top of page
לידים לקבלני שיפוצים

לידים לשיפוצים

פרסום בגוגל לקבלני שיפוצים

בעולם השיווק הדיגיטלי, לידים הם הדבר החם ביותר. וכאשר מדובר בשיפוצים, הדבר נכון פי כמה. במאמר זה, נסקור איך לגייס לידים לשיפוצים בצורה יעילה ודיגיטלית.

כאשר אנחנו מדברים על לידים לשיפוצים צריך לזכור שכל ליד עשוי להוביל לעסקה ששווה לקבלן השיפוצים הרבה מאוד כסף, ולכן, כדאי להשקיע תקציבים לא מבוטלים בקמפיין שמייצר לידים לשיפוצים. יחס העלות תועלת בקמפיינים מסוג זה הינו גבוה מאוד.

לדוגמא, בביטוי קבלן שיפוצים מחיר הקליק (נכון ליום כתיבת המאמר) עומד רק על כ-25 שקלים בעוד שפוטנציאל הרווח הגלום בליד זה הינו עצום ויכול להגיע לעשרות עד מאות אלפי שקלים.

ליד של שיפוץ דירה קומפלט עומד על סכום של כ-24 שח לקליק.

אלו הם סדרי הגודל, כך שללא ספק, ישנה כדאיות רבה לקבלני השיפוצים לצאת בקמפיין פרסומי לקבלת לידים רלוונטיים.


בקמפיין פרסום בגוגל לקבלי שיפוצים תפקידו הראשוני מנהל הפרסום/קמפיין הוא ליצר את ההזדמנויות – ליצר את הליד, אבל מה שהופך מנהל קמפיין למנהל קמפיין מעולה, זו היכולת  למצוא את הנוסחה שתהפוך את אותו הקליק לפנייה ממשית. כאן טמון סוד ההצלחה וכאן מתבטאות היכולות של מנהל הקמפיין -לתת איכות ולא כמות. 

 דוגמא לוואצאפ עם קבלן שיפוצים

לידים לשיפוץ אמבטיה לדוגמא או שיפוץ חזית הבית נחשבים כלידים שיותר פשוט להשיג. להלן דוגמא:

פרסום בגוגל שיפוצים

פרסום בגוגל דיסקברי - שיפוצים

בואו נדבר על ערוץ פירסומי בגוגל אותו פחות מכירים. ערוץ זה נקרא דיסקברי.  אני מציע לכל מי שעוסק בתחום הבניין והשיפוצים לקחת ערוץ זה בחשבון ממספר סיבות.

ראשית, לעיתים כמות הגולשים שמחפשים בגוגל את המונחים קבלן שיפוצים או שיפוץ דירה אינו גבוה,  מה שאומר שקיימת תיקרת זכוכית מסויימת בהתאם לכמות החיפושים. גוגל אדס מציע ערוץ נוסף – ערוץ הדיסקברי, אשר מאפשר לנו להגיע לקהלים שרוצים לשפץ את הבית ונמצאים כרגע בג'ימייל שלהם לדוגמא. אותם גולשים יתקלו במודעה של אותו קבלן שיפוצים וברגע שהם יקליקו על המודעה, יפתח בתוך המייל שלהם טופס לידים איכותי וייעודי. אני מבטיח לכם שקיימת סבירות גבוהה ביותר שמדובר על לקוח איכותי ורלוונטי.

קמפיין ביוטיוב לקבלן בשיפוצים

קמפיין נוסף אחר שניתן לעשות לקבלן שיפוצים הינו פרסום ביוטיוב. גם שם אפשר להגיע לקהל מאוד איכותי. ברגע שהלקוחות יראו את הסרטון של הקבלן, בהנחה שיש תוכן ויזואלי מרשים, עולים הסיכויים בצורה דרמטית שאותם צופים ירצו להתקדם לכיוון סגירת עסקה.

להלן דוגמא לוידאו ספונטני שהביא ללקוח לא מעט לידים מיוטיוב:

לידים איכותיים בשיפוצים

פרסום בפייסבוק לקבלן בשיפוצים

לידים לקבלני שיפוצים יכולים גם להיות באמצעות הפייסבוק על ידי קמפיין  פרסום לפי אזורים, כמובן  עם מסרים שונים וקמפיין יעודי שמתאים לרשת הפייסבוק.

לדוגמא, קמפיין בפייסבוק עם מסר שיווקי שמדבר על השבחת הנכס ומכירה עם רווח נאה.

 ההמלצה שלי היא להתחיל עם פרסום בגוגל לקבלנים,  להטמיע את הפיקסל של פייסבוק שיאפשר לנו לרדוף אחרי הלקוחות בפייסבוק ואפילו לייצר איתם מעורבות באמצעות המסנג'ר.

קידום אתרים שיפוצניקים

אפשרות נוספת היא קידום אורגני.

