top of page

קמפיין לידים בפייסבוק

קמפיין לידים בפייסבוק יצליח לאורך זמן רק אם בחרנו את האסטרטגיה הנכונה, צפו בדוגמא לקמפיין אמיתי בסרטון:

חשוב!!! 98% מהאנשים מבקרים בפייסבוק מהטלפונים שלהם, ולכן חשוב מאוד שמודעות הלידים חייבות להיות מותאמות לנייד.

היתרון של פייסבוק בקמפיין לידים היא שהלקוחות שלך יכולים למלא את הטופס מבלי לעזוב את הפלטפורמה עצמה והטופס מאוד נגיש וקל למילוי פרטים ונמצא בפורנט של הפוסט, בניגוד לטופס הלידים של גוגל שמניב פניות בעיקר בקמפיין דיסקברי ושם טופס הלידים נפתח רק לאחר לחיצה על המודעה עצמה בתוך הגימייל.

כך זה נראה בפייסבוק:


דוגמא לקמפיין לידים

קמפיין הלידים של פייסבוק עם טופס הלידים פשוט תוכנן באופן מושלם, וכתוצאה מכך ישנם אחוזי המרה גבוהים יותר מפלטפורמות אחרות או מסוגי קמפיינים אחרים שפייסבוק מציעה.


WordStream

ניתחו את אחוז ההמרה של קמפיין לידים בפייסבוק לעומת קמפיינים לידים של דפי נחיתה ומצאו שקמפיין הלידים בפייסבוק הניב שיעור המרה גבוה יותר מקמפיין המרות שמשלב דף נחיתה.


אין לי ספק שבד"כ הליד בפייסבוק מקמפיין המרות של דף נחיתה יהיה יותר יקר אבל סביר להניח שיהיה יותר איכותי בתנאי שהלקוח יקרא את התוכן של דף הנחיתה ורק אז ישאיר פרטים.

ולכן אני לא ממליץ לשים את הצור קשר בחלק העליון של דף הנחיתה כי איכות הליד במקרה הזה פחות או יותר כמו ליד המגיע מטופס הלידים של פייסבוק.

לאחר שהלקוח לוחץ על טופס הלידים ניתן להציג לו תוכן נוסף ולתת לו לבחור לדוגמא את השעה שהוא מעוניין שנחזור אליו, מה שצריך לשפר במעט את איכות הליד והוריד את הסיכוי שלקוח משאיר פרטים ומתכחש לפנייה.

קמפיין לידים בפייסבוק הוא לא משהו שאתם יכולים להפעיל ביום אחד או לקבל תוצאות מייד. לפני שתתחילו בהקמה חשוב להקים את הקהל הנכון ואת שלבי המשפך השיווקי ובנוסף יש לקחת בחשבון שבדרך כלל הקהל שלכם נשחק וביצועי הקמפיין דועכים לאחר מספר ימים.

באמצעות ה-API של פייסבוק, או אינטגרציה אחרת, אפשר לשלוח נתונים לתוך ה-CRM שלכם כדי ליצור קשר ולעקוב אחרי שלבי העסקה אל מול הלקוח ביחד עם אוטומציה לדוגמא של דיוור אלקטרוני.


בניית קהלים בקמפיין לידים בפייסבוק

הצעד הראשון ואחד החשבוים ביותר הוא להקים קהלים רלוונטיים בפייסבוק, ישנם מספר סוגים של קהל שתוכל לבנות בתוך Facebook Ad Manager:



בניית קהלים בפייסבוק

קהל מותאם אישית: אנשים שקיימו אינטראקציה עם האתר שלך או ייבאו של אנשי קשר מרשימת CSV מותאמת אישית.

קהל דומה: משתמשים הדומים לעוקבים הקיימים שלך או דומים לגולשים שביקרו באתר שלך אך חשוב להטמיע באתר את הפיקסל של פייסבוק.

קהל שמור - מומלץ לשמור את אפשרויות הפילוח הנפוצות שלך לשימוש חוזר וקל. אפשר לבחור נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגויות, ולאחר מכן לשמור אותם לשימוש במודעות בעתיד.


