשירותים של חברות לפרסום בגוגל או יועץ עצמאי ולכן עלות ניהול קמפיין בגוגל אדס יכולה להשתנות בהתאם למורכבות הקמפיין, רמת האופטימיזציה הנדרשת וכמות הזמן והמשאבים הדרושים לתחזוקתו וכמובן איכות מנהל הקמפיין.


חלק מהעסקים בוחרים לנהל את מסעות הפרסום שלהם ב-Google Ads באופן עצמאי, בעוד שאחרים בוחרים לעבוד עם סוכנות דגיטל.


ניהול עצמי כולל בדרך כלל שכירת עובד או צוות מסור שיטפל בכל ההיבטים של הקמפיין, כולל מחקר מילות מפתח, ניהול הצעות מחיר וניתוח ביצועים. העלות של זה יכולה להשתנות בהתאם לשכר העובדים, הניסיון ורמת הניהול.


עבודה עם סוכנות או יועץ יכולה להיות משתלמת שתחסוך לכם כספים רבים בתווך הרחוק, חלק ממנהלי הקמפיין גובים עמלה חודשית קבועה, בעוד שאחרים גובים אחוז מהוצאות הפרסום. סוכנויות מסוימות גובות גם תשלום נוסף עבור ההקמה של הקמפיין בהקשר של תג מנגר, אנליטיקס ומדידת המרות או הקמת קמפיין חדש בגוגל אדס.


כמו כן, חשוב לציין שגם אם מפרסם יבחר לעבוד עם סוכנות או יועץ, הוא עדיין יחויב בעלות הקליקים בפועל על המודעה על ידי גוגל ולא מומלץ לבחור חברה לניהול קמפיין שמשלמת לגוגל את עלות הקליקים ואתם משלמים להם.

ההמלצה שלי היא לא לחסוך כסף בבחירת מנהל הקמפיין ולשלם לו מספיק על מנת שייתן תפוקה בחשבון שלכם, מנהל קמפיין תיק יכול לחסוך למפרסם אלפי ש"ח בניהול חכם ומדויק ובפעולה אחת יכול לשנות מגמות בחשבון ולהצמיח את העסק שלכם

אילו סוגי קמפיינים קיימים בגוגל אדס?


רגע לפני שאתם מתחילים את הקמת הקמפיין חדש בגוגל אדס חשוב להבין שישנם אלפי אפשרויות בגוגל אדס ולכן זה קריטי לבחור להקים את הקמפיין הנכון לעסק שלכם ביחד עם האסטרטגיה הנכונה של אותו קמפיין, אם לא תקימו את הקמפיין הנכון או תבחרו את האסטרטגיה הנכונה ישנה סבירות גבוה שלא תצליחו לעמוד ביעדים שלכם.


להלן סוגי קמפיינים בגוגל אדס


מסעות פרסום לחיפוש:

מסעות פרסום אלו מאפשרים למפרסמים להציג את המודעות שלהם בדפי תוצאות החיפוש של Google כאשר אנשים מחפשים מילות מפתח ספציפיות. יש משמעות עצומה אילו מילות מפתח תבחרו ובאיזה אסטרטגיה תבחרו.

מסעות פרסום למדיה:

מסעות פרסום אלו מאפשרים למפרסמים להציג את המודעות שלהם באתרים המהווים חלק מרשת המדיה של Google האתרים בישראל הגדולים כגון YNET וואלה... בשיטה זו משתמשים בעיקר כאשר אנחנו רוצים לרדוף אחרי הלקוחות שלנו.

מסעות פרסום של קניות מה שנקרא פרסום בגוגל שופינג : מסעות פרסום אלה מאפשרים למפרסמים להציג את פרטי המוצרים שלהם ב-Google שופינג ובנכסים אחרים של Google , הלקוח רואה את מחיר המוצר והתמונה ובהקלקה על המוצר מגיע לדף המוצר עצמו.

מסעות פרסום בווידאו או פרסום ביוטיוב : מסעות פרסום אלו מאפשרים למפרסמים להציג את המודעות שלהם ב-YouTube ובאתרי וידאו אחרים שהם חלק מרשת המדיה של Google. בקמפיינים כאלו בד"כ " צובעים" לקוחות שראו לפחות 30 שניות את הסרטון לטובת טרגוט נוסף בקמפיין דיסקברי.

קמפיינים אוניברסליים לאפליקציות: מסעות פרסום אלה מאפשרים למפרסמים לקדם את האפליקציות שלהם לנייד במספר נכסים של Google, כולל חיפוש, תצוגה ו-YouTube, הפורמט הבסיסי הוא קמפיין של הורדת אפליקציה.

קמפיינים חכמים: מסעות פרסום אלה מיועדים לעסקים קטנים ומקלים על יצירה וניהול של מודעות בכל נכסי Google וכיום הם בעיקר ממוקדים בקמפיין מקסימום ביצועים שמאפשר למפרסם להופיע בכל הנכסים של גוגל ומרכז תחתיו את כל סוגי הקמפיינים.


מסעות פרסום מקומיים: מסעות פרסום אלו מאפשרים למפרסמים לקדם את העסק שלהם בפני אנשים במיקומים גיאוגרפיים ספציפיים.


מסעות פרסום לשיווק מחדש: מסעות פרסום אלו מאפשרים למפרסמים להציג מודעות לאנשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם העסק או האתר שלהם. הלקוחות יכולים לראות את העסק שלכם שוב בגימייל, יוטיוב , באתרים ואפילו בחיפוש.


קמפיין מודעות דינמיות לרשת החיפוש: מסעות פרסום אלו מאפשרים למפרסמים להציג מודעות עבור המוצרים או השירותים הספציפיים שלהם על סמך התוכן של שאילתת החיפוש של המשתמש. קמפיין דינמי בעיקר אפקטיבי לאתרי מסחר ומומלץ לבצע אופטימיזציה באתר עצמו בשביל לשפר את הכותרות ומילות המפתח בדיוק כמו בקידום אורגני.


יועץ גוגל אדס במה הוא יתרום?


יועץ גוגל אדס יעזור לכם לעמוד ביעדים וישפר את הקמפיין באמצעות אופטימיזציה שוטפת, לא מומלץ לתת לקמפיין לרוץ ללא פיקוח גם אם מדובר בתקציב נמוך יש צורך לבדוק את ההמרות, מילות המפתח השליליות, איכות המודעה, ציון האיכות ועוד המון נתונים נוספים.


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page