top of page

פרסום בגוגל אדס לאתרי וחנויות פרחים

מתמקדים במשלוחי פרחים יומיים? מתלבטים איך להגדיל את נפח המכירות באתר הפרחים שלכם?

פרסום בגוגל אדס לחנויות פרחים הוא הסוד להגדלת ההזמנות שלך ולהשגת לקוחות נוספים שיזמינו באתר שלך.

גוגל אדס שינתה את כללי המשחק עבור אתרי מסחר בתחום הפרחים. כך הצלחתי להגדיל את הנפח הנדרש כדי למכור יותר מוצרים ולהרוויח יותר כסף.

להלן סרטון שמראה לכם דוגמא של קמפיין פעיל בגוגל אדס בתחום הפרחים מציג ירון יוגב מומחה גוגל אדס :


מצב מומחה בגוגל אדס


כשתגדיר קמפיין לראשונה ב-Google Ads, בד"כ נוטים ללכת בדרך הברורה וללכת עם מה ש-Google מציעה: קמפיין חכם.

הטיפ שלי פשוט אל תעשו את זה. חפשו את השורה הקטנה שאומרת "עבור למצב מומחה".

זה מאוד מפתה לרוב העסקים הקטנים להתחיל בקמפיין חכם אבל זה לא המהלך הנכון.


יש כמה ניואנסים ודקויות בתהליך המכירה של הלקוחות שלנו שמחייבים אותנו להקים קמפיינים מתוחכמים יותר של Google Ads. לכן, קמפיין חכם לא מאפשר לנו להגיע לביצועים טובים יותר ובעיקר לא מאפשר לנו לנהל את הקמפיין כפי שמתוא בהמשך.


קמפיין המרות לחנות פרחים


מעקב המרות היא הדרך שבה גוגל יודע שהייתה רכישה מוצלחת. המטרה הסופית היא לגרום לגוגל להיות מסוגל להציג את המודעה שלך למשתמשים שבעצם יהפכו ללקוחות משלמים.

הדרך הטובה ביותר לגרום לזה לקרות היא להגדיר המרות ולבצע מעקב המרות.


ההצעה שלי היא למצוא משהו שיגדיר לך את ההמרות דרך תג מנגר ואנליטיקס, עבודה חד פעמית יכולה לעשות פלאים בקמפיין הפרחים שלכם.


לאחר שתגדירו המרות, תוכלו להתאים את מסע הפרסום שלך בגוגל אדס כדי לבצע אופטימיזציה להמרות.

זה אומר שגוגל תוודא שהיא מציגה את המודעות שלך ללקוחות שיש להם סיכוי גבוה יותר לקנות - זה יעביר את הדגש ללקוחות שסביר להניח שיניבו המרה.

מה זה אומר בעבירת פשוטה? אתה מפסיק לבזבז כסף על קליקים שהם זבל.


פילוח גיאוגרפי בגוגל אדס


אחד היתרונות השיווקיים הגדולים ביותר שיש לנו כבעלי אתרים בתחום הפרחים הוא שהשירותים שלנו הם ספציפיים למיקום מסוים. העסק שלכם מספק רק משלוחים באזור מסוים ולכן ישנה משמעות עצומה להגדרת מילות מפתח הכוללת את המיקום לדוגמא: משלוחי פרחים בתל אביב.

לכן, כאשר אתה מגדיר את מילות המפתח שלך, הקפד לכלול את שמות רחובות, השכונות, הערים והאזורים שאתה מפרסם.


מילות מפתח שליליות בגוגל אדס


מסע פרסום בגוגל אדס הוא ההיפך הגמור מ"הגדר אותו ושכח מזה". זה יכול לקחת בין 6 שבועות ל-6 חודשים עד שיתחיל לנגן.

אחד הדברים הכי חשובים שכדאי להמשיך לבדוק בהם הוא מילות מפתח שליליות. זה בדיוק מילות המפתח שאתה לא רוצה לשלם עליהן כסף.

