top of page

ניהול קמפיין באינטרנט


ניהול קמפיין באינטרנט ושילוב של מספר פלטפורמות במסע הפרסום יכול להציע מספר יתרונות למפרסמים:

קודם כל ולפני הכל אנו מקבלים טווח הגעה גדול ! על ידי שימוש במספר פלטפורמות, אפשר להגיע לקהל גדול יותר ולהגדיל את החשיפה למותג שלכם. לכל פלטפורמה יש בסיס משתמשים משלה.

פלטפורמות שונות מציעות אפשרויות מיקוד שונות. על ידי שילוב פלטפורמות בדיגיטל, תוכלו לגשת למגוון רחב יותר של אפשרויות מיקוד וליצור פלחי קהל מדויקים יותר.


ניהול קמפיין במספר פלטפורמות

גיוון: הסתמכות על פלטפורמה אחת עלולה להגיע לתקרת הזכוכית. על ידי שימוש במספר פלטפורמות, אפשר לגוון את אסטרטגיית הפרסום ולהפחית לדוגמא את הסיכון לפסילת חלק מהנכסים שלכם. אם פלטפורמה כגון פייסבוק לדוגמא תשנה את המדיניות או האלגוריתמים שלה אתם עלולים להיפסל.


ניהול קמפיין באינטרנט במספר פלטפורמות מאפשרת לנו לקבל תובנות חוצות פלטפורמות:

שילוב מספר פלטפורמות מאפשר לך לקבל תובנות לגבי האופן שבו הקהל שלך מקיים אינטראקציה עם המותג שלך בערוצים שונים. מידע זה יכול לעזור לך לבצע אופטימיזציה של אסטרטגיית הפרסום שלך ולשפר את ביצועי מסע הפרסום הכוללים שלך. לדוגמא לקוחות שקוראים חדשות פיננסיות מגיעים גם ליוטיוב לצפות בסרטונים רלוונטים.


חסכוני: ניהול קמפיין באינטנרט בין כמה פלטפורמות יכול להיות חסכוני, מכיוון שבסופו של תהליך אנו נשקיע את תקציב הפרסום על סמך הפלטפורמות שמניבות את הביצועים הטובים ביותר.


דוגמא לקמפיין באינטרנט של מותג


המותגים הגדולים לעיתים מנהלים קמפיין באינטרנט במספר פלטפורמות, קמפיין "שתף קולה" של קוקה קולה: קוקה קולה שילבה וניהלה קמפיין באינטרנט : בגוגל אדס, פייסבוק, טאבולה ויוטיוב כדי לקדם את מסע הפרסום שלה. הקמפיין באינטנרט כלל בקבוקי קולה מותאמים אישית עם שמות של אנשים עליהם ועודד לקוחות לחלוק קולה עם חברים ובני משפחה. על ידי שילוב פלטפורמות, קוקה קולה הצליחה להגיע לקהל רחב יותר וליצור למעלה מ-500,000 פוסטים ברשתות חברתיות.


אפשרויות המיקוד בכל פלטפורמה דיגיטלית

ניהול קמפיין יוטיוב:

מיקוד דמוגרפי: מפרסמים יכולים למקד לקהלים לפי גיל, מגדר ומעמד הורה.

מיקוד לפי תחומי עניין: מפרסמים יכולים למקד למשתמשים על סמך תחומי העניין שלהם, כולל היסטוריית החיפושים והסרטונים שבהם צפו.


ניהול קמפיין בפייסבוק:

מיקוד דמוגרפי: מפרסמים יכולים למקד לקהלים לפי גיל, מגדר, רמת השכלה וגורמים דמוגרפיים אחרים.

מיקוד לעניין: מפרסמים יכולים למקד למשתמשים על סמך תחומי העניין, ההתנהגויות והפעילויות שלהם בפייסבוק.

מיקוד דומה: מפרסמים יכולים למקד למשתמשים הדומים ללקוחות או לקהל הקיימים שלהם.


ניהול קמפיין בגוגל אדס:

מיקוד לפי מילות מפתח: מפרסמים יכולים למקד לקהלים על סמך מילות מפתח ספציפיות שמשתמשים מחפשים.

מיקוד לפי מיקום: מפרסמים יכולים למקד לקהלים על סמך מיקומם הגיאוגרפי, כולל מדינות, אזורים, ערים ואפילו כתובות ספציפיות.

מיקוד לפי קהל: מפרסמים יכולים למקד לקהלים על סמך תחומי העניין, ההתנהגויות, הדמוגרפיה שלהם ועוד.


טאבולה:

פרסום מבוסס תוכן בטאבולה ואאוטברין נחשב למיקוד לפי הקשר: מפרסמים יכולים למקד לקהלים על סמך התוכן שהם קוראים או צופים באתר.

מיקוד דומה: מפרסמים יכולים למקד לקהלים הדומים ללקוחות או לקהל הקיימים שלהם.


