top of page

פרסום בגוגל לעסקים קטנים


פרסום בגוגל לעסקים קטנים

האתגרים העומדים בפני עסקים קטנים בשיווק דיגיטלי


עסקים קטנים מתמודדים לעתים קרובות עם קשיים רבים בכל הנוגע לשיווק ופרסום המוצרים או השירותים שלהם. תקציבים מוגבלים מגבילים את יכולתם להשקיע במספר ערוצי דיגיטל במקביל עכב עלויות פרסום היקרות. יתרה מכך, התחרות מול חברות גדולות יותר עם משאבי שיווק ותקציבי פרסום גדולים יותר עלולה להרתיע.


עם זאת, העולם הדיגיטלי סיפק דרכים חדשות לעסקים קטנים לשגשג, וגוגל אדס נמצאת בחזית כמובילה בתחומה.


פרסום עסק קטן בגוגל יכול להיות מאתגר, במיוחד כאשר המשאבים והתקציב מוגבלים עם זאת, עם התפתחות השיווק הדיגיטלי, הגיעו הזדמנויות חדשות ופתחו דלתות לעסקים קטנים להגיע לקהל רחב יותר בעלויות יחסי נמוכות.

גוגל אדס היא אחת השיטות היעילות ביותר לפרסום דיגיטלי בתשלום, המשמשת אלפי ארגונים עסקיים קטנים, בינוניים וגדולים.

בין אם זה עתה פתחתם עסק קטן או חנות מסחר אלקטרוני, תוכלו להצמיח את העסק שלכם באמצעות מודעות הטקסט הרלוונטיות שמגיעות בדיוק ללקוחות אליהם אתם רוצים להגיע.


יתרונות הפרסום בגוגל לעסקים קטנים


1. גוגל אדס מאפשרת ללקוחות להגיע אליך כשיש ללקוח צורך אמיתי, כל עסק המשווק באינטרנט רוצה להימצא בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל בין אם זה בממומן או באורגני.

אם אתה רוצה שהאתר שלך יתגלה על ידי לקוחות ממוקדים ופוטנציאליים תוך פרק זמן קצר, אז השימוש בפלטפורמת ה-PPC של גוגל היא הבחירה הטובה ביותר.

ברור שקשה לעסקים קטנים להתחרות עם אתרים ותיקים בגוגל בגוגל אורגני שכבר שעושים קידום כבר שנים רבות, אבל דווקא בפלטפורמה הזו של גוגל אדס אין יתרון גדול לעסקים ותיקים ומבוססים. אם אתה עסק קטן והקמת קמפיין יעיל תוכל לגייס לקוחות תוך זמן קצר ולהתחרות גם עם הגדולים.


2. פרסום בגוגל אדס מאפשר לך להגיע גם ללקוחות מקומיים.

אם אתה מתמקד בקהל מקומי ספציפי - יהיה זה עיר או אזור מסוים - תוכלו להפיק עלות תועלת על ידי הצגת המודעות שלך רק לאנשים באזור זה. הפילוח מכונה בדרך כלל "מיקוד גיאוגרפי" וזה עוזר לך להגיע ללקוח הרצוי מבלי לבזבז את תקציב על לקוחות שאינם באזור שלך.

לא רק שאתה יכול לבחור את המיקום הממוקד שלך, אלא שאתה יכול גם לא לכלול את המיקומים שבהם אינך רוצה שהמודעה שלך תוצג.


על ידי אי הכללת מיקומים, תוכל למקד בצורה מדויקת יותר עם עלות נמוכה יותר ושיפור החזר ה-ROI.

לדוגמה, אם אתה בעלים של בית קפה, לא תרצה למשוך לקוחות ממקומות ממרחקים. באמצעות גוגל אדס תוכלו להציג את המודעות טקסט לאנשים המחפשים באזור שלך ושיש סיכוי גבוה יותר שיגיעו אליך


3. גוגל אדס מאפשרת מדידה מדויקת.

בהיותך בעל עסק קטן, אתה צריך להיות זהיר בכל שלב של שיווק מקוון כך שיהיו מינימום הפסדים ומקסימום רווחים. כדי לשמור על התקציב והרווחיות, עליך לעקוב ולמדוד את כל ההמרות החשובות של מסעות הפרסום שלך.

גוגל אדס מספקת לך מידע מפורט על התוצאות של הקמפיין שלך, כמו מדידת המרות של טלפונים, צור קשר או שליחת ווצאפ.

אפשר למדוד את מילות המפתח עם הביצועים הטובים ביותר שמביאות את הלידים האיכותיים ביותר.


4. גוגל אדס היא פלטפורמת שיווק גמישה שמתאימה לכל סוג של עסק - הפלטפורמה מאפשרת לכל סוגי התעשיות לפרסם גם אם אין נפח חיפושים גדול.

אני אנסה להסביר, ע"י בניית קהל של לקוחות שביקרו באתרים דומים לשלכם תוכלו בעצם להקים קמפיין נוסף המתבסס על רשת המדיה של גוגל אדס ומאפשר לנו להגיע לקהל שחיפש בעבר והגיע לאתרים מתחרים.

הגמישות כוללת את היכולת להתחיל, להשהות או לעצור כל אחת מהמודעות או מסעות הפרסום שלך בכל עת ולבצע התאמות בכל רגע נתון.

אתה יכול להגדיר את התקציב עבור מסעות הפרסום שלך בהתאם לסכום שאתה מוכן להוציא אך המינימום הוא תקציב של 30 שח ביום בתחומים מאוד מאוד מסוימים.


5. פרסום בגוגל לעסקים קטנים יוביל להחזר השקעה מהיר.

עכב הפורמט הייחודי של גוגל של תשלום לפי קליק אפשר להגיע להחזר השקעה מהיר אם נדע לטרגט את הקהל המאוד מאוד מדויק שלנו במחיר הביד הנכון.

גוגל אדס מושלם לעסקים קטנים המבקשים להציג את המודעות שלך באופן מיידי, מה שאומר שלקוחות מגיעים אלייך מיד. השילוב של מהירות ומיקוד מאפשר לך להתחיל לקבל קליקים רלוונטיים תוך זמן קצר.


פירוט ערוצי הפרסום בגוגל אדס:

הקמת קמפיין ממומן בגוגל הינו תהליך שבו נחליט אם לשלב ערוצים נוספים במסע הפרסום שלנו.

אז מה האפשרויות?

פרסום ממומן בחיפוש:

רשת החיפוש היא הרשת הכי רלוונטית לעסק קטן, שם מציגים מודעות טקסט בדפי התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל (SERP). מודעות אלו מופיעות כאשר משתמשים מחפשים מילות מפתח ספציפיות הקשורות לעסק שלכם. עסקים קטנים יכולים להפיק תועלת מקמפיינים לרשת החיפוש על ידי מיקוד ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים באופן מדויק את המוצרים או השירותים שלהם.


פרסום ביוטיוב לעסקים קטנים:

יוטיוב הפך לפלטפורמה פופולרית עבור עסקים קטנים ומציג את המוצרים או השירותים באמצעות מודעות וידאו. עם מיליארדי משתמשים, YouTube מציע בסיס קהל עצום ופורמטים שונים של מודעות, כולל מודעות וידאו שניתן לדלג עליהן ולא ניתן לדלג עליהן, מה שמבטיח שעסקים יכולים להעביר את המסרים הנכונים לקהל היעד שלהם ביעילות.

ביוטיוב עסק קטן יקבל חשיפות אורגניות בחינם ללא עלות ולעיתים אף יתברג בגוגל באופן אורגני. הפרסום ביוטיוב מאפשר לעסקים קטנים לפרסם בתקציב נמוך ולהגיע לקהל סופר איכותי.


פרסום בגימייל:

קמפיין דיסקברי מאפשר לעסקים קטנים להגיע ללקוחות פוטנציאליים בפלטפורמות של גוגל, הפרסום יופיע ב Gmail, ב YouTube ופיד Discover. קמפיין דיסקברי מתאים באופן מושלם לעסקים קטנים עכב כך שהפרסום מבוסס למידת מכונה ומציג מודעות מותאמות אישית למשתמשים על סמך תחומי העניין והתנהגות הגלישה שלהם.

בקמפיין דיסקברי מומלץ להתחיל בתקציב של 100 שח ביום לפחות.


היתרונות של גוגל אדס בהשוואה לפייסבוק או TikTok:


בעוד שפלטפורמות כמו Facebook ו-TikTok מציעות גם הזדמנויות פרסום נהדרות לעסקים קטנים, Google Ads מספקת מספר יתרונות ברורים לעסקים קטנים:


מיקוד מבוסס כוונת רכישה:

בניגוד לפלטפורמות המדיה החברתית שבהן המשתמשים עוסקים בעיקר בתוכן מהרשת החברתית שלהם, גוגל אדס ממקדת למשתמשים שמחפשים באופן פעיל מוצרים או שירותים רלוונטיים. מיקוד זה מבוסס כוונות מגדיל את הסבירות להמרות לעסקים קטנים.


בטיקטוק הפרסום הממומן דרך מנהל המודעות מתחיל מתקציב של 20 דולר ביום. בפייסבוק אין המינימום אבל שמדובר על קמפיין לידים מומלץ להתחיל בתקציב של 150-200 ש"ח ביום אחרת האלגוריתם לא ימצא לכם לקוחות חדשים.


כמו שציינתי לא מעט פעמים בפייסבוק וטיקטוק נקבל פניות של לקוחות המסתקרנים ואין להם באמת רצון או דחף להתקדם ולסגור.


לסיכום:


יש לא מעט אפשרויות לעסקים קטנים לעשות עבודה אורגנית או פרסום ממומן. אם מנסה לזקק את כל הידע וניסיון שצברתי במהלך ה 14 שנים האחרונות כמעט תמיד נקבל עלות תועלת טובה יותר בפרסום של גוגל אדס.

כמובן שאין כאן בדיקת צרכים ולכן מומלץ מאוד לשוחח עם יועץ שיווקי על מנת שיראה את התמונה המלאה.




Comments


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page