זיהוי מילות מפתח שליליות מאפשר לגוגל להתעלם מכל חיפוש הכולל מילות מפתח ספציפיות שאינן רלוונטיות. להלן כמה דוגמאות "פרחים מלאכותיים", "משלוח חינם", "עיצוב פרחים" ועוד...

כלל אצבע טוב שיש לעקוב אחרי מילות המפתח שהקליקו בפועל באמצעות ביצוע צ'ק-אין על דו"ח מילות המפתח כל 7 ימים.


פרסום אתרי פרחים

תקציב לפרסום אתר פרחים


פרסום אתרי פרחים בגוגל יכול להיות מאוד מבלבל ובזבזני אם לא מנהלים את הקמפיין באופן זהיר וממוקד, אפילו אנשי התמיכה שעובדים בגוגל לא יודעים את הדקויות שחנויות הפרחים נאלצים להתמודד איתם.


הסיבה לכך היא שהפרסום שלכם שונה מסוגים אחרים של עסקים - אתם רוצים לקבל הזמנות מכל מקום בעולם אבל ואתם מספקים משלוח רק לאזור ספציפי בישראל. זה מודל שונה לחלוטין ממסעדות או מתנות או מותגי לבוש.

קל לבזבז כסף על גוגל בקמפיין פרסום פרחים.


סוגי קמפיינים לאתרי פרחים


אז איזה סוג קמפיין באמת כדאי להפעיל בגוגל אדס שיביא את הכי הרבה הזמנות באתר הפרחים שלכם ?


בגדול בניגוד לתחומים אחרים בתחום הפרחים מומלץ לעבוד עם כמה שיותר סוגי קמפיין , קמפיין המרות, קמפיין חשיפות , קמפיין שמבוסס על ROAS וקמפיין שמבוסס על קליק ידני ביחד עם קמפיין מקומי.

אני בטוח שזה מאוד מבלבל ולא ברור ?


למעשה אחת המטרות שלנו היא לעבוד גם עם התאמות רחבות ולהוזיל את עלות הקליק, ישנם אלפי חיפושים שקשורים לשמות המתחרים שלכם, לחנויות פרחים, לסוגי צמחים וזרים וצבעים ולכן קשה מאוד לדייק במילות מפתח שממירות יותר.


אם אתם מפרסמים חדשים ויש לכם תקציב נמוך של עד 100 שח ביום כדאי להתחיל בקמפיין מקומי שפחות יכניס תנועה לאתר ויותר יביא לקוחות לחנות.

אם יש לכם עד 200 שח ביום מומלץ לשלב קמפיין מודעות דינמיות ביחד עם קמפיין של מודעות טקסט.


כמובן שפרסום בגוגל שופינג מתאים לפרסום אתרי פרחים באופן מושלם אבל בניגוד לתחומים אחרים מחיר הקליק יכול להיות גבוה יותר מקליק של מודעת טקסט ויש צורך להציג את המוצרים הכי זולים שלכם בפיד.


קמפיין מקסימום ביצועים לאתרי פרחים יכול להיות אפקטיבי אבל צריך זמן וסבלנות וכמובן תקציב ראוי, אם היית שואל אותי לא הייתי מתחיל עם הקמפיין הזה.


השיווק מחדש - רימרקטינג דינמי ופרסום ביוטיוב פחות רלוונטי לאתרי פרחים, אפשר לעשות שיווק מחדש דינמי בתקציב נמוך שמבוסס על עלות ל 1000 חשיפות.


לסיכום


הכי חשוב זה למדוד את שיחות הטלפון מכיוון שחלק גדול מהקהל שלכם מעדיף לשוחח ולבצע הזמנה טלפונית.

ישנם חנויות פרחים שמגבילות את שעות הפרסום לשעות העבודה אבל אם יש לכם אתר מכירות איכותי אין שום סיבה שהקמפיין לא ירוץ 24 שעות על 7.

בשורה התחתונה מומלץ כן להכניס יד לכיס ולשחרר תקציבים גבוהים יותר על מנת שמנהל הקמפיין יוכל להקים לכם כמה מסעות פרסום בכמה שיטות שונות בגוגל אדס ולהשקיע את הכסף שלכם רק בערוצים שעובדים.



ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page