קמפיין באינטנרט עם משפך שיווקי


אז איך זה בעצם עובד? איך מקימים ומנהלים קמפיין באינטרנט שמשלב מספר פלטפורמות?

ייתכן שלקוחות יגיעו לתחתית המשפך לפני שייתקלו בטאבולה, אבל בדרך כלל ההמלצה שלי להתחיל עם טאבולה או אוטבריין שנועדו למשוך קהלים חדשים וליצור מודעות למותג. עם זאת, ניתן להשתמש ב- Taboola גם עבור מסעות פרסום באמצע המשפך ובחלק התחתון של המשפך המתמקדים בהגדלת המרות.


רימרקטינג בפייסבוק ובגוגל אדס יכול להיות יעיל למיקוד מחדש של לקוחות שכבר גילו עניין במוצר או בשירות וביקרו באתר. על ידי שימוש בפיקסלים למעקב, מפרסמים יכולים ליצור קהלים מותאמים אישית על סמך משתמשים שביקרו באתר שלהם או קראו את התוכן שלהם.

קמפיין לידים בפייסבוק שמכוון ללקוחות שביקרו באתר יכול לייצר המרות. למעשה, קמפיינים רימרקטינג יכולים להיות יעילים מאוד ביצירת המרות מכיוון שהם מכוונים למשתמשים שכבר גילו עניין במוצר או בשירות.


קמפיינים של לידים בפייסבוק כוללים בדרך כלל יצירת טופס המאפשר למשתמשים לספק את פרטי הקשר שלהם ויכול להיות בתחתית המשפך. על ידי מיקוד למשתמשים שכבר ביקרו באתר, קמפיין הלידים מסוגל להגיע למשתמשים שכבר גילו עניין במוצר או בשירות שלכם, מה שמגדיל את הסיכוי שהם ימלאו את טופס הלידים ויהפכו להמרה.

עם זאת, חשוב לציין שהצלחת הקמפיין תהיה תלויה באיכות טופס הלידים, ובמסרים של המודעה.


גם קמפיין רימרקטינג בגוגל אדס של באנרים ברשת המדיה או קמפיין דיסקברי של שיווק מחדש יכול לייצר לידים מתנועה שכבר הגיעה לאתר. קמפיינים של שיווק מחדש נועדו למקד למשתמשים שכבר קיימו אינטראקציה האתר שלכם ויכולים להיות דרך יעילה להניב המרות.

עם זאת, כמו בכל קמפיין פרסומי, הצלחתו של קמפיין שיווק מחדש בגוגל אדס תלויה בגורמים שונים כגון איכות הקריאייטיב והמסרים של המודעה,והיעילות הכוללת של דף הנחיתה וטופס הלידים.


כדי להשתמש ברימרקטינג ב-YouTube, למפרסמים צריכים להיות לפחות 1,000 משתמשים ברשימת קהלי הרימרקטינג שלהם. המשמעות היא שרשימת הקהלים צריכה לכלול לפחות 1,000 משתמשים שביקרו באתר, קראו את התוכן שלו או ביצעו פעולה אחרת שאחריה עוקב תג שיווק מחדש.

אפשר לפרסם ביוטיוב באמצעות קמפיין לידים או קמפיין חשיפה , והפורמט שם הוא מאוד נוח! תשלום רק על צפייה של 30 שניות.


לסיכום:

בעולם של היום שבו גולשים נמצאים בכל יום בכל כך הרבה פלטפורמות חובה לכל עסק קטן או גדול, למצוא חברה או סוכנות דיגיטל שמתמחה בניהול קמפיין באינטנרט.

קשה לקבוע מהן הערוצים הדיגיטליים הספציפיים שמהם יגיעו מבקרים המבלים זמן רב באתר שזה אחד הפרמטרים הכי חשובים בכל קמפיין באינטרנט, שכן הדבר תלוי במגוון גורמים, כמו תוכן האתר ומיקוד הקמפיינים הפרסומיים.

עם זאת, מבקרים שמבלים זמן רב באתר הם בדרך כלל אלה שמעורבים מאוד בתוכן או שיש להם עניין רב במוצר או בשירות המוצעים. פירוש הדבר יכול להיות שהם הועברו לאתר באמצעות מגוון ערוצים, כגון מנועי חיפוש שבד"כ מספקים קהלים סופר איכותיים, פלטפורמות מדיה חברתית, תנועת הפניות מאתרים אחרים, או אפילו תנועה ישירה.


כדי להבין טוב יותר מאיפה מגיעים מבקרים שמבלים זמן רב באתר, ייתכן שיהיה שימושי לנתח את הנתונים בגוגל אנליטיקס, לאחר מכן ניתן להשתמש במידע זה כדי לבצע אופטימיזציה של קמפיינים פרסומיים וקהלי יעד שיש להם סיכוי גבוה לבלות באתר ולהיות בתחילת המשפך השיווקי.


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page