אני מציע את זה בנוסף לאחת האופציות שהצעתי ולא במקום, אך זו בהחלט יכולה להיות תוספת טובה.

לצורך הקידום האורגני, יש צורך להקים אתר ולייצר עשרות מאמרים בבלוג – מאמרים שנותנים ערך לגולשים. גוגל אוהב  מאוד תוכן, ולכן יש סיכוי טוב שגם בלי קישורים תוכלו להגיע לעמוד הראשון בחיפושים מאוד ממוקדים. קידום אורגני לקבלן שיפוצים זו בדרך כלל ריצה למרחקים ארוכים ואת הפירות ניתן לקצור לאחר מספר חודשים לא מבוטל, אבל במידה ובאמצעות כותבי תוכן תגיעו לעשרות מאמרים של מינימום 500 מילים, זו בהחלט אלטרנטיבה ראויה .

לידים קבלן עד מפתח

כשאנחנו מדברים על לידים בתחום של קבלן עד מפתח, אנחנו מדברים על עסקאות ענק, ולכן מנהלי קמפיינים רבים יבחרו לעבוד לפי פורמט שונה מהרגיל.  דרך מקובלת הינה לייצר סוג של שותפות בין קבלן המפתח לבין מנהל הקמפיין בדמות של תגמול באחוזים מהעסקה - מה שנקרא WIN WIN. אם הקבלן מקבל לקוח ועסקה נסגרת, מנהל הקמפיין גוזר את הקופון שלו על הבאת אותו לקוח.  בפורמט כזה, ברגע שמגיע הליד הרלוונטי הקבלן חייב לדעת להפוך אותו למכירה.

על הקבלן להיות לא רק איש מקצוע מעולה, אלא גם איש מכירות מהשורה הראשונה. שילוב מנצח הוא קבלן מקצועי עם כישורים מכירתיים יחד עם מנהל קמפיין מקצועי אשר מוכן להיכנס לסוג כזה של שותפות.

ישנן מספר אפשרויות כאשר אנחנו מדברים על קמפיין לקבלן עד מפתח.

1. אפשרות ראשונה היא לעשות קמפיין ייעודי בו הלקוח - הקבלן משלם את עלויות המדיה ומשלם על ניהול הקמפיין.

2. אפשרות שנייה היא למכור לידים איכותיים לאותו לקוח - קבלן. יש לקחת בחשבון שבקמפיין ממומן אשר יודע להגיע אל לקוחות עם כוונת רכישה,  מחיר הליד יכול להגיע לכמה מאות שקלים אם לא הרבה יותר.

3. אפשרות שלישית היא לייצר נוסחא של אחוזים מהסגירה, כשמנהל הקמפיין הופך להיות מעין שותף של הקבלן ומרוויח על בסיס הצלחה

לסיום

תחום השיפוצים וקבלני הביצוע מאז ומעולם נחשב לתחום תחרותי. כל קבלן  מעיד על עצמו שהוא אמין ומקצועי, אך בפועל לאחוז נמוך מאוד יש ממליצים איכותיים ונוכחות דיגיטלית ברמה טובה. רוב  רובם של קבלני השיפוצים אינם בעלי נוכחות דיגיטלית כלשהי, רובם אינם בעלי אתר אינטרנט או פייסבוק עסקי. הם מגיעים ללקוחות מפה לאוזן, ומנסים לסגור כמעט כל עסקה גם אם היא אינה ריווחית, רק בכדי לגלגל כסף. קשה מאוד להגיע ללקוחות איכותיים ולהכניס עסקאות חדשות. בדרך כלל מדובר בעסקאות גדולות מאוד, ולכן, נושא הלידים בתחום זה אינו טריוויאלי ודורש מומחיות רבה.

 

כאשר רוצים לקבל לידים איכותיים ורלוונטיים בשיפוצים, צריך מנהל קמפיין שיעשה פרסום  יצירתי וממוקד. במקביל נדרשת גם השקעה מצד הקבלן עצמו, הוא צריך להביא תמונות ברמה גבוהה המעידות על עבודותיו וממליצים, כאשר המלצתי היא גם לייצר סרטוני וידאו בו הוא מסביר ונותן ערך אמיתי לגולש.

לסיכום, ראינו שקיימות אופציות רבות ומגוונות לקבלני שיפוצים ולקבלנים עד מפתח במידה והם רוצה לפנות לערוץ של פרסום דיגיטלי. הבחירה צריכה להיות בהתאם לאסטרטגיית השיווק, ליכולת הכספית וגם למוכנות של הקבלן עצמו להשקיע בסירטונים ובתוכן.

אני ממליץ תמיד לפני בחירה בערוץ כזה או אחר לפנות אל מנהל קמפיין מנוסה, אשר ידע להעריך ולייעץ במסלול הנכון ביותר עבור כל אחד מכם.

אשמח לשוחח, ירון יוגב מומחה לפרסום דיגיטלי שמביא לידים לשיפוצים

bottom of page