top of page

קמפיין פרפורמנס מקס

:pmax מה זה

קמפיין פרפורמנס מקס (Maximum Performance Campaign) הוא סוג של קמפיין פרסום בגוגל אדס (Google AdWords) שמאפשר לך כמפרסם למקסם את החשיפה של העסק שלך שלך על פי מטרות שהגדרנו מראש, באמצעות סוג הקמפיין שמשמש כ- one stop shop ניתן להיחשף בכל התשתיות הדיגיטליות של גוגל הכולל ( גוגל מפות, גימייל , רשת התוכן, חיפוש, שופינג ועוד ...) המאפשרות להציג פרסומת בגוגל אדס. זה נכון שכמעט אי אפשר לבצע אופטימיזציה בקמפיין הזה אך ללא ספק מנהל הקמפיין יכול לבצע אופטימיזציה ברמת הנכסים הדיגיטליים, מסרים, אופטימיזציה לפיד וניתוח הנתונים לטובת שיפור כלל החשבון של גוגל אדס.

קמפיין performance max
maximum performance google ads

יש לא מעט דעות של מנהלי קמפיין לאיזה סוגי עסקים ה Google Ads Performance Max מתאים, לפי מיטב הבנתי הקמפיין מתאים בעיקר לעסקים של מסחר אלקטרוני אבל לא רק.

בדומה לקמפיינים של Discovery-דיסקברי, מסעות פרסום 'מקסימום ביצועים' יאפשרו לך להציע רק המרה או ערך המרה. אולי יום אחד נראה "מקסימום קליקים", אבל בינתיים, מומלץ להתחיל על מקסימום המרות.

על מנת שהקמפיין יעבוד ויצבור נתונים על המפרסם להשקיע לפחות 200 שח ביום ליום למשך חודש לפחות, על מנת שהמערכת תפיק נתונים ותצבור מידע וסטטיסטיקה.

חשוב להבין שמקסימום ביצועים מסתמך במידה רבה הן על אוטומציה של הצעות מחיר והן על אוטומציה של מיקוד, בדומה לקמפיינים כמו קמפיין אפליקציה, קמפיינים חכמים לרשת המדיה ( כבר לא קיים) וקמפיינים מקומיים.

מעקב המרות בקמפיין מקסימום פרפומנס הינו קריטי. כמובן שתמיד חשוב למדוד המרות בחשבון Google Ads, אבל מעקב זה חשוב הרבה יותר בביצועים מקסימליים.


בקמפיינים 'מקסימום ביצועים', Google Ads הציגה לנו את הקונספט החדש לכאורה של אות קהל.

בדרך כלל, כשאתה מוסיף קהלים למסע הפרסום שלך, אתה אומר ל-Google Ads בדיוק לאיזה סוג של משתמשים תרצה להציג מודעות. אתה שולט במיקוד שלך.

כשאתה יוצר אות קהל ב-Performance Max, אתה נותן ל-Google Ads להבין לאיזה סוג של משתמשים אתה מעוניין להציג את המודעות. עם זאת, PMax ישתמש רק בפלחי קהל אלה כנקודת התחלה להצגת מודעות. לאחר מכן, ברגע שהוא יתחיל לאסוף נתונים, הוא יפנה לקהלים מעבר לאות שלך ויציג מודעות לאנשים שמפגינים התנהגות שמרמזת שהם צפויים לבצע המרה גם אם הם לא נחשבים לקהל לוק לייק.

כדי להגדיר את אות הקהל הכי רלוונטי, עליך להוסיף לו שני סוגים של פלחי קהל: שיווק מחדש וקהל מותאם אישית. עבור שיווק מחדש, רשימת לקוחות היא הטובה ביותר, אבל אם לא, שיווק מחדש מבוסס-פיקסלים של אתרים יתאים. עבור הקהל המותאם אישית, אני אוהב לבנות אותו באמצעות מונחי החיפוש המובלים באתר שלי שמייצרים המרות.

אחת מהגדרות הקמפיין הכי חשובות ושקל לפספס היא הרחבת כתובות אתרים, מאוד מזכיר קמפיינים של מודעות חיפוש דינמיות.

כברירת מחדל, בקמפיינים 'מקסימום ביצועים' מופעלת הרחבת כתובות אתרים. המשמעות היא שאם לא תכבה אותו, למסע הפרסום יש הרשאה לשלוח משתמשים לדפי נחיתה שאינם כתובת האתר הסופית שלך, בדיוק כמו קבוצת מודעות דינמית.


ההבדל העיקרי, לעומת זאת, הוא שעם קבוצת מודעות דינמית, אתה יכול להגדיר את יעדי המודעות שלך: דפי הנחיתה הספציפיים שאליהם אתה רוצה שהקמפיין יניב תנועה. אתה יכול לעשות זאת על ידי פירוט דפי אינטרנט ספציפיים, או יצירת מערכת כללים, כגון "כתובת האתר מכילה".

עם Performance Max, אתה יכול להגדיר רק אי הכללות: דפי הנחיתה שאליהם אינך רוצה שהקמפיין יביא תנועה אך לצערי זה עדין לא מוצר מוגמר ולא עובד טוב.

