top of page

אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל

כמעט כל ליווי שיווקי וכל משווק דיגיטלי מדבר קודם כל על אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל כעל מפתח להצלחת של הליווי והקמפיין.

לעיתים זה נשמע כמו מנטרה שכולם חוזרים עליה, כשלמעשה אין מאחוריה כלום.

במאמרי זה אני אנסה להסביר ולהדגים מה צמד המילים הללו אומר, ולמעשה כשמציעים לכם שירותים כאלו, מה אתם אמורים לקבל לפחות בכל הנוגע לתחום השיווק הדיגיטלי שזהו התחום בו אני עוסק.

להלן סרטון המציג שיווק דיגיטלי ב 3 פלטפורומות:

< השאירו פרטים לחצו כאן > קבלו שיחת יעוץ מירון יוגב.

ראשית, מספר עובדות שחשוב לדעת. כיום, אדם בממוצע נחשף לאלפים רבים של מסרים במהלך יממה. את רוב המסרים בצורה גורפת הוא יצרוך דרך המסכים ובמיוחד דרך מכשירי הטלפון הסלולרי.

נדיר שנראה אנשים ממתינים בתור, נוסעים בתחבורה ציבורית או מחכים למנה שלהם במסעדה כשהפרצוף שלהם אינו נמצא בתוך מכשיר הסלולר.

אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל

אם אנחנו מבינים את זה, אנחנו מבינים שאנחנו צריכים לרכז את עיקר מאמצי השיווק בשיווק הדיגיטלי ולהתאים את המסרים על מנת שקהל היעד שלנו יצרוך אותו מתוך מכשיר הסלולר.

מה זה אומר ? זה אומר מסרים קצרים שתופסים את העין. זה אומר שאנחנו מיצרים תוכן ומסרים שבראש ובראשונה מתאימים לצריכה מתוך המכשיר הסלולרי ורק לאחר מכן מתוך המחשב.

האסטרטגיה השיווקית של כל מפרסם ומפרסם צריכה לענות על שאלה אחת גדולה והיא

כיצד מתוך אלפי המסרים שמועברים לגולשים אוכל אני לתפוס את תשומת הלב של הגולש ?


זוהי לב ליבה של האסטרטגיה השיווקית בדיגיטל, ואם הצלחנו לפצח את זה, אנחנו בחצי הדרך להצלחה.

את החצי השני יעשה מנהל הקמפיין.


< השאירו פרטים לחצו כאן > ירון יוגב ליווי שיווקי אפקטיבי


על מנת לפצח שאלה זו ולהבין מה אם כך הדרך ללכוד את תשומת לב הגולשים, צריך לתת את הדעת ולענות על מספר שאלות מהותיות, שדרכן תבנה האסטרטגיה השיווקית בדיגיטל.

הדרך לענות על שאלות אלו היא לא מתוך העיניים שלנו כמפרסמים/מוכרים/נותני שירותים אלא מתוך עיני גולשים-צרכני התוכן/המסרים.

השאלה הראשונה עליה יש לתת את הדעת, היא מה אנחנו מוכרים.

כשאני אומר "מה", הכוונה אינה למוצר עצמו, אלא לדבר הגדול יותר. לדוגמא, אם אני מוכר נופש – אני מוכר חוויה, אם אני מוכר מותג על – אני מוכר סמל סטטוס.

השאלה השנייה והמאוד חשובה הינה למי אני מוכר. מי בעצם הוא קהל היעד שלי. האם מדובר באלפיון העליון, האם אני מוכר לנשים בגיל הזהב מאיזור השרון? האם אני מוכר לאנשים שמתעניינים בפיננסיים?.

הבנה למי אני פונה תעזור בטירגוט קהל היעד הפוטנציאלי, ותוכל לחסוך כסף רב בפירסום עצמו על ידי כך שנפנה אך ורק לאותו קהל.

לאחר שענינו על שתי השאלות המרכזיות ביותר, נוכל לפנות ולחשוב מהי הדרך הטובה ביותר לספר את הסיפור/להעביר את המסר ובאמצעות שאלה זו נוכל לבחור גם את המדיה הפרסומית דרכה נעשה את השיווק הדיגיטלי.

כמובן, שבבחירת ה"איך" צריך לקחת בחשבון את החוזקות שלי. לדוגמא, אם אני עובר מסך, כדאי שאשקול להשתמש בסירטוני וידאו ולעשות שיווק דיגיטלי ביוטיוב. אם אני מוכר מוצר ויזואלי כגון אופנה, אני אשתמש בתמונות ברמה גבוהה ואוכל לעשות שיווק דיגיטלי באמצעות באנרים ברשת המדיה של גוגל.

שאלה נוספת עליה מפרסמים לא נותנים מספיק את הדעת היא מה הרווח של הגולש כאשר הוא נתקל

בפרסום שלי.

הגולשים כיום חשופים לאלפי מסרים/פוסטים/סיפורים דרך המסכים. הם למדו להיות בררנים וחסרי סבלנות כלפי כל מה שאין לו ערך עבורם. כשאני אומר את המילה "ערך", אין הכוונה אך ורק לערך כספי. ערך יכול

להיות בדמות שעשוע. אם פרסום או סירטון גרם לי לחייך, יש לו ערך עבורי.

בהזדמנות זו אני מפנה אתכם אל סרטון שעשיתי באמצעות שחקן קומיקאי אשר גרף הרבה חיוכים ותגובות.

ערך בהחלט יכול להיות דרך בלוג אישי שנותן לגולש אינפורמציה במגוון נושאים בתחום העיסוק של נותן שירות. אתם כרגע קוראים מאמר שכתבתי שמטרתו לתת לכם ערך של ידע.

ידע הוא ערך מאוד מאוד מוערך אצל הגולשים.


אם כן, ראינו במאמר זה מהי אסטרטגיה שיווקית נכונה, ומהי הדרך בה ניתן לבחון אותה על מנת לעשות ליווי שיווקי נכון. קמפיין לא נכון שפונה לקהלים לא רלוונטיים, נותן מסרים שיווקיים מדי ללא ערך לקורא וללא משפך שיווקי שבנוי נכון ממספר פלטפורמות עלול להזיק. ליווי שיווקי לא נכון ישרוף תקציבי פרסום, יביא לידים וקהל לא רלוונטי ואף עלול לפגוע במיתוג של העסק.




ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page