בקמפיין לידים בפייסבוק רצוי לשלב כמה שיותר סוגי קהלים הכוללים גם את רשימות הלקוחות שלך, מבקרים שמעורבים באתר או בעמוד העסקי שלך ביחד עם שילוב של פילוח לפי מיקוד המבוסס גם על דמוגרפיה.

מומלץ בכל קמפיין לפנות גם אל לקוחות פוטנציאליים חדשים שלא קיימו אינטראקציה עם הנכסים שלך, לעיתים למרבה ההפתעה קהל כזה ממיר טוב יותר מקהל שכבר ניתקל במותג שלך אך הקהל הזה נשחק יחסי מהר.

ההמלצה שלי היא לפנות אל קהל "קר" רק בקמפיין לידים של המשלב וידאו ומאפשר לנו לצבוע קהלים חדשים שלא ביקרו בנכסים שלנו שראו אחוז מסוים מהסרטון.


פנה אל הקהל שלך באופן יצירתי משכנע ומושך את העין

עם כל כך הרבה עומס שיש בפיד של הלקוחות שלך, אתה צריך לוודא שהקריאייטיב של המודעה שלך בולט.

המפתח לקריאייטיב יעיל הוא מבחן ה 2 שניות בממוצע, כלומר האם התוכן גורם ללקוח לעצור ולהסתכל עליו? כדי ליצור את מודעת ה 2 שניות, תצטרך להתמקד בשלושה מרכיבים הכוללים תוכן תמונות ווידאו.


יצירת תוכן למודעת לידים בפייסבוק

כתוב תוכן קצר ומשכנע. הקפד להשתמש ב-125 תווים לכל היותר. התוכן צריך להיות קצר ומרתק, כך שנוח למשתמשי פייסבוק לקרוא אותו בסלולר.

כדי ליצור את המודעה המפתה, השתמשו בתמונות באיכות גבוהה. האלגוריתם של פייסבוק מעדיף תוכן ויזואלי על פני טקסט מסיבה כלשהי.

התוכן של המודעה שלך צריך לציין בבירור את התועלת והדגשת היתרון התחרותי שאתם מציעים.

תמונה סטטית בפייסבוק

תמונות סטטיות אפקטיביות לקמפיין לידים, צבעים בהירים ואלמנטים ממותגים יגרמו ללקוח הפוטנציאלי לעצור ולצפות במודעה שלך.

העצירה הזו היא קריטית. אנשים מבלים בממוצע 1.5 שניות בצפייה בתוכן פייסבוק בנייד לעומת 2.5 שניות במחשב שולחני.

המלצה נוספת היא ליצור מודעה במיוחד עבור פייסבוק. אחת הטעויות הגדולות ביותר של ממפרסמים היא השימוש באותה מודעה בערוצים שונים. המודעה שלך צריכה להופיע באופן טבעי בפיד של פייסבוק ורצוי בסגנון של תוכן אורגני בפוסט.

דוגמא לתמונה שתופסת את העין :


דוגמא לתמונה מרתקת של ילד קטן שמשחק עם צעצועים. תמונה זו די דומה לתמונות שהחברים שלך עשויים לשתף, זה מרגיש מקורי ומוכר. כשאתה גולש בפיד סביר להניח שתעצור כדי לראות של מי הילד הזה?

והכי חשוב, וודא שהמודעה שלך בגודל נכון ומותאמת לכל המכשירים. זכור את מפרט המודעות ליצירת לידים בפייסבוק: מודעות תמונה חייבות להיות בגודל של מינימום 1080 על 1080 פיקסלים עם יחס של 1:1.


לקמפיין לידים של וידאו בפייסבוק


אחד הדברים החזקים ביותר שאתה יכול לעשות בקמפיין לידים בפייסבוק הוא לשלב וידאו בפיד לפי הדרישות של פייסבוק.

בין אם זה סרטון עדות של לקוח, קליפ או גרפיקה בתנועה, הוספת הוידאו יכולה להגביר מעורבות ולהוזיל את המחיר שלך לקליק (CPC) ולהגדיל את יחס ההמרה.

באמצעות קמפיין וידאו שמכיל לפחות 2 סרטונים אפשר ומומלץ לשלב משפך שיווקי ולצבוע קהלים שראו לפחות 10 שניות את הסרטון, ניתן בשלב הבא להראות את הסרטון הנוסף לאותו קהל או סדרה של סרטונים נוספים לפי סדר מסוים.

טיפ חשוב, הוא להוסיף כתוביות למודעות וידאו. כתוביות הופכות את הוידאו שלך לנגיש – וזה חשוב מאוד במיוחד אם הסאונד של הלקוח כבוי.

טיפים אלו אמורים לספק בסיס נכון לאסטרטגיית הקמפיין.


הפק תוכן שהלקוחות שלך צמאים לקבל

מודעה יפה שחסרה לה הצעה משכנעת לא תעשה שום דבר בקמפיין לידים, להלן טיפים למיטוב קמפיינים של קמפיין לידים בפייסבוק.

התוכן צריך להיות משהו שהלקוח הפוטנציאלי באמת רוצה לקבל, במילים אחרות, התוכן חייב לספק ערך.


הגדרת הקמפיין

הגדרת מסע פרסום ליצירת לידים בפייסבוק היא פשוטה.

כדי להתחיל, פתח את Facebook Business Manager שלך ובחר את חשבון המודעות שלך. לאחר פתיחתו, לחץ על "צור מודעה" והתיבה הבאה תופיע:



הגדרת_קמפיין_פייסבוק

יש לבחור "לידים" ולאחר שתלחצו על "המשך", תוכלו לתת שם למסע הפרסום, לבחור את סוג הקנייה שלך לדוגמא מכירה פומבית ולבחור אם אתם מעוניינים גם בבדיקת A/B.

לאחר מכן, תוכל לבחור ב"שיטת הליד" שלכם, טפסים, צ'אטים אוטומטיים או שיחות.

בחרו את דף הפייסבוק שאליו תרצה שהמודעות שלך ישויכו, הזינו את התקציב ואת לוח הזמנים שלכם כדי שפייסבוק תוכל לייעל את קצב התקציב.

לאחר מכן, תוכל להגדיר את הקהלים שלך. אם יצרת קהל מותאם אישית תוכל לחפש ולבחור את הקהל הזה. אם לא תוכל ליצור קהל חדש שקיים בפייסבוק ולהשתמש בנתונים הדמוגרפיים כדי לדייק יותר.

תוכלו לראות תצוגות מקדימות של המודעה שלך בפורמטים השונים של מיקומי מודעות, באינסטגרם וברשת Audience Network של פייסבוק.

מומלץ אפילו להתאים אישית היכן המודעות שלך יוצגו ותוכלו להסיר מיקומים לא רלוונטיים ממסע הפרסום.

השקת הקמפיין היא רק ההתחלה, חשוב לעקוב באופן רציף אחר מסע הפרסום שלך כדי לוודא שהתקציב שלך מנוצל בחוכמה. כבו קריאייטיב שלא עובד והוסיפו חדשים כדי לייעל ביצועי המודעות.

לאחר מספר ימים, יהיו לכם תובנות שתוכלו להשתמש בהן כדי לקבל החלטות חכמות יותר לגבי מסע הפרסום.


קמפיין לידים בפייסבוק או בגוגל?


קמפיין לידים בפייסבוק עובדים במקרים מסוימים מעולה אך ישנם תחומים שהמערכת לא מצליחה להתרומם ולקבל חשיפות.

באופן אישי אני מאוד מתחבר לקמפיין שכזה אבל אם מסתכלים לתווך הארוך ישנם ערוצים נוספים שיניבו לכם לידים, זה מתחיל מהקידום האורגני וממשיך במסע פרסום בגוגל אדס.

קמפיין לידים מתאים יותר לעסקים שאין להם אתר או לעסקים שפונים לקהלים מסוימים הנמצאים יותר בפייסבוק ופחות באינסטגרם.

ההמלצה שלי היא לשלב גם וגם ולא להתסמך רק על ערוץ אחד.

ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page