top of page

שיווק באמצעות בלוג | כתיבה שיווקית


שיווק באמצעות בלוג

עוד מהתקופה שהתחלתי פעילות בדגיטל ועבדתי בחברה לשיווק וקידום אתרים, אני זוכר היטב (עוד הרבה לפני שנת 2010), שגוגל אורגני (קידום טבעי שקורה בגוגל) התייחס לתוכן ולקישורים כמרכיב העיקרי בנוסחה של הקידום אורגני.

למרבה ההפתעה, יש דברים שלא משתנים, ותוכן הוא עדיין הסמן העיקרי בכל מה שקשור לקידום הטבעי (אורגני) של הבלוג שלכם.

אחד המוצרים היותר איכותיים היום בנושא הקידום האורגני הוא ניהול בלוג.

תוכן איכותי ומחקר מילות מפתח מדויק, יכול להוביל את הבלוג שלכם למיקומים גבוהים, וזאת למרות שהאלגוריתם של גוגל השתנה באופן מהותי במהלך ה 12 שנים האחרונות.

אז מהו בלוג?

הבלוג נועד להעלאת תכנים בנושאים אותם אתם כעסק רוצים לקדם. בבלוג ניתן לייצר תכנים שונים ממה שמעלים באתר אינטרנט תדמיתי. הבלוג יכול לעסוק בנושאים ליד מהות העסק, יכול לתת פן אישי וחוות דעת העוסק על נושא מסוים בתחום עיסוקו, או לתת מידע לגולש על תחום מסוים שקשור לעסק.

אז אחרי שיצרתם בלוג וכתבתם תכנים שרלוונטיים לקהל הפוטנציאלי שלכם,

זה יהיה מתסכל ואפילו בלתי נתפס אם גולש שהגיע לאתר שלכם לא יישאר לקרוא את התוכן וימשיך הלאה. שהרי בשביל מה עשיתם את כל המאמץ להיות במקום הראשון בגוגל ולהשקיע בשיווק הבלוג אם לא בכדי לייצר לידים חמים או המרות ? (פניות אמיתיות של לקוחות פוטנציאליים שמעוניינים במוצר/שירות אותו אתם מוכרים)

אז מה צריך כדי ליצר המרות ?

בשלב הראשון צריך להתמקד במחקר מילות מפתח.

תפקיד המשווק הדיגיטלי הוא לחפש ביטויים שקהל היעד הפוטנציאלי מחפש.


אותם ביטויים וביטויים נרדפים צריך לשלב במאמרים בתוך הבלוג.

הטעות הכי נפוצה של בעלי בלוגים שנמצאים בד"כ באתר, זה לכתוב תוכן עם מילות מפתח שחוזרות על עצמן מספר פעמים גדול, מה שיגרום לגוגל להבין שמדובר על תוכן מלאכותי וימנע מהפוסט לקפוץ כשמחפשים שאילתת חיפוש כזו או אחרת או ביטויים דומים.

ברגע שנשלב תוכן עשיר ומקורי, נוכל לקפוץ או להגיע למקומות גבוהים יחסית בגוגל בחיפושים שמעולם לא חיפשו או שלא חשבו עליהם.

ישנו נתון מדהים שאומר שרבע עד חמישית מהחיפושים בגוגל מעולם לא חיפשו.

אז מה בעצם חשוב בתוכן השיווקי שהגולש קורא? הדבר הכי חשוב זה שהגולש יבין מה יוצא לו מזה. כלומר, לאחר קריאת התוכן שלכם הגולש הפרטי או העסקי יכול ליישם את התובנות מתוך מה שכתבתם ולשדרג את העסק שלו, את איכות החיים שלו או אפילו את חשבון הבנק שלו.


כלים שיכולים לעזור במציאת הנושאים שכדאי לכתוב כתיבה שיווקית בבלוג

לפני שאני נותן סקירה לגבי נושאים בבלוג, אני רוצה להסביר מעט על מה שנקרא בעגה המקצועית "ביטויי זנב ארוך".

מדובר בביטויים וצירופי מילים ארוכים וספציפיים יותר שאנשים משתמשים בהם בזמן ביצוע שאילתות במנועי חיפוש. אורכם הופך אותם ליותר ממוקדים מאשר חיפושים עם פחות מילים.

לדוגמא: במקום "עורך דין פלילי", אנשים מחפשים "המלצות עורך דין פלילי במרכז".

כלי שיכול לעזור לנו לנתח את כמות החיפושים ומילות המפתח של הזנב הארוך הוא כלי מילות המפתח של גוגל, אך כלי זה יחסית מוגבל ואינו מציג את כל החיפושים הקיימים, אלא יותר מתמקד בחיפושים שיש להם נפח חיפוש חודשי של עשרות חיפושים או מאות בחודש ושם התחרות היא יחסית גבוהה.

כלי נוסף מעולה הוא גוגל אנליטיקס אשר נותן לנו אינדיקציה מהיכן הגיעה ההמרה של הגולש, ואיזה ערוץ דיגיטלי מייצר לכם מעורבות באתר וזמן גלישה סביר.

במידה ויש לכם קמפיין ממומן של גוגל (PPC), ניתן לראות את מילות המפתח עליהם הקליקו בחיפוש ה"זנב הארוך".

בשום כלי אחר חוץ מקמפיין שיווקי אמיתי של גוגל אדס (ממומן) לא תוכלו לנחש או לדעת על חיפושים שאתם לא מכירים. ההמלצה שלי היא קודם כל לפתוח חשבון גוגל אדס + ניהול קמפיין בגוגל אדס ואז בעצם לצבור וותק ורעיונות לנושאים ותכנים שאפשר לכתוב עליהם בבלוג.


אורך הטקסט בבלוג

כלל האצבע הוא שמומלץ לכתוב מאמרים שיווקיים בני 500 מילים בצפיפות של מילות מפתח שחוזרות על עצמן כ-2% מכלל התוכן.

לדוגמא, אם אני משווק דיגיטלי, כתבתי בלוג בן 500 מילים, הביטוי משווק דיגיטלי יופיע כ-10 פעמים במהלך המאמר.

לנתון זה יש להתייחס בספקנות, אך זהו מעין "כלל אצבע" וכמובן לא יותר מהמלצה. ובכל מקרה, ההמלצה שלי היא להיזהר ולא להגזים עם מילות מפתח שחוזרות על עצמן.


לסיכום

תוכן באינטרנט עדיין הוא כלי חזק לקידום אורגני ולקבלת פניות איכותיות.

ניהול בלוג וכתיבת תוכן בבלוג הוא אחד האמצעים הנכונים לקדם באופן אורגני עסקים.

ניהול בלוג ללא המרות הוא חסר תכלית.

המרות ניתן להשיג באמצעות שזירה בבלוג של ביטויים אותם מחפשים בגוגל הלקוחות הפוטנציאלים יחד עם תוכן בעל ערך לגולש.

גוגל אדס הוא שירות משלים לקידום באמצעות בלוג, אשר יכול לתת תוצאות אפקטיביות תוך זמן קצר.



נכתב על ידי ירון יוגב משווק דיגיטלי ובעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple

מומחה שיווק דיגיטלי לעסקים החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page