קודם כל ולפני הכל כשבאים לבחור משווק דיגיטלי, חשוב לקחת בחשבון את הניסיון והמומחיות שלו. חפשו מישהו שיש לו רקורד מוכח של הצלחה בניהול ואופטימיזציה של קמפיינים.
שיקול מרכזי נוסף הוא תקשורת ושיתוף פעולה. אתם רוצים לעבוד עם מישהו קשוב, שקל לעבוד איתו ובעל כישורי ניהול פרויקטים טובים. ודאו שאותו משווק או מנהל קמפיין מבין את היעדים העסקיים שלכם ויכול ליישר את האסטרטגיה השיווקית והיעדים הכוללים.
עם זאת השיווק והפרסום הדיגיטלי משתנה כל הזמן, ונשאלת השאלה מה המשווקים צריכים לעשות על מנת להתפתח יחד עם העסקים שלהם ולגרום לשביעות רצון הצרכנים ובהתאמה לשביעות רצון העסקים.
פרסונליזציה בשיווק דיגיטלי היא אחת מהתופעות שתפסו תאוצה בשנים האחרונות. ניתן לראות כי המסרים הפכו ליותר ספציפיים וממוקדים מה מאפשר לעסקים להיות בקשר מתמיד עם לקוחותיהם, משווק דיגיטלי מצוין צריך לייצר מעורבות שתאפשר השגת "מודיעין" על הצרכנים לשם פרסונליזציה.
האפשרויות הרבות והכלים הטכנולוגיים אשר עומדים בפני משווק דיגיטלי הם אינסופיים. הרבה מהמשווקים מתפרסים על פני כלים רבים כדי להציע מגוון אפשרויות ללקוחותיהם, פועל יוצא מכך הוא שהם אינם מנצלים אפילו מחצית מהאפשרויות של כלים אלו.
על מנת להפיק את התוצאות הטובות ביותר בכלי השיווק (שכל אחד מהם עולם ומלואו), יש צורך בהתמקצעות בכדי שלא ייווצר מצב של "תפסת מרובה – לא תפסת".
לדוגמא כדאי לבחור מספר פלטפורמות של פרסום דיגיטלי, להתמקצע בהם, להכיר את מלוא היכולות ולדעת כיצד לתת תוצאות אופטימליות כאשר משתמשים בהם ככלים שלובים, מאשר להתפרס על פני הרבה מאוד כלים שיווקיים, ללכת לאיבוד ולא לדעת איך למקסם את היכולות של אותם כלים.
הפרסונליזציה והאוטומציה שיפרו עד בלי היכר את תוצאות הפרסום הדיגיטלי, מה שהגדיל את שביעות הרצון בקרב צרכנים. אולם, עדיין ישנם מקומות בהם הלקוחות מעדיפים תקשורת בינאישית על פני תקשורת דיגיטלית. המשווק הדיגיטלי צריך להכיר זאת ולהשתמש בידע זה כאשר הוא בונה אסטרטגיה שיווקית.
דוגמא טובה לכך היא הדיגיטציה במערכת הבנקאית. האפשרות לנהל פעולות שגרתיות באופן דיגיטלי היא נוחה למרבית האנשים, אולם עדיין אנשים רוצים בשביל פעולות קצת יותר מורכבות לדעת שקיים מענה אנושי. אחד הבנקים בפרסום שלו "רכב" על הידע הזה ועל זה ביסס את כל האסטרטגיה השיווקית שלו.
כלומר, המשווק הדיגיטלי צריך להכיר את הצרכנים הסופיים ומאווייהם, ולצד הכלים הטכנולוגיים השיווקיים, ולספק תקשורת בינאישית ומגע ישיר בין העסק לבין הלקוח.
כפי שהזכרנו, אחד מהיתרונות הבולטים של השיווק הדיגיטלי הוא יכולת המדידה.
בארגונים רבים יש מערכות כגון מערכת לידים ומערכת CRM. מערכות אלו יודעות למדוד את העלות תועלת בכל ערוץ, מה התקציב שהשקענו בכל ערוץ וכמה מכירות אותו ערוץ הניב.
ישנן גם מערכות אשר יודעות למדוד את מספר האינטראקציות והמעורבות של כל לקוח בכל ערוץ. המשווק הדיגיטלי חייב להיות בעל ידע כיצד להתממשק למערכות אלו ולתת לבית העסק דוחות ומספרים מדויקים הן באמצעות גוגל תג מנגר והן באמצעות אנליטיקס. המדידה היא חלק בלתי נפרד מתפקיד המשווק, וזאת על מנת לבצע אופטימיזציה בין הערוצים ובכדי לתת לעסק את התוצאות הטובות ביותר במסגרת התקציב הקיים.
לסיכום
אנו רואים שמשווק דיגיטלי מצוין צריך גם לדבר אסטרטגיה וגם לדבר מספרים, גם לדבר טכנולוגיה וגם את שפת הצרכנים.
התמקצעות בפלטפורמה כזו או אחרת זה בהחלט לא מספיקה בכדי להיות משווק דיגיטלי טוב ולתת ערך אמיתי לעסקים.
אחת התכונות החשובות ביותר של משווק דיגיטלי איכותי היא היכולת להבין ולנתח נתונים. היכולת למדוד את הצלחת הקמפיינים ולהתאים אסטרטגיות בהתאם לתוצאות, משווק דיגיטלי מצוין צריך להיות בעל כישורי תקשורת מצוינים, יצירתיות והבנה חזקה של מי קהל היעד.
נכתב על ידי ירון יוגב משווק דיגיטלי ובעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple
מומחה שיווק דיגיטלי לעסקים החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.
Comments