אחד האתגרים בהקמת קמפיין ובהגדרת מסע פרסום 'מקסימום ביצועים' אינו אסטרטגיית הצעת המחיר או אות הקהל, אלא לספק כגון טקסט, תמונות ווידאו.

אם לא תספק סרטי וידאו, Google Ads תיצור אותם עבורך. אמנם אני בטוח שהתבניות ישתפרו עם הזמן, אבל כרגע נכסי הווידאו שנוצרו אוטומטית משאירים טעם " לא טוב " .

כמו בכל מסעות הפרסום של Google Ads, יש להעלות את הסרטון שלך ל-YouTube לפני שניתן יהיה להשתמש בו בקמפיין.

פרמטר חשוב מאוד בתהליך ההקמה זה מיקוד לפי מיקום, אתה יכול לבחור אם אתה רוצה למקד על סמך "נוכחות או עניין" (אנשים שנמצאים במיקום או מתעניינים בו) או "נוכחות" בלבד. אני ממליץ רק על "נוכחות" כי אחרת, המודעות שלך עשויות להופיע בפני אנשים מחוץ למיקומים שהגדרת.


תובנות: טרנדים של ביצועים // Insights: Performance trends

ישנם הטוענים על היעדר שקיפות בדיווח ב-Performance Max, ולמרות שחלק מהטענות נכונות, יש לא מעט מידע שימושי בכרטיסייה 'תובנות'.

תחת כרטיסיית 'תובנות' תמצאו מידע שימושי על מגמות כלליות.

ניתן להציג נתונים השוואתיים בין שבוע לשבוע או בין חודש לחודש, בקמפיין הזה גוגל רושם שמספר ההמרות במגמת עלייה והעלות במגמת ירידה בקמפיין הזה:


קמפיין performance max
דוח תובנות מקסימום פרפומנס

לאחר שהקמפיין שלך פועל במשך כמה ימים/שבועות (בהתאם לתקציב שלך), תתחיל לראות את "קטגוריות החיפוש" ואת "פלחי הקהל" עם הביצועים הטובים ביותר.

תובנות: נושאי מילות מפתח // Insights: Keyword themes

קטגוריית חיפוש היא קבוצה של מונחי חיפוש דומים. אמנם לא ברור כמו דוח מונחי חיפוש, אבל הוא יענה לך על שתי שאלות חשובות:

האם PMax מתמקדת בחיפושים של מותגים או שאינם מותגים?

האם PMax מוצא חיפושים חדשים או ממקד לאותם חיפושים שכבר יש לך במסעות הפרסום שלך לרשת החיפוש?


דוח מילות מפתח פרפומס מקס
דוח מילות מפתח פרפומס מקס

שימו לב כי כל אחת מהקטגוריות חיפוש קליקבילי, לחיצה תפתח את את רשימת מילות המפתח הקשורות לקטגוריה ביחד עם סוג ההתאמה של מילת המפתח.

עוד שימו לב – כי אם המותג שלכם חזק, שם המותג יהיה כפי הנראה הנושא הפעיל ביותר, ומילות המותג יהיו המלים הפעילות ביותר בקמפיין.

ניתן להחריג מילות מפתח של שם המותג אך זה אפשרי רק אם תפנו לצוות התמיכה של גוגל אדס.


הדיווח על פלחי הקהלים יראה לך לאילו קהלי Google שייכים המשתמשים המרה. זה באמת מועיל כדי לאמוד אם חלק הווידאו/תצוגה של מסע הפרסום 'מקסימום ביצועים' שלך מגיע לקהל הנכון ויש לו את המסר הנכון.


דוח קהלים פרפומנס מקס
דוח קהלים פרפומנס מקס

דוח נוסף שהוא סופר חשוב הוא דוח דפי נחיתה.

לא ניתן להנפיק את הדוח הזה שנמצאים בקמפיין מקסימום פרפומנס, יש לגשת לדוח מהכרטיסייה כל מסעות הפרסום ולסנן את קמפיין/ים מקסימום פרפומנס בלבד.

כל הקמפיינים > דפי נחיתה > פילטר לפי קמפיין // All Campaigns > Landing Pages > Filter by Campaign

או

דוח דפי נחיתה מקסימום פרפומנס
דוח דפי נחיתה מקסימום פרפומנס

דוח מיקומים גאוגרפיים הוא דוח סופר חשוב לטובת אופטימיזציה ומראה לנו מאיפה התנועה הגיעה ובעיקר מהיכן ההמרות הגיעו ?

בכרטיסייה "מיקומים גיאוגרפיים", תוכלו לבדוק את כמות ההקלקות, חשיפות המרות ועוד:


דוח מיקומים גיאוגרפיים מקסימום פרפומנס
דוח מיקומים גיאוגרפיים מקסימום פרפומנס

דוח נוסף מגניב דוח מיקומי המודעות שמראה לנו בדיוק באיזה אתרים קיבלנו חשיפה:

דוח"ות > דוח"ות מוגדרים מראש(מאפיינים) > אחר > מיקומי מודעות בקמפיינים למיקסום ביצועים.

ודוח המרות PMAX שניתן להפיק דרך מימשק הדוחות- דוחות - התאמה אישית לפי סוג שם קמפיין קליקים והמרות:

דוח המרות פרפומקס מקס
דוח המרות פרפומקס מקס



ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page