top of page

איך מפרסמים בגוגל


איך לפרסם בגוגל אדס

טיפים לפרסום בגוגל אדס


לא מעט עסקים שואלים מחפשים בגוגל איך מפרסמים בגוגל ? פרסום בגוגל הוא אחת ההחלטות הטובות ביותר שאתה יכול לקבל כדי להרחיב את טווח החשיפה שלך, למצוא לקוחות חדשים ולהגדיל את העסק שלך. Google Ads (בעבר נקראה גוגל אדוורדס) היא פלטפורמת הפרסום המשוכללת ביותר בעולם, ועל ידי פרסום בגוגל העסק שלך תוכל להגיע לקהל רחב.


גוגל אדס מתפקדת כסוג של מכירה פומבית, אך בניגוד למכירה פומבית רגילה, לא רק הצעת המחיר חשובה - המכירה הפומבית לוקחת בחשבון את האיכות והרלוונטיות של מסעות הפרסום שלך. משמעות הדבר היא כי החוקים של המשחק שווים לכולם ולא רק למפרסמים שיש להם כיס עמוק.


המכירה הפומבית של Google Ads מתמקדת גם במילות המפתח. מפרסמים מזהים מילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלהם ויציעו עליהם הצעת מחיר - ביד , תוך בחירת במחיר שהם מוכנים לשלם בכל פעם שמשתמש בגוגל לוחץ על המודעה שלהם. מכאן מגיע המונח "פרסום בתשלום לקליק".


כיצד לפרסם בגוגל אדס ?

פרסום בגוגל דורש חשבון Google Ads, שניתן ליצור בחינם. לאחר שפתחת את חשבונך, הגיע הזמן להבין כיצד להשתמש ב- Google Ads כדי להרחיב את העסק שלך!


תהליך של פרסום בגוגל אדס:


קבע את יעדי חשבונך

קבעו את הקהל שלכם

ערכו מחקר מילות מפתח

הגדר תקציבים והצעות מחיר

בנה את מבנה החשבון האופטימלי שלך

כתוב מודעות בעלות ביצועים גבוהים

צור דפי נחיתה יעילים

יישום מעקב המרות

הגדל את רשימות השיווק מחדש שלך

הפוך את האופטימיזציה להרגל


איך מפרסמים בגוגל אדס ?


בשביל להתחיל פרסום בגוגל אדס יש צורך לפתוח חשבון חדש בגוגל – Google Ads , לגוגל יש ליווי/תמיכה טלפונית ברמה טובה שתעזור לכם להקים קמפיינים וחדשים ולפתוח חשבון חדש. בשלב ראשון אם מדובר על פרסום בסיסי אפשר לפנות לחברה המתמחה בפרסום בגוגל או לפנות למוקד לפתיחת חשבון או להתקשר לטלפון של גוגל 1-809-343-032



שלב #1: לחצו על "עבור למצב מומחה"

אם אתם פותחים חשבון חדש לחלוטין, תתחילו על ידי כניסה לאתר ads.google.com ולחיצה על "התחל". לאחר שתקימו את החשבון שלכם, גוגל ינחה אתכם להקים קמפיין חכם מיד. זה מפתה למפרסמים שאינם רוצים להשקיע זמן, אך השקעת הזמן לבניית קמפיינים מותאמים אישית שווה את זה.

לכן, אל תבחרו ב"מטרה הראשית לפרסום" כפי שגוגל מבקש מכם, ובמקום זאת לחצו על האפשרות "עבור למצב מומחה".


מצב מומחה

שלב #2: בחירת סוג הקמפיין


ישנם סוגים שונים של קמפיינים ב-Google Ads למטרות שונות. איזה סוגים של קמפיינים יש בגוגל אדס:

  • חיפוש (הסוג שנשתמש בו במדריך זה)

  • תצוגה

  • וידאו

  • קניות

  • אפליקציה

  • גילוי

  • מקומי

  • Performance Max

לבחירת קמפיין, גוגל תשאל אתכם קודם כל לבחור מטרה. בהתאם למטרה שלכם, היא תראה לכם אילו סוגים של קמפיינים זמינים. עבור מדריך זה, אנו הולכים ליצור פרסום בחיפוש של תנועה לאתר.


טראפיק לאתר

שלב #3: הקמת הקמפיין

זה הזמן בו תבחרו בהגדרות הכלליות לקמפיין, כמו: שם הקמפיין: זה יכול להיות כל דבר שאתם רוצים, כיוון שזה לא משפיע על הביצועים שלכם. כל עוד הקמפיין קל לזיכרון ולארגון בחשבון שלכם, אתם בסדר.

רשת: אתם יכולים לבחור שהפרסומות שלכם יוצגו ברשתות השותפות של גוגל. אלו הן חברות שבבעלות גוגל ומורשות להציג את הפרסומת שלכם. זה יכול להרחיב את החשיפה אל לא בטוח שזה יוזיל את עלות ההמרה.

בחירת הרשת

שלב #4: איך להגדיר לוח זמנים

אתם צריכים להודיע לגוגל מתי להציג את הפרסומות שלכם, כך שתוציאו כסף רק כאשר זה רלוונטי. לדוגמא, תוכלו להימנע מהצגת הפרסומת בשעות הקטנות של הלילה, כאשר האנשים יכולים להיות לא מעוניינים להפוך ללקוחות. להגדרת הלוח הזמנים, לחצו על "הצג הגדרות נוספות" ובחרו בתאריכים הרצויים להתחלה ולסיום, ובלוח הזמנים לפרסומת. טיפ מקצועי: היזהרו! לוח הזמנים משתמש כברירת מחדל באזור הזמן שבו החשבון שלכם מוגדר. אם אתם מפרסמים לקהלים באזורי זמן שונים, יהיה עליכם לעשות קצת חשבון. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להגדיר את לוח הזמנים כראוי.

לוחות זמנים

שלב #5:איך להגדיר מיקום ושפה

אם אתם לא רוצים שהקמפיין שלכם ב-Google Ads יוצג לכל העולם. כאן אתם מגדירים את המיקום והשפה שלכם. טיפ מקצועי: סמנו את האפשרות "נוכחות" כדי להימנע מהצגת הפרסומת לאנשים ש"מעוניינים ב-" המיקום שבחרתם אך לא נמצאים בו באופן פיזי. תראו את קטע הקהלים, אך תוכלו לדלג על זה. זה המקום בו הייתם מוסיפים את רשימות ה-remarketing שלכם, אך זו לא אסטרטגיה נפוצה עבור פרסומות חיפוש.

מיקומים

שלב #6:איך לבחור תקציב ?

תקציבי גוגל אדס עובדים באופן כזה: הוצאה נמוכה מדי ולעולם לא תעברו את שלב הלמידה. הוצאה גבוהה מדי ותגמרו את התקציב החודשי שלכם תוך שבוע.

לחישוב תקציב שיהיה בדיוק נכון, תצטרכו קודם כל לעשות הערכה גסה של ההוצאה החודשית שלכם. התחילו עם חקר מילות מפתח והסתכלו על הבידים של Google Ads בתחום שלכם כדי לחזות את ה-CPC או CPA הממוצע שלכם.

הבינו איך עובדים תקציבים יומיים. לדוגמא, אם קבעתם תקציב יומי של 8 דולר, גוגל עשויה להוציא 12 דולר ביום אחד אם זה אומר יותר לחיצות והמרות, ולהוציא רק 6 דולר ביום אחר כדי לאזן את ההוצאות שלכם לאורך החודש. אל תצפו: שהתקציב שלכם יישאר זהה לתמיד. אין סיבה לשפוך תקציב לקמפיין שלא מביא תוצאות. אל תקציבו: תקציב נמוך מדי. על אף שכל המפרסמים רוצים להיות יעילים מבחינת עלות, תקציב נמוך יגביל אתכם. צריך להוציא כסף כדי להרוויח כסף.

שלב #7: איך לבחור את אסטרטגיית הצעת המחיר

הצעה ידנית: אם אתם משתמשים בהצעה ידנית, תודיעו לגוגל מהו מחיר הקליק המרבי שאתם מוכנים לשלם עבור כל מילת מפתח. זהו הסכום המרבי שאתם מוכנים לשלם עבור לחיצה על הפרסומת של מילת המפתח הזו. חשוב לדעת שזה לא בהכרח מה שתשלמו בפועל - זה יכול להיות פחות, אך לעולם לא יותר

אסטרטגיה זו נותנת לכם שליטה מלאה, אך היזהרו, כי קביעת הצעה נמוכה מדי יכולה להגביל את הביצועים שלכם. הצעה אוטומטית: עם אסטרטגיה אוטומטית של הצעה, תאפשרו לגוגל לקבוע את מחיר הקליק המרבי שלכם לזמן מה.


בידינג גוגל אדס


מקסימום המרות גוגל אדס

שלב #8: איך לבחור מילות מפתח


מילות מפתח זה למען האמת האתגר הכי גדול בכל קמפיין בגוגל אדס, גוגל לאחרונה התחילו להסתיר את מילות המפתח שקיבלתם בקמפיין אך עדין כלי מילות המפתח או גוגל google suggest יכולים לתת מענה ראשוני בחקר מילות המפתח. בד"כ בכל קמפיין חדש מומלץ מאוד לבחון את אחוז ההקלקה או מעורבות באתר שזה אחד הפרמטרים הכי חשובים בבדיקת הביצועים של מילות המפתח. כיום גוגל ממליץ לפרסם בהתאמה רחבה מה שבעצם אומר שתקבלו הקלקות מאותה משפחה אך לא בהכרח קליקים מדויקים.

כשתזין את מילות המפתח שלך, תצטרך גם לציין איזה סוג התאמה אתה רוצה. הסיבה לכך היא שקיימים חיפושים רבים שאדם יכול לבצע (הנקראים שאילתות) שאינם זהים - אך עדיין סופר רלוונטיים למילות המפתח שלך. סוגי התאמה:


התאמה רחבה: מאפשרת למודעה שלך להופיע עבור כל שאילתה הקשורה למילת המפתח שלך.

התאמה לביטוי: קולטת שאילתות הכוללות את אותה משמעות כמו מילת המפתח שלך.

התאמה מדויקת: מאפשרת למודעה שלך להופיע רק כאשר לשאילתה יש משמעות זהה לשאילתה שלך.


שלב #9: איך לכתוב מודעה


מודעות בגוגל אדס זה שטח הנדל"ן שלכם, ככל שתהפכו את המודעה לבולטת יותר כך ישנו סיכוי שילחצו עליה. בגוגל יש מודעות דינמיות שמייצרות עשרות אפשרויות למערכת שלומדת באופן חכם מה הגולש מחפש ומה צריך להציג לו.

אל תשכח את ההקריאה לפעולה, פשוט לקרוא לצופה שלך לפעולה. ודא שתמיד ברור לך מה תהיה המטרה הסופית של הקליק שלהם. השתמש במונחים כמו "הירשם היום", "התקשר עכשיו" ועוד כדי לעזור להגדיל את ההמרות.

אל תגזים. חשוב על המודעות שלך כעל "הפנים" של העסק שלך.


שלב #10: איך להוסיף תוספים

תוספי Sitelink מעניקים לצופה דרכים נוספות ללחוץ על מודעה זו.

הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות הוא שהם לא מוצגים או מביאים קליקים, מטרת התוספים למודעות היא להעלות את המודעה שלך ותפוס נפח גדול יותר.

כדי להוסיף תוספים למודעות שלך, נווט אל הקטע 'תוספים' מהעמודה הימנית. משם, פלטפורמת Google Ads תנחה אותך לעבור את התהליך.


תוספים

איך יודעים מה המחיר לקליק ?

הבשורות הרעות הן שלא ניתן לדעת במדויק מה המחיר המדויק לקליק , זה נכון שיש כלי למילות מפתח אבל הכלי הזה נותן אינדיקציה מאוד מאוד כללית ולעתים לא נותן מידע כלל, ולכן, כאשר מתחילים פרסום ממומן בגוגל אדס, חשוב לתת ביד (הצעה) גבוה יחסי ולבדוק מיקומים באמצעות כלי לתצוגה מקדימה וניתוח מודעות הקיים בתוך המערכת עצמה. מחיר הקליק משתנה כל הזמן ותלוי מאוד במתחרים שלכם ובביצועים של המודעה שלכם.


איך להקים קמפיין לפי היררכיה ?


החשבון עצמו הוא הרמה העליונה ביותר. בתוך כל חשבון קיימים קמפיינים. יש מפרסמים שמפעילים רק קמפיין אחד בכל זמן נתון, ואילו אחרים מנהלים קמפיינים רבים בו זמנית. בכל קמפיין קיימות קבוצות מודעות שונות, שכל אחת מהן מכילה בתורן מילות מפתח ייחודיות, טקסט מודעה ודפי נחיתה נלווים.


קמפיינים מסודרים לרוב לפי נושאים, כגון קידום חג או מכירה חזרה לבית הספר. בתוך כל קמפיין, קבוצות מודעות מסודרות לרוב לפי מוצרים או שירותים.


איך לבחור את הערוץ הנכון ?

בגוגל אדס יש כמה וכמה ערוצים איכותיים, רשת החיפוש הינה רשת סופר איכותית שבה המפרסמים יכולים להופיע בדיוק בזמן הנכון שהגולש מחפש ביטוי כזה או אחר, הערוץ הזה מתאים ללקוחות שיש להם תקציבים החל מ 60 שח ביום לפחות. בד"כ כן מגיעים לידים חמים מערוץ.


ערוץ דיסקברי הינו ערוץ מומלץ מאוד ולעיתים זה אס מנצח ! היתרון בערוץ זה שלקוחות שלכם מתייחסים לפיד שלהם כאל תוכן איכותי - הם הגדירו את תחומי העניין וסביר להניח שאם הם מקליקים על המודעה זו יהיה הקלקה סופר איכותית.


שיווק מחדש:

השיווק מחדש מגיע כרוץ משלים משלים לקמפיין שמכניס תנועה ומאפשר לנו לרדוף אחרי לקוחות שהגיעו לדף מסוים באתר או יצרו מעורבות באתר בנושא מסוים.






ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page