top of page

קמפיין מודעות דינמיות DSA

קמפיין מודעות דינמיות לרשת החיפוש DSA בגוגל אדס נחשב בעיני סופר איכותי ומאוד מדויק (בניגוד דרך אגב לקמפיין שופינג שמביא המון "זבל" או קמפיין של מודעות טקסט שעובד על מילות מפתח רחבות ) ומתאים גם לאתרי חנות עם מוצרים רבים וגם לאתרי תוכן שהקימו דפים ותוכן רלוונטי לפי הכללים של קידום אורגני.

מודעות דינמיות לרשת החיפוש
מודעות דינמיות לרשת החיפוש

חשוב כבר עכשיו להבין ש 15% מהחיפושים בגוגל מעולם לא בוצעו לפני כן ולכן בעת ביצוע חקר מילות מפתח עם הכלי לתכנון מילות מפתח חשוב להבין שמילות מפתח רבות לא יופיעו מכיוון שהן עדיין לא חופשו בגוגל או שנפח החיפוש שלהם מאוד נמוך והכלי לא יודע להציג אותם.


נכון להיום השאילתות חיפוש הופכות להיות ארוכות יותר וייחודיות יותר ולכן סביר להניח מילות המפתח בקמפיין החיפוש הנוכחי שלך לא יתפוס מונחים מדויקים שכאלו.

קמפיין מודעות דינמיות בגוגל אדס ברשת החיפוש דומה למסעות פרסום המסורתיים של מודעת טקסט, אך להבדיל מקמפיין מודעות טקסט אנו לא מגדרים מילות מפתח ולמעשה ישנו שימוש בתוכן של אתר האינטרנט במקום מילות מפתח.

גוגל למעשה מתאימה את שאילתות המשתמשים ומציגה מודעה מותאמת לתוכן של האתר שנוצרה באופן דינמי בכותרת בלבד.

בשלב ההקמה יצירת המודעות היא הרבה יותר קלה ודורשת הרבה פחות ניהול ומעקב, הסיבה לכך היא שהכותרות נוצרות באופן דינמי על סמך מה שהגולש מחפש ורלוונטי לתוכן באתר.

הכותרת הדינמית היא החשובה ביותר מכיוון שהיא תמשוך את תשומת הלב של המשתמשים ותביא יותר קליקים לאתר שלך כלומר CTR יותר גבוה שבסופו של דבר משפיע על ציון איכות יותר גבוה ומחיר קליק יותר נמוך.

למרות הדינמיות יש צורך בתהליך ההקמה לרשום שני שורות תיאור למודעה, מומלץ להקים 2 מודעות על מנת שנקבל לפחות 4 שורות תיאור ונבדוק מה עובד יותר טוב.


גם הקמפיין הדינמי מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל וקשה להבדיל ממודעות טקסט רגילות וזו דרך נהדרת להגדיל את כמו החשיפות וההמרות בקמפיין.

באמצעות קמפיין מודעות דינמיות DSA אפשר להגיע לחיפושים שמוגדרים כנפח חיפוש נמוך ולהציג מוצרים או דפים שמקבלים מעט חשיפות בקמפיינים של חיפוש רגיל, אפשר להקביל את הקמפיין לתנועה אורגנית שמגיעה לאתר ונחשבת לתנועה האיכותית ביותר.


מילות מפתח אינן ההבדל היחיד בין מסע פרסום DSA למסע פרסום רגיל של מודעות טקסט. כותרת המודעה שמוצגת כאשר DSA מופיע בדף התוצאות של מנוע החיפוש נוצרת באופן דינמי מ-Google. המידע המאכלס כותרת DSA נשלף ישירות מהאתר או מהעדכון.


מחיר קליק


בדיוק כמו מסע פרסום של קמפיין מודעות טקסט, מסעות פרסום DSA מתומחרים על בסיס מחיר לקליק (CPC). העלות נקבעת לפי מספר הפעמים שלחצו על המודעה שלך כפול העלות המקסימלית לקליק שאתה מוכן לשלם.

שלא כמו מסעות פרסום רגילים של טקסט, אין אנו יכולים להציע מחיר -ביד על מילות מפתח מדויקות מכיוון ש-DSA אינו משתמש במילות מפתח. יש צורך לתת הצעות מחיר על פי המיקוד האוטומטי. מיקודים אוטומטיים הם בעצם יעדים למודעות דינמיות כלומר רשימת הדפים השונים או הקטגוריות באתר שאליהם אפשר למקד.


מומלץ לאחר שהחשבון צבר וותק לעבוד עם אסטרטגיות הצעות מחיר כמו ערך המרה באתרי מסחר או יעד עלות להמרה בקמפיין שהוא לא רכישות.


אופטימיזציה לקמפיין מודעות דינמי


חשוב מאוד לעבור על דוחות מונחי חיפוש בימים הראשונים ובכלל ולשלול באופן יום יומי מילות מפתח של המתחרים ומילות מפתח שלא תרצה לקבל בהם חשיפה .


דוח מונחי חיפוש יראה לך דפי נחיתה עם ביצועים נמוכים בדומה למתודולוגיה של אי הכללת מילות מפתח. בהנחה שאנו מודדים המרות רצוי לסמן גם כתובת אתר שלילית וגם מילת מפתח שלילית.

ניתן להגדיר יעדי מודעות דינמיות שליליות באמצעות כתובות אתרים או כללים מדויקים המבוססים על קטגוריה, תוכן דף, כותרת הדף.


הגדרת יעדים ברורים עבור האלגוריתם לעבוד לקראתו תשפר את הביצועים של מסעות הפרסום שלך. כאשר המערכת מבינה את ההמרות החשובות ביותר, היא יודעת לקראת מה לשאוף.


אופטימיזציה נוספת מומלצת היא באמצעות קהל בגוגל אדס,

כמובן שגודל הקהל צריך להיות גדול מספיק כדי לקבל הופעות משמעותיות.

מיקוד קהלים רלוונטיים למסע הפרסום שלך ב-DSA אמור לשפר את איכות התנועה וללמד אלגוריתמים למי ללכת ואיזה קהל ממיר.


לסיכום:

העתיד של קמפיין לפי מילות המפתח מוטל בספק. אנו יכולים לצפות ש-DSA הם רק ההתחלה של ביטול הדרגתי של מילות מפתח כפי שאנו מכירים אותן, גוגל הולך לכיוון אוטומציה מלאה.

ככל שהאלגוריתמים מתקדם ולמידת המכונה מתקדמת, עלינו להיות מוכנים להתחיל לעבוד עם תכונות אוטומציה מלאה לטובת שיפור ביצועים.

קמפיין DSA נותן לנו הזדמנות לעבוד חכם יותר, לא קשה יותר. זה הזמן להעביר את המיקוד לחשיבה אסטרטגית, ניתוח נתונים מעמיק יותר ומתן ערך נוסף במקומות אחרים בחשבון.



ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page