מה הופך משווק דיגיטלי למשווק דיגיטלי מצוין?


השיווק הדיגיטלי משתנה כל הזמן, ונשאלת השאלה מה המשווקים צריכים לעשות על מנת להתפתח יחד עם העסקים שלהם ולגרום לשביעות רצון הצרכנים ובהתאמה לשביעות רצון העסקים.

אם עד לא מזמן השיווק הדיגיטלי נשרך אחרי השיווק המסורתי, נראה שכעת יש צורך לחשב כיוון מחדש ולראות עד כמה אותו שיווק מסורתי מצדיק את עצמו בערכים של עלות מול תועלת.

הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת היא על ידי מדידת תוצאות השיווק.

ואכן, כאשר אנחנו מודדים את תוצאות השיווק המסורתי, ניתן לראות שהוא בזבזני ופחות ממוקד בהשוואה לשיווק הדיגיטלי.

השיווק הדיגיטלי בדרך כלל הינו חסכוני יותר ושקוף יותר בהחזר ההשקעה – ROI, ועל כן יותר ויותר עסקים מעדיפים לפנות לאפיק זה.

סיבה נוספת להעדפת העסקים את השיווק הדיגיטלי, היא משום שהערוצים הדיגיטליים מאפשרים לעסקים להיות בקשר מתמיד עם לקוחותיהם, זה מיצר מעורבות ומאפשר השגת "מודיעין" על הצרכנים לשם פרסונליזציה.

אם כך, אנחנו רואים שהמגמה המאוד בולטת בשוק, היא לנטוש את השיווק המסורתי ולפנות לערוצים דיגיטליים.

האפשרויות הרבות והכלים הטכנולוגיים אשר עומדים בפני המשווק הדיגיטלי הם אינסופיים. הרבה מהמשווקים מתפרסים על פני כלים רבים כדי להציע מגוון אפשרויות ללקוחותיהם, פועל יוצא מכך הוא שהם אינם מנצלים אפילו מחצית מהאפשרויות של כלים אלו.



על מנת להפיק את התוצאות הטובות ביותר בכלי השיווק (שכל אחד מהם עולם ומלואו),

יש צורך בהתמקצעות בכדי שלא ייווצר מצב של "תפסת מרובה – לא תפסת".

כדאי לבחור כלי שיווקי אחד או שניים, להתמקצע בו, להכיר את מלוא היכולות שלו ולדעת כיצד לתת תוצאות אופטימליות כאשר משתמשים בכלי זה, מאשר להתפרס על פני הרבה כלים שיווקיים, ללכת לאיבוד ולא לדעת איך למקסם את היכולות של אותם כלים.

הפרסונליזציה והאוטומציה שיפרו עד בלי היכר את תוצאות השיווק הדיגיטלי, מה שהגדיל

את שביעות הרצון בקרב צרכנים. אולם, עדיין ישנם מקומות בהם הלקוחות מעדיפים תקשורת בינאישית על פני תקשורת דיגיטלית. המשווק הדיגיטלי צריך להכיר זאת ולהשתמש בידע זה כאשר הוא בונה אסטרטגיה שיווקית.

דוגמא טובה לכך היא הדיגיטציה במערכת הבנקאית. האפשרות לנהל פעולות שגרתיות באופן דיגיטלי היא נוחה למרבית האנשים, אולם עדיין אנשים רוצים בשביל פעולות קצת יותר מורכבות לדעת שקיים מענה אנושי. אחד הבנקים בפרסום שלו "רכב" על הידע הזה ועל זה ביסס את כל האסטרטגיה השיווקית שלו.


כלומר, המשווק הדיגיטלי צריך להכיר את הצרכנים הסופיים ומאווייהם, ולצד הכלים הטכנולוגיים השיווקיים, לספק להם תקשורת בינאישית ומגע ישיר בין העסק לבין הלקוח.

כפי שהזכרנו, אחד מהיתרונות הבולטים של השיווק הדיגיטלי הוא יכולת המדידה.

בארגונים רבים יש מערכות כגון מערכת לידים לטובת לידים חמים, מערכת CRM. מערכות אלו יודעות למדוד את העלות תועלת בכל ערוץ, מה התקציב שהשקענו בכל ערוץ וכמה מכירות אותו ערוץ הניב.

ישנן גם מערכות אשר יודעות למדוד את מספר האינטרקציות והמעורבות של כל לקוח בכל ערוץ. המשווק הדיגיטלי חייב להיות בעל ידע כיצד להתממשק למערכות אלו ולתת לבית העסק דוחות ומספרים מדויקים. המדידה היא חלק בלתי נפרד מתפקיד המשווק, וזאת על מנת לבצע אופטימיזציה בין הערוצים ובכדי לתת לעסק את התוצאות הטובות ביותר במסגרת התקציב הקיים.

לסיכום אנו רואים שמשווק דיגיטלי מצוין צריך גם לדבר אסטרטגיה וגם לדבר מספרים.

גם לדבר טכנולוגיה וגם את שפת הצרכנים. התמקצעות בפלטפורמה כזו או אחרת זה בהחלט לא מספיק בכדי להיות משווק דיגיטלי טוב ולתת ערך אמיתי לעסקים.


נכתב על ידי ירון יוגב משווק דיגיטלי ובעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple

מומחה שיווק דיגיטלי לעסקים החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.


ירון יוגב:

מייסד PPC-Simple מומחה פרסום בגוגל,

שיווק דיגיטלי 360° 

השאירו פרטים עכשיו ותנו לנו לטפל עבורכם בכל ערוצי שיווק דיגיטלי ! קבלו מצגת חינם

